janjdk
Well-known member
forum software denk ik, ik zie hetzelfde....een foto van mij is zelfs de avatar geworden van ton hagermansBeetje apart als ik teruglees husselt het forum of mijn Chrome browser de foto's door elkaar.
forum software denk ik, ik zie hetzelfde....een foto van mij is zelfs de avatar geworden van ton hagermansBeetje apart als ik teruglees husselt het forum of mijn Chrome browser de foto's door elkaar.
Als je ramirezi neemt, zou je ook kunnen overwegen om ze in een groep met minstens drie mannen te houden. Dan vertonen ze heel ander gedrag. Wat veel mensen niet weten, is dat ramirezi's in de natuur ook in groepen leven.@treb, misschien heb je mijn voorstel topic gemist? https://aquaforum.nl/threads/raoul.165785/
Daarin beschrijf ik dat ik weer discus ga houden, in het verleden heb ik wildvang discus gehad.
Destijds heb ik een hoop fouten gemaakt en daar enorm van geleerd en dit keer wil ik het goed doen.
In principe ga ik voor nakweek discus maar wel in de wildvang kleur zoals te zien is op (zo heet dat inderdaad) mijn avatar.
Mijn avatar is een foto van de vis die ik destijds had.
Vissenbestand:
Een stuk of 10 discus nakweek in wildvang kleur of misschien toch weer wildvang, dat bepaal ik later wel.
Een paartje Geophagus Redhead Tapajos, had ik destijds ook en gaat perfect met de discus, indien aqua groot genoeg blijkt neem ik misschien meer.
Een L18/L81 Golden Nugget
Ramirezi XL mannetje en vrouwtje
L001/L022, dit is echt een prachtige pleco, had ik destijds ook en heeft een geweldig karakter.
Een hoop endlers, de volwassen heeft niets te vrezen voor de discus, eventueel levendbarenden zijn levend voer.
Corydoras sterbay, stuk of 15/20
Een paartje apistogramma, moet nog even kijken welke.
L114
Als je ramirezi neemt, zou je ook kunnen overwegen om ze in een groep met minstens drie mannen te houden. Dan vertonen ze heel ander gedrag. Wat veel mensen niet weten, is dat ramirezi's in de natuur ook in groepen leven.
Nog een opmerking over nakweek ramirezi's: tegenwoordig zijn veel ramirezi's vaak niet erg gezond, en leven veelal niet langer dan een half jaar. Ramirezi's zijn niet erg geschikt om in een gezelsschapsbak te houden, door het extreem schone water dat ze wensen, erg lage waterwaardes en door hun eetgedrag. Als ik het me goed herinner moet je discussen houden op 30 graden? Dit is ook niet bepaalt ideaal voor ramirezi's. Ik zou kijken voor een andere dwergcichlide, die wel deze hoge temperatuur aankan.
Mooie discussen had je trouwens!
Zeker een mooi stukje houtVandaag zijn de DayTime Matrix profielen binnen gekomen bij de firma Heems in Heemstede, speciaal voor mij uit Duitsland laten halen, wat een top service !!
Ik heb ze meteen na het werk opgepikt, wat een lengte zeg, heb ik meteen een idee hoe groot het aquarium gaat worden.
Bekijk bijlage 285502
Eenmaal binnen bij Heems zag ik ook een mooi stukkie hout liggen.
Ook maar meteen meegenomen.
Bekijk bijlage 285503
Vandaag in Woudenberg bij VKC geweest en een paar mooie stukken mangrove gescoort.
De terrastegels zijn 80x80.
Het grote stuk hout is 90cm hoog wanneer ik die rechtop zet.
Zet ik hem schuin zoals op de foto dan is ie net iets hoger dan 70 en zou die tegen de voorruit aankomen.
Als het aquarium er is kijk ik nog wel hoe ik hem erin zet maar ben nu al blij met dit mooie stuk.
Bekijk bijlage 285680
Bekijk bijlage 285681
O, was jij dat die vis kwam brengen met een koelbox?
Ik was er met mijn dochter.
oke maar wat voor planten ga je gebruiken alleen wortelvoeding vragers of ook bladvoeding vragers als het laatste het geval is ga je het met de voeding wouter niet redden denk ikuhu, planten voeding heb ik bij onze tuin kabouter besteld.
InderdaadIk denk dat deze ook uit de wortels het voer haalt, toch?
Ook correctBraziliaanse waterklimop - hydrocrotyle leucocephala , die haalt de voedig uit het water zover ik weet.
Dat geloof ik ookMyriophyllum Brasiliensis - parelvederkruid, die haalt het ook uit het water denk ik.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.