Dubai 80 (Killerfish)


Toch wel een zeldzaam mooie bak :thumbs:
Gericht bijvoeren heeft zeker geholpen als ik de buikjes van de vissen nu zo zie.
Bekijk bijlage 283134Bekijk bijlage 283135

Daarnaast ben ik ook nog steeds blij me de keuze voor de corydoras. Blijven nieuwsgierig, al willen de baarddraden nog niet echt teruggroeien. Helaas waren deze in de winkel al afgesleten, maar misschien duurt dat ook gewoon nog wat langer
Bekijk bijlage 283137Bekijk bijlage 283138
Mooie plaatjes Mike, vissen zien er goed uit.
 
Gericht bijvoeren heeft zeker geholpen als ik de buikjes van de vissen nu zo zie.
Bekijk bijlage 283134Bekijk bijlage 283135

Daarnaast ben ik ook nog steeds blij me de keuze voor de corydoras. Blijven nieuwsgierig, al willen de baarddraden nog niet echt teruggroeien. Helaas waren deze in de winkel al afgesleten, maar misschien duurt dat ook gewoon nog wat langer
Bekijk bijlage 283137Bekijk bijlage 283138

Heb je al voer van Bassleer geprobeerd? Mijn loxozonus hadden ook afgesleten baardharen en met Bassleer heb ik dat binnen een paar weken weer helemaal goed gekregen. Mijn groepje is een aantal weken geleden naar een kennis gehuisd waar ze samengevoegd zijn met een groep van weer een andere kennis tot een stuk of 20 vissen. Zijn vissen hadden ook afgesleten baardharen. Hun nieuwe eigenaar is ze Bassleer gaan voeren en daar beginnen ze nu duidelijk weer aan te groeien.
 
Tnx voor de reacties! @MarlonnekeW Nee, ken ik verder niet. Kan ik wel eens proberen. Heb je wellicht een linkje van welke jij gebruikte? Testen kan geen kwaad, bestel ik dat ook even.
 
Tnx voor de reacties! @MarlonnekeW Nee, ken ik verder niet. Kan ik wel eens proberen. Heb je wellicht een linkje van welke jij gebruikte? Testen kan geen kwaad, bestel ik dat ook even.

Het gaat om dit voer https://www.bassleer.com/vissen/biofish-food/?lang=nl.
Ik gebruikte toen garlic, regular en acai. Ik heb toendertijd contact gehad met het bedrijf en volgens hen zou ik met de garlic alleen al een heel eind komen. De herbal en gse/moringa zijn ook goed voor infecties. Sinds die tijd heb ik altijd verschillende varianten in huis en die wissel ik dan af. Ik heb altijd maat M.
 
[/QUOTE]
Was al een wat oudere foto kom ik achter :)
Welke post bedoelde je dan?

Het gaat om dit voer https://www.bassleer.com/vissen/biofish-food/?lang=nl.
Ik gebruikte toen garlic, regular en acai. Ik heb toendertijd contact gehad met het bedrijf en volgens hen zou ik met de garlic alleen al een heel eind komen. De herbal en gse/moringa zijn ook goed voor infecties. Sinds die tijd heb ik altijd verschillende varianten in huis en die wissel ik dan af. Ik heb altijd maat M.
Top, ik ga eens googelen waar ik ze vandaan kan halen
 
Maar weer even een foto. Weinig veranderd naast dat ik wat met de planten geschoven heb. Links en rechtsachter wat vallisneria staan, eens kijken hoe dat gaat. Vooral links zal het mooi met de stroming mee gaan als het wat langer wordt en zo creëer ik hier ook wat meer hoge beschutting voor de vissen, had toch nog een stekje over van het beplanten van de lido.

Vannacht een foto en een filmpje gemaakt. Gisteren bezig geweest met beplanten, dus moeten nog wat helderder worden.

Bekijk bijlage 277880
Bekijk bijlage 277881

Deze, ik vind die rechterbalk echt schitterend
 
Na mijn like kanonnade, kan een berichtje niet achter blijven. Wat een gezellig(e), mooi in balans, leuke bewoners bakje(s) is(zijn) dit! Altijd leuk om dit topic weer af te struinen.
 
Deze, ik vind die rechterbalk echt schitterend
Tnx! Zelf ook blij mee! Binnenkort maar eens een nieuw filmpje maken nu zeker de andere 2 bakken er toch redelijk anders uitzien

Ik bestel ze altijd bij Aquaplants online of de visvoer webwinkel.
Top, tnx!

Na mijn like kanonnade, kan een berichtje niet achter blijven. Wat een gezellig(e), mooi in balans, leuke bewoners bakje(s) is(zijn) dit! Altijd leuk om dit topic weer af te struinen.
Haha, niks leuker dan eens een ander topic door te lezen toch! Tnx, leuk om te horen!

Mooie bakken inderdaad! Lekker sfeervol en nice lay out!
Tnx!
 
Ziet er goed uit, wat zijn dat voor gekke visjes die aan de oppervlakte hangen?
 
Ziet er goed uit, wat zijn dat voor gekke visjes die aan de oppervlakte hangen?
Halfsnavelbekjes; Dermogenys pusillus
Erg leuke visjes die vrijwel non-stop aan het oppervlak hangen. Zie ze zelden wat lager, maar dan gaan ze achter het voer aan, ook al voer ik voer wat deels blijft drijven. Leuke toevoeging en gelukkig niet zo kwetsbaar als wat op internet staat. Wou iets beweging aan het oppervlak en vind dit leuker dan bijltjes op het moment.
 
Dat is het zeker. Ringbandjes ook een tijdje gehad, maar wou een keer wat anders weer. Worden ook niet veel groter dan dit, hoop alleen dat de plant rechtsachter wat meer groeit, hebben ze daar wat meer beschutting aan
 
Ze laten zich toch regelmatig zien met zn tweeën, maar krijg ze zelden op de foto... beetje in de buurt en ze zijn weg, maar nu toch gelukt :D
20191129_222007_capture.jpg
 
Ben er denk ik achter waarom de crypto's het de laatste tijd wat minder doen. Wat planten toegevoegd en viel me op dat het water echt best wel koud was, temperatuur gisteravond was 19 graden. Vermoed ook wel een paar keer wat lager geweest, omdat ik 's avonds toch vaak met het raam open slaap. Stekker van de heater bleek niet goed genoeg in het stopcontact te zitten, gelijk weer aan en vandaag was het weer op temperatuur. Aan de vissen eigenlijk niks gemerkt en hier is er geen van gesneuveld.
 
Ben er denk ik achter waarom de crypto's het de laatste tijd wat minder doen. Wat planten toegevoegd en viel me op dat het water echt best wel koud was, temperatuur gisteravond was 19 graden. Vermoed ook wel een paar keer wat lager geweest, omdat ik 's avonds toch vaak met het raam open slaap. Stekker van de heater bleek niet goed genoeg in het stopcontact te zitten, gelijk weer aan en vandaag was het weer op temperatuur. Aan de vissen eigenlijk niks gemerkt en hier is er geen van gesneuveld.
Goed dat je de oorzaak hebt gevonden.
Pas geleden had ik het ook een keer na het verschonen dat ik hem was vergeten weer in te pluggen ook zonder gevolgen gelukkig
 
Omdat de planten toch een klap hebben gehad door het niet verwarmde water, her en der maar een voeding+ijzertablet in de bodem gestopt. Ook 2 nieuwe crypto voor het hout gezet en rechtsachter wat meer stekjes van die plant gekregen (iets met een gebrek aan geduld en het aquarium te kaal vinden).. Bak van Henk ook een kleine aanpassing dus die planten ook hier maar bij in, nu even de tijd gunnen om mooi door elkaar te groeien, is nu nog een beetje een rommeltje. Net klaar en gelijk de foto, maar drukke paar dagen dus liever iets dan niets

Before en after
20191213_165541.jpg20191202_180200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik mijn slaapkamer binnenkort wat wil veranderen, komen ook de aquaria op een andere plek te staan. Vanmiddag dus maar even besloten de inrichting te veranderen. Dus beide bakken leeg, vis eruit en herscapen maar. Beetje gewisseld van inrichting tussen beide bakken en qua planten eea gecombineerd. Deze bak zal in een hoek komen te staan op de kopse kant van mijn bureau, dus daar is de scape ook op gebaseerd. Lekker vol achterin waar je toch niet veel zicht hebt en voorin lekker open. Ik kijk het even aan hoe de vissen het hierin gaan doen of ik nog wat ga veranderen, maar dat zal even geduld nodig hebben.

De bewoners op dit moment zijn:
25 Axelrodia riesei
x boraras (ik dacht merah, maar niet zeker. Zaten al in de Dubai als overblijfseltje, vond ze nu mooier in in deze combi)
9 Corydoras loxozonus
x Vuurgarnalen.
5 halfsnavelbekjes, mogelijk vul ik die nog aan.

In de verkoopbak zitten nu de habrosus, de dame betta, goldstripes en tijdelijk de gastromyzon en oto's. Met deze laatste twee weet ik nog niet goed welke in welke bak gaat, daar ga ik nog even een nachtje over slapen. Grootste reden; ik twijfel heel erg om in deze bak wat loricaria (of iets soortgelijks) te doen, maar ligt er heel erg aan hoe duur ze zijn en of dit geschikt is. Hier ga ik zo even een topic over openen. Weet namelijk ook niet of die samen gaan met oto's of een gastromyzon, dus liever even een nachtje apart dan ze weer uit te moeten vangen.

Qua verkoop kijk ik het even aan en anders gaan de vissen weer terug de aquaria in. Zitten in een 40L met een filter van de Lido en een heater, dus moet goed gaan voor een paar dagen.

Vissen net in de bak en nog niet helemaal helder, maar geeft al wel een beeld. Tips over de inrichting zijn welkom! Even heel spontaan; wellicht nog een drijfplantje met een visdraadje links in de bak, gaan de vissen wel waarderen denk ik en planten staan er toch niet onder. Maar welke? En hoe zal dit staan?

Van vooraf zal ik niet veel de bak in kijken, zal meer zoals de tweede foto zijn. Heb het idee dat deze heater het ook niet lekker meer doet, dus binnenkort even een nieuwe. Vandaar de tweede die wat meer zichtbaar is
20191220_194433.jpg
20191220_194448.jpg
 
Ja joh, net oud vuil, wat je niet bevalt dump je gewoon :mad:
Dumpen is denk ik een groot woord want ga ervan uit dat ze naar een nieuwe eigenaar gaan.
Als ik zelf vissen koop blijven ze ook bij mij dus snap het regelmatig wisselen van vissen ook niet echt maar ieder zijn ding.
 
Dumpen is denk ik een groot woord want ga ervan uit dat ze naar een nieuwe eigenaar gaan.
Als ik zelf vissen koop blijven ze ook bij mij dus snap het regelmatig wisselen van vissen ook niet echt maar ieder zijn ding.
Ja dat is de hele mentaliteit van de huidige generatie, we leven in een weggooimaatschappij, wat niet bevalt dump je gewoon :mad:
 
Snap dat er verschillende aquarianen zijn met verschillende meningen, maar jammer dat er zo gereageerd wordt. Ik geniet graag van de hobby en daar hoort een hele ruime keuze aan vis bij. Een keuze waarvan ik niet de mogelijkheid heb om alles tegelijk te houden; dus ja dan wordt er af en toe wat gewisseld. Zeker niet gedumpt of met een wegwerpmentaliteit, zoals genoemd. En ook gewoon weer in de bak te vinden, als er geen goed onderkomen gevonden kan worden.
Daar wil ik het dan verder ook bij laten. Tis een hobby met velen en ieder geniet op z'n eigen manier! Bij mij hoort daar zo nu en dan een wissel in bestand bij

@Nicolientje-W Mag ik vragen vanwaar deze directe reactie? Ook in het andere topic? Ik heb het beste voor maar heb het idee dat je me als een of andere puber ziet die maar lukraak koopt wat ie leuk vind, om het even heel zwart wit te zetten?!
 
Laatst bewerkt:
Leuke plannen Mike en ja ik heb met de nieuwe Fusion 120 ook vissen weg gedaan maar ik vindt het belangrijk dat je weet dat ze goed terechtkomen. Maar goed dat is zeer incidenteel.
 
@Nicolientje-W Mag ik vragen vanwaar deze directe reactie? Ook in het andere topic? Ik heb het beste voor maar heb het idee dat je me als een of andere puber ziet die maar lukraak koopt wat ie leuk vind, om het even heel zwart wit te zetten?!
Ja mijn reacties waren erg direct inderdaad omdat ik er uitermate slecht tegen kan hoe er door sommige mensen omgegaan word met levende wezens "o de kleur is niet mooi, hup op mp zetten" "o ze scholen niet mooi, hup snel op mp zetten" en zo zie ik dat hier ook, je koopt corydoras, ziet ze amper en dumpt ze vervolgens omdat ze niet voldoen aan jouw ideale plaatje, neem dan een plastic vis die voldoet aan alles en kost ook nogeens geen onderhoud. Het zijn verdorie levende wezens waar we het over hebben en geen knuffel uit een speelgoedwinkel, denk eerst eens na voordat je wat aanschaft
 
Ja mijn reacties waren erg direct inderdaad omdat ik er uitermate slecht tegen kan hoe er door sommige mensen omgegaan word met levende wezens "o de kleur is niet mooi, hup op mp zetten" "o ze scholen niet mooi, hup snel op mp zetten" en zo zie ik dat hier ook, je koopt corydoras, ziet ze amper en dumpt ze vervolgens omdat ze niet voldoen aan jouw ideale plaatje, neem dan een plastic vis die voldoet aan alles en kost ook nogeens geen onderhoud. Het zijn verdorie levende wezens waar we het over hebben en geen knuffel uit een speelgoedwinkel, denk eerst eens na voordat je wat aanschaft
Liever direct dan eromheen draaien als je het mij vraagt! Zoals gezegd genieten we allemaal anders van deze hobby en maar goed ook; stel je voor dat we alles allemaal hetzelfde doen. Verschillende opvattingen, meningen en opvoedingen; daar is zo'n forum ook voor! Ik ben me daarbij ook zeker wel bewust van wat ik aanschaf, de timing of het moment van aanschaf kan soms alleen wat anders; ben ik het met je eens.
 
Vissen moeten nog even wennen, maar zijn al wel veel in het open stuk te vinden. Vanmiddag even wat extra vallisneria gehaald om wat extra beschutting te hebben. Nu even geduld tot alles een beetje is dichtgegroeid en het water wat donkerder is, dat mist nu toch een beetje. In het nieuwe jaar even kijken naar een andere heater, heb een kortingsbon die dan geldig is. Voor nu maar even met 2 stuks, maar dat ziet er toch minder mooi uit. Net na het planten gevoerd en toen ook maar even wat foto's gemaakt van de bewoners. De corydoras maakt het geen zak uit, die zijn eigenlijk constant wel op de open vlakte te vinden. Nu voer ik ook gericht daar, ook om de rest wat meer die plek bekend te maken. Vooralsnog houd ik het lekker bij deze inrichting met slechts de 2 soorten planten.
Ik merk trouwens wel dat mevrouw Betta een andere plek heeft gekregen; zelfs de boraras zijn nu echt gewoon zichtbaar, waar die in de vorige scape eigenlijk vrijwel altijd tussen de planten of achter de wand zaten. Ook wel eens leuk en ze scholen mooi samen met de rest

20191222_191513.jpg20191222_191533.jpg20191222_191715.jpg20191222_192003.jpg20191222_212425.jpg
 

Terug
Bovenaan