El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)

Ja.. dat werkt bij mij niet. Ze zijn de grootste in de bak, dan krijg je dat.
Ik verwacht van de appelslakken van Raoel wel wat meer normen en waarden, zo tussen die grote discus 😜

De appels worden een beetje mishandeld door Raoul...
De gaten zitten in de huisjes.
 
Appelslaken zijn hele goede opruimers,maar ik moet het nog even aanzien om er minimaal maar een te nemen,appelslakken leggen hun eieren tegen een stabilisator boven in de bak of in een vochtig gedeelte van de lichtkap,en dit kunnen grote trossen zijn, 100 jonge appelslakken is geen overdreven aantal.En ja ze kruipen boven de bak uit om de eieren daar weg te leggen.
 
Appelslaken zijn hele goede opruimers,maar ik moet het nog even aanzien om er minimaal maar een te nemen,appelslakken leggen hun eieren tegen een stabilisator boven in de bak of in een vochtig gedeelte van de lichtkap,en dit kunnen grote trossen zijn, 100 jonge appelslakken is geen overdreven aantal.En ja ze kruipen boven de bak uit om de eieren daar weg te leggen.

Ik laat de trossen hier hangen waar ze hangen.
Als ze uitkomen worden de jongen appels meteen opgegeten door de zwarte tetra's en de mesvissen.
Ik zie het als gratis voer :DD ;)
 
Ik laat de trossen hier hangen waar ze hangen.
Als ze uitkomen worden de jongen appels meteen opgegeten door de zwarte tetra's en de mesvissen.
Ik zie het als gratis voer :DD ;)
En dan praat je over mishandeling
 
Je weet hoe laat ik meestal slaap.
 
Oh nee klopt.
Jij slaapt altijd al eerder.
 
Tja Discus (en vooral wildvang) is nogal een stress diertje en gevoelig voor ziekten.
Een paar daagjes waren twee vissen niet helemaal lekker.
Gisteren was Judith met haar gezin op visite en toen flipte een discus helemaal.
Het werd wel duidelijk dat ik er iets aan moest doen.

Verschillende scenario's zijn besproken, zoals medicijnen, speciekuip halen om wat apart te zetten.
Ook Steven ingeschakeld op de achtergrond via mail, die heeft gewoon veel meer kennis van zaken op dit gebied dan ik.

Dus ik ben wat aan het speuren gegaan en heb vanmorgen een quarantaine bakje voor weinig kunnen kopen via mp.
Online het een en ander besteld zoals een heater en medicijnen, maar ja alles komt pas dinsdag.

Maar ja dan moeten vissen uitgevangen worden en die Discus zijn zo snel.
Dus ik vertel dat aan Judith, kom je me dinsdag helpen met vangen want dat gaat me alleen echt niet lukken.
Nou, nee, ik mocht niet tot dinsdag wachten.

Een heater had ze nog wel liggen voor me en een luchtpomp moest ik maar even ergens gaan shoppen.

Judith is meteen gekomen gewapend met een vijver net en ze heeft uiteindelijk 4 discus voor me uitgevangen waarvan we van 3 zeker zijn dat ze ziek zijn.
Twee van ze schoten vandaag door de bak zonder reden dus daarvan zijn we zeker dat die niet goed zijn.
Nummer drie was al een paar dagen niet lekker en hing maar een beetje te hangen. In de poging die te vangen hadden we de verkeerde, vandaar dat het er vier zijn geworden.

Het aquarium heb ik op het aanrecht gezet is 1 meter breed en voorzien van 2 hmf.
De vissen krijgen nu eerst een 35 graden warmte kuur en worden goed in de gaten gehouden.
Medicatie gaan we pas doen (onder begeleiding van Steven) wanneer dat nodig blijkt.

IMG_20200823_165234.jpg
 
sterkte ermee, en ik denk dat @Nanoe / Judith goed gehandeld heeft om het direct aan te pakken !
 
Sterkte ermee, wat vervelend!
Ik denk wel dat het goed is dat jullie het gelijk hebben aangepakt.
Heb je al een vermoeden wat het zou kunnen zijn?
 
Eerst goed monitoren dan conclusies trekken.
 
In een topic op dit forum had iemand ook van die stressende discussen en toen bleek het om een parasiet te gaan
 
En dan stoer doen alsof er niets aan de hand is.
Kneusjes.

 
Terug
Bovenaan