El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


De rode minors staan erom bekend dat ze onderling veel vechten en vinnen bijten.



De Hyphessobrycon eques is een soort die het best wordt gehouden in groepen van minimaal 6 tot maximaal 12. Ze houden zich vooral op tussen de 5 centimeter en 20 centimeter boven de bodem en zijn vaak onderling aan het stoeien en vechten. Hierdoor is er binnen een groep bijna altijd wel een vis met kapotte vinnen te vinden en ook andere soorten zijn niet altijd veilig maar meer dan wat kapotte vinnen zullen ze niet snel veroorzaken.
 
Geen idee, dacht dat het soort hoort
Dit van het web geplukt

1594280609145.png
 
De rode minors staan erom bekend dat ze onderling veel vechten en vinnen bijten.


Ik heb de Sarpae's zelfde familie ook Hyphessobrycons maar totaal geen last daarvan. Maar dat vinnen bijten klopt wel als je ze in een kleine groep hebt.

Maar er staat Rode Fantoomzalm. dat is een ander soort dan de rode minor..
 
Ik heb de Sarpae's zelfde familie ook Hyphessobrycons maar totaal geen last daarvan. Maar dat vinnen bijten klopt wel als je ze in een kleine groep hebt.

Maar er staat Rode Fantoomzalm. dat is een ander soort dan de rode minor..
Ik heb ze alle twee.
 
Het valt niet mee om goed in de bak te kijken hoor.
Elke keer hangen die schijven voor mijn neus.
Maar ik ga eens proberen een paar van die fantomen vast te leggen en dan eens goed bestuderen.
Ook de caca, die zijn nu natuurlijk weer nergens te vinden.
 
ff uitvangen.......

Ik had ook al op de vinnen gereageerd, ook van de Caca "vrouw", in de berichten hierboven, vind het wel om aandacht vragen (goed opletten), misschien een keer beetje Sanital Zout toevoegen ofzo om te kijken of dat helpt
Weet even niet of Raoul Corys heeft, ik dacht dat zij niet zo goed tegen zout konden nml
 
Omdat ze tussen de 0 en 3 cm boven de bodem zwemmen, gebied van de Sterbai.
Ze zitten dus non-stop tussen de planten en ik zie ze amper.
En dat komt niet door de Discus of een andere vis want ze waren 1 van de eerste bewoners.

De Rode Minors zwemmen wel in de middelste en onderste lagen, en zie ik veel vaker.
Daarnaast zijn de rode minors echt rood en de rode fantomen zijn meer zalm kleurig.
 
Over de gerafelde vinnen.
Het is vrij lastig om de fantomen vast te leggen, ze zitten te veel tussen de planten.
Hieronder een fantoom en een minor op de achtergrond.
Volgens mij ziet deze fantoom er gewoon goed uit toch?
Zover ik kan zien zijn ze vrijwel allemaal zo als deze.
Er is 1 of misschien 2 met die gerafelde vinnen, ik denk dat het puur knok partijen zijn geweest, maar ik blijf het aandachtig in de gaten houden.
Die Caca laat zich nog niet goed zien.

DSC_0655.jpg
 
Hoezo is dat voor de opvoerpomp handiger?
Ik zie het voordeel niet van nog meer vakken, de vakken worden dan alleen maar smaller.
Ik heb zelf een 4 vaks bioloog.Mijn opvoerpomp staat in verder lege kamer dus heeft altijd een vrije aanzuig.Maar er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden.
 
Van mij is toch ook 4 vakken?
Drie stuks voor filter materiaal en 1 vak voor de pomp.
 
Thanks voor de foto @rjoemman, zat al te bedenken hoe ik hem het beste zou kunnen bevestigen, maar er los op leggen kan inderdaad ook prima!
 
Tijdens het voeren ontstaan soms heftige gevechten.
En dan moet je indruk maken op de tegenstander.
Dat doe je natuurlijk om zo groot mogelijk te zijn en dus je borstvinnen te laten zien.
Check die vinnen, ze worden steeds langer.

En ja ik weet het, groene aanslag op het glas moet ik schoonmaken.

DSC_0774.jpg
 
Leuke video en aardig stukje techniek Raoul. Ik heb hem even snel bekeken de video want hij duurt best wel lang ;)
 

Terug
Bovenaan