El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Klopt dat doen maanvissen ook, als ze rustig op een plekje gaan hangen dan laten ze hun kleuren zakken en zijn ze erg licht, zo gauw er wat gebeurd worden ze in een enkele seconde weer donkerder.
 
Klopt dat doen maanvissen ook, als ze rustig op een plekje gaan hangen dan laten ze hun kleuren zakken en zijn ze erg licht, zo gauw er wat gebeurd worden ze in een enkele seconde weer donkerder.
en ik maar denken dat andersom is. hoe bleker hoe unhappier.
 
Je merkt het ook als er veel verlichting word gebruikt dat ze zich lichter laten zien, met wat meer gedimd licht zijn ze mooier en voller van kleur.
Maar dan zou je toch zeggen als ze mooi op kleur zijn ( wat ik begrijp uit de strepen die mooi zwart zijn) enz dat ze dan happy zijn? Ik snap het allemaal niet meer haha
 
DSC_0528.jpg



DSC_0526.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die strepen gaan vanzelf weg wanneer ze zich happy voelen,hiermee zeg ik pertinent niet dat ze bij raoel zich niet prettig voelen,helemaal niet.het is een soort van beschermingsfactor en die stralen ze uit.

Gr. bert
 
Vaak zien we de 7-9 verticale strepen bij jonge Discusvissen,wat ik mooi vind bij de vissen van raoel,en al eerder vermeld is dat de strepen niet in een Y vorm splitsen,ze staan alle rechtop.Is een vorm van kwaliteit,maar waarom de strepen bij Discusvissen heel vaak niet alle verticaal lopen en dus in algemene zin afwijken daar weet ik geen antwoord op.

Kan zomaar zijn dat de vissen van raoel er volwassen uitzien maar tegelijkertijd nog vrij of redelijk jong zijn door mede het strepenpatroon wat we voornamelijk en nogmaals zien bij de jongere varianten.Wildvang is per definitie niet direct oud of volgroeid.
Gr.bert
 
Iemand met een andere kijk op Discusvissen of gedrag,laat het horen of typ of schrijf een reactie.
 
Inderdaad een geweldig vissenbestand! Hoe is het met de maantjes?
 
als ik naar de foto van je rode fantoom en de Caca "vrouw" kijkt, dan valt mij op dat de vin randen niet helemaal jofel zijn, wat wittig en gerafeld. Hou het ff in de gaten!
 
Ik zal vast te veel single malt op hebben, maar ik zie twee mannen......
Dan is het een gender change.
Toen ik die kocht was ie helemaal geel als vrouw.
Ik kocht 1 man en 2 gele vrouw
 
Ik zal zo eens goed kijken als het licht aan is.
Die beesten hangen geen moment stil
 

Terug
Bovenaan