El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


DSC_1012.jpg
 
Wat een prachtige foto! Mag ik vragen wat het betekend dat de strepen op de zijkant van de vis "vervagen" of heeft dit geen betekenis?
 
Dat mag je vragen natuurlijk.
Staat een paar pagina's terug ook iets over.

Ik vertaal het dat die vis helemaal happy is.
@sschot zegt dat de vissen op een of andere manier met elkaar praten met die strepen.

Schrikken ze van iets dan worden de strepen echt zwart en zouden ze weg moeten vallen tegen de achtergrond als schutkleur.
Is de vis zelf zwart dan is ie niet lekker of in de stress.
Geen strepen vertaal ik als super goed.
 
Dag Raoul, schitterende bak en dito techniek.

Ik heb een vraag, je pH is vrij laag en je hebt Appelslakken, hoe voorkom je dat hun schelp langzaam verbrokkelt. ?

Groet Mischa
 
Dat mag je vragen natuurlijk.
Staat een paar pagina's terug ook iets over.

Ik vertaal het dat die vis helemaal happy is.
@sschot zegt dat de vissen op een of andere manier met elkaar praten met die strepen.

Schrikken ze van iets dan worden de strepen echt zwart en zouden ze weg moeten vallen tegen de achtergrond als schutkleur.
Is de vis zelf zwart dan is ie niet lekker of in de stress.
Geen strepen vertaal ik als super goed.
Naast gezondheid heeft het ook met pikorde te maken in de groep. Dit is zeer interressant gedrag binnen de cichliden groep.

Mooi plaatje in ieder weer šŸ‘.

Gr. Ed
 
Dag Raoul, schitterende bak en dito techniek.

Ik heb een vraag, je pH is vrij laag en je hebt Appelslakken, hoe voorkom je dat hun schelp langzaam verbrokkelt. ?

Groet Mischa
Schelp van een appelslak is vooral calcium. En calcium meet je met de GH en dat is voldoende aanwezig. Daarnaast krijgt de discus mineraal rijke voeding waar de appels ook van eten.
 
Zo mooi dat die discussen allemaal verschillend getekend zijn. En vissen kunnen meer kleuren zien dan wij, ze zullen elkaar ook op zicht herkennen. En met zoveel ruimte gedragen ze zich ook natuurlijker. Je bak wordt met de dag mooier :smitten:
 
Heb dit topic niet helemaal doorgenomen, 37 pagina's is ietwat veel om in een half uurtje te lezen.
Maar schitterende elektronica, spulletjes voor in de bak en natuurlijk het aquarium en de vissen zelf, Raoul.
Het ziet er op de fotoos ook uit alsof die bak errug groot is. Wel mooi natuurlijk!! (y)

Ik blijf dit topic wel volgen. ;)

Groetjes, Rik
 
Bekijk bijlage 305453

Bak doet het steeds beter.
Plantjes zijn ook netjes aan het groeien.
Heb niet jouw hele topic doorgelezen. Maar welke planten doen het goed bij jou? Op welke temperatuur?
In mijn discus bak (nu 28 graden, begonnen op 30) merkte ik dat bv de Euchinodorus bleheri het minder deed. Valisneria gigantea doet het wel redelijk.
 
De Bleheri doet het hiet ook niet heel goed, het is nog niet dood maar groeit gewoon niet zoals ik het wil.
De HN, Zuid Amerikaanse Waterlelie is bij mij echt een drama, heb ik ook verwijderd want dat werd helemaal niks.

Wat het echt super goed (te goed) doet zelfs op 31 graden is de Rode Cabomba (Cabomba Piauhyensis), zo goed dat ik het maar heb weg gehaald.

Drijfplanten zoals mosselplant gaat ook perfect, ook eigenlijk te goed, non-stop was mijn overloop verstopt.

Braziliaanse klimop doet het ook heel goed, wel gevoelig voor stroming dus zetten op een rustige plek zonder zwevend vuil.

Aan zwaardplanten (Echinodorus) die het bij mij perfect doen op alle temperaturen tot 30 graden:
- Echinodorus Hot Pepper
- Echinodorus Rose
- Echinodorus Argentinensis
- Echinodorus Radicans

De Valisneria Gigantica had wat start problemen maar ook die begint het nu goed te doen.
 
Misschien wat meer in een groepje leggen dichtbij een stronk, nu lijkt het niet te passen idd.

Heb niet jouw hele topic doorgelezen. Maar welke planten doen het goed bij jou? Op welke temperatuur?
In mijn discus bak (nu 28 graden, begonnen op 30) merkte ik dat bv de Euchinodorus bleheri het minder deed. Valisneria gigantea doet het wel redelijk.
De Valisneria heeft altijd even tijd nodig om te wennen aan waterconditie's van de bak waarin het wordt gepland.

Waar heb jij de bleheri's staan? Kan zijn dat ze op de verkeerde plek staan, ze zijn nogal licht behoevend. Ook vanwege de hogere temperatuur (28) zal hij ook meer bodemvoeding vragen vanwege een snellere groei. Ik weet niet hoeveel "pillen" je bij een plant hebt gestoken, maar 3 a 4 zou wel eens geen luxe kunnen zijn.

Waar had jij de HN staan? Ook deze vraagt nogal wat bodemvoeding namelijk. Licht is van wat minder belang.

Laatste citaat over de planten wellicht niet voor het topic van @rjoemman, geef maar aan of dit kan hier šŸ˜Š.

Gr. Ed
 
Laatst bewerkt:
En als vangen niet lukt, zwemt de jongste even een rondje om het een en ander de goede richting in te begeleiden zeker :DD
 

Terug
Bovenaan