Dubai 80 (Killerfish)


:D :D :D
20190423_101934.jpg
 
Bak dus vanmorgen leeggehaald om er een andere bodem in te doen. Vissen tijdelijk apart en de bak helemaal leeg. Eerst het water eruit zodat dit schoon in een 2 bakken kon voor hergebruik en toen alle planten eruit
20190423_101934.jpg


Visjes vangen en apart en dan blijft alleen de bodem nog over. Zo min mogelijk proberen te verstoren bij het vangen omdat ik hier enkele klei- en ijzertabletten in heb zitten
20190423_104440.jpg
20190423_104448.jpg


En toen ben ik gestopt met foto's maken. Bak in ieder geval even uitgespoeld, grind eruit en de kit losgesneden om het zandstuk. Zand gespoeld en in de bak met de planten die ik had, of althans een deel ervan.
20190423_155424.jpg


Vond de planten die ik verder had niet echt mooi/geschikt dus die drijven even in de bak met de vissen die op de verkooplijst staan, kan ik vast iemand anders mee blij maken. Vissen weer terug in de bak die ik wil houden en de filters draaiende, dus even tijd voor de LFS. Wat nieuwe plantjes opgehaald
20190423_163009.jpg


Wat crypto en een javavaren. Vooralsnog zwemt er dus nog vrij weinig vis in de bak, maar dat vind vooral mijn dame totaal niet erg
20190423_172616.jpg


De corydoras genieten ook echt enorm van het zand en zijn constant in de hele bak te vinden.
20190423_180330.jpg
20190423_180439.jpg


En natuurlijk een after foto, met erboven hoe de bak er vanmorgen nog uitzag. De anubias links was me te groot en ik wist niet goed wat ik met de L. heterophylla rechts moest. Vind de bak eigenlijk wel af zo, als de planten die er instaan wat meer zijn aangeslagen.
20190317_194136.jpg


De uitstroom links ga ik nog even vervangen voor een zwart stuk. Deze doorzichtige is me net iets te zichtbaar. Nu even geduld tot de bak weer helder is
20190423_190040.jpg
 
Zozo je bent weer druk geweest, die ene Cory is erg blij met het zand zo te zien, tot z'n oren zit ie erin:D
 
Tja, dan mag je weer gaan kiezen. Waar de vuurzalmen echt gigantisch schuw waren in mijn bak ging ik er niet van uit dat ze met deze kalere inrichting het wel naar hun zin zouden krijgen. Samen met een aantal andere bewoners hebben deze dus nu een nieuwe woning. Op het moment zwemt er enkel het volgende nog rond in de bak:

- 10x corydoras gold stripe. Is me eigenlijk net iets te veel, maar als ik zie wat ik aan biedingen kreeg vond ik het zonde om ze weg te doen.
- 1x gastromyzon, diegene met de blauwe vinnen
- Mevrouw Kempvis, misschien toch maar eens een naam geven.
- En een tiental vuurgarnalen, veel meer zullen het niet zijn denk ik.
- en 2x L104

Nu de keuze maken over wat we dan gaan halen. Ik zit te twijfelen over eens schooltje espei, maar wellicht ook wat anders. Ben al een beetje aan het neuzen op ruinemans, maar moet wel een visje zijn die niet zo schuw is. Morgen sws even langs de LFS, want als het goed is heeft die vandaag ook weer het e.e.a binnengekregen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf ben ik erg blij met de Potloodjes, die zijn ook absoluut niet schuw, laatst zat er zelfs één aan mijn vinger te knabbelen:D
 
Zelf ben ik erg blij met de Potloodjes, die zijn ook absoluut niet schuw, laatst zat er zelfs één aan mijn vinger te knabbelen:D
Je had de beckfordi toch? Niet te druk voor 80cm?

Zat zelf met de twijfel tussen deze 3, waarvan de espei die ik had destijds niet schuw waren
Hyphessobrycon Metae
Microdevario Kubotai
Trigonostigma Espei

De bak is ondertussen iig mooi helder
20190424_211509.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je had de beckfordi toch? Niet te druk voor 80cm?
Ja de Beckfordi, ze zitten hier ook maar op een meter, 10 stuks heb ik er, erg druk vind ik ze niet, aanwezig zijn ze wel:D
Ze kunnen wel redelijk groot worden, tot 6 cm heb ik gelezen.

Van de drie soorten die jij noemt vind ik persoonlijk de Espei het leukst, maar die heb je al gehad lees ik.

Bak is zeker mooi helder.
 
Ja de Beckfordi, ze zitten hier ook maar op een meter, 10 stuks heb ik er, erg druk vind ik ze niet, aanwezig zijn ze wel:D
Ze kunnen wel redelijk groot worden, tot 6 cm heb ik gelezen.

Van de drie soorten die jij noemt vind ik persoonlijk de Espei het leukst, maar die heb je al gehad lees ik.

Bak is zeker mooi helder.
Ah tnx, ga er eens naar kijken
Ja maar welke soort heb ik nog niet gehad :juggle:
 
Net naar de LFS geweest en een schooltje nieuwe bewoners gehaald. Niet wat ik had verwacht, gewoon een keer wat anders
20190425_112422.jpg
 
Nou, weer retour winkel :juggle:

Mevrouw betta vond ze net wat aan de kleine kant en was er niet zo tevreden mee. Dus in twijfel een schooltje espei en kubotai besteld, maar helaas ivm ziekte bij de leverancier niet geleverd vandaag. Wordt hopelijk volgende week en anders weekje later, afhankelijk van hoeveel vis er wordt verkocht, of er besteld wordt of niet.

Overigens wel een vis gekocht, namelijk Henk de tweede. Henk helaas in moeten laten slapen vorige week want de tumor nam echt zn vrijheid/kwaliteit van leven weg. Omdat ik wel iets van leven in de klas wil, een prachtige nieuwe man gehaald, benieuwd wat de kinderen er van vinden

20190501_170342.jpg
20190501_170404.jpg


Wel gisteren de verlichting aangepast. Vond de tl verlichting al vrij fel en ook aan de planten was dit te merken. Dus nog een witte strip besteld en deze wat feller gezet, vooralsnog erg blij mee. Tis lastig op de foto te zetten, maar toch een poging gewaagd. De eerste met tl, de tweede enkel de led
20190430_203627.jpg
20190430_203543.jpg
 
Wat jammer van Henk maar hij heeft een waardige opvolger gekregen, nog een jong beestje zo te zien?
 
Wat jammer van Henk maar hij heeft een waardige opvolger gekregen, nog een jong beestje zo te zien?
Yup, echt een ukkie nog. Had hem in eerste instantie in deze bak, maar mevrouw was het ook daar niet zo mee eens :stom: Dus tijdelijk maar even in de lido, gaat vast goed voor die paar dagen

Vond het idd een waardige opvolger
 
Dus mevrouw Betta viel de blauwoogjes aan?
En jammer van Henk:'( maar je hebt er een hele mooie Henk 2 voor terug, hopelijk gaat het straks wel goed met je dominante vrouwtje.

Op de foto lijkt het feller met de Led dan met de tl overigens.
 
Toestanden allemaal met de vissen! ;)
bak staat er iig super bij!
Leuk, zo'n aquarium hoor. Maar alle gekheid op een stokje, loopt altijd allemaal prima en ach, af en toe even een hobbeltje hoort er ook bij toch.

En jammer van Henk:'( maar je hebt er een hele mooie Henk 2 voor terug
Ja, leek me het beste om hem niet veel langer te laten lijden. Kinderen gaven voor de vakantie al aan dat ze hem weinig zagen en hij al een paar keer bijna dood leek. Dat was voor mij eigenlijk reden genoeg om even extra op te letten op de dagen dat ik er was en mij viel hetzelfde op. Futloos en leek niet heel makkelijk meer te ademen met de steeds grotere tumor. Dus mee naar huis met de overige bewoners en met een flesje kruidnagelolie hem naar de eeuwige viswateren geholpen. Kinderen weten het nog niet, benieuwd naar hun reactie.

Dus mevrouw Betta viel de blauwoogjes aan?
hopelijk gaat het straks wel goed met je dominante vrouwtje.

Wat betreft de dame die ik heb zwemmen, deze had ik eigenlijk gehouden omdat ze vrij onderdanig leek met de rest. Echt aanvallen na het eerste halfuurtje niet, maar je zag aan de vissen dat ze wegschoten als ze in de buurt kwam en eigenlijk constant in een school zwommen. Nou vind ik dat wel heel gaaf, maar gezien het gedrag dat ze in de winkel lieten zien besloten na een dag om mijn dame even apart te houden zolang in de vissen niet terug kon brengen. Je zag gelijk het gedrag veranderen en daarom ook de keuze voor een iets grotere bewoner, want voorheen nooit last gehad of iets. Kan ook zijn dat het nieuwe bewoners in 'haar' bak waren dat ze daarom zo deed, maar vond de visjes te klein om dat te gaan testen. Ze is er de vorige keer namelijk als laatste bijgekomen, niet als eerste. Wellicht dat dit ook meespeelt.

Op de foto lijkt het feller met de Led dan met de tl overigens.
Zal eens kijken of ik met vaste instellingen op de telefoon een vergelijkingsfoto kan maken, is stuk minder fel namelijk. Hopelijk lost dat ook het beetje alg op mijn grasjes op, aangezien de plantjes in de lido met minder verlichting dit niet hebben.

Overigens hebben de beide L104 allebei hun eigen plekje gevonden lijkt het. De een heeft onder het hout links een gat gegraven (hadden we al rekening mee gehouden dus het hout stond al op het glas) en de ander rechts in het holle stuk hout. Lijkt van de voorkant massief, maar zit een mooie ruimte onder. En genieten doen ze van het hout, want je hoort/ziet ze regelmatig schrapend door de bak gaan.
Links, lastig overdag op de foto te krijgen
20190424_101057.jpg
20190501_101430.jpg
20190501_101454.jpg


En rechts, met flits is de holling wel iets te zien. Spotthetail
20190502_111145.jpg
20190502_111156.jpg
20190502_111214.jpg
 
maar je zag aan de vissen dat ze wegschoten als ze in de buurt kwam en eigenlijk constant in een school zwommen.
Dat is wel natuurlijk gedrag, maar ook wel een beetje zielig ja als ze continu bang zijn, misschien had je het nog even de tijd moeten geven?

Verlichtingssterkte is altijd moeilijk te bepalen met een camera.
Bij mij lijkt een foto ook feller belicht dan dat het werkelijk is met de Led verlichting.
 
Dat is wel natuurlijk gedrag, maar ook wel een beetje zielig ja als ze continu bang zijn, misschien had je het nog even de tijd moeten geven?
Dat was ook mijn twijfel. Waren nog hele jonge visjes en echt klein in verhouding tot de betta. Waren ze wat groter geweest, had ik het wat langer aan durven kijken denk ik
 

Terug
Bovenaan