El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Goed bezig rjoemman en fijn om te lezen dat ze stress vrij reageren in de weer oude, of beter verwoord nieuwe vertrouwde omgeving.
 
Zo te zien heeft jou inspanning en de intensieve verzorging tijdens het ziek zijn van de vissen wel zijn vruchten afgeworpen. :thumbs:
 
Boek nu snel, Bed & Breakfast.

Wegens vroegtijdig annulering van mijn vorige gasten nu "Tijdelijk gratis onderdak!!".
Volledig gemeubileerd en uitgerust met tropisch zacht water van maar liefst 35 graden inclusief bubbels.
Indien gewenst voorzien van een een zoutbadkuur of een mineralen badje voor de oneffenheden op je huid.
Ben je een beetje ziekjes, geen probleem, medicijnen aanwezig.

Jouw profiel:
Je komt uit Zuid Amerika regio Tefe, Japura in Brazilie of net over de grens in Colombia.
Jij of je beide ouders zijn bij voorkeur groen, blauw of bruin.
Zwangere dames zijn meer dan welkom.
Je wordt liefdevol verzorgd gedurende het gehele verblijf.

IMG_20200926_163104.jpg


:DD :DD :DD :DD
 
Ik heb je hele verslag eindelijk gelezen, wat een verhaal! Super hoe je het hebt aangepakt, en wat fijn dat ze allemaal weer beter zijn. Die bak van je is echt geweldig om te zien, vooral ook met al die kleine soorten erbij. :smitten:
 
Blij dat ik ze zie eten, nu maar duimen voor aanpassing.
heel eerlijk, die geo`s....niet mijn keuze. hoop dat je het water weer helder krijgt.
 
Met de 14 vissen in het grote aquarium gaat het heel goed.
Ze hebben nog niet de symptomen van vorige maand.
Ook de combi Discus Geophagus gaat perfect, de Discus is duidelijk de baas en de Geophagus krijgt regelmatig een dreun van een van de bikkels.

In de badkamer zitten er nog 4.
Daar gaat het nu ook steeds beter mee, van de 4 zijn er nu 2 die weer uit de hand eten.
De andere 2 zijn nog een beetje stressie, ik kijk dat nog even aan. Voorlopig zitten ze daar even prima.
 
In de badkamer zitten er nog 4.
Daar gaat het nu ook steeds beter mee, van de 4 zijn er nu 2 die weer uit de hand eten.

Dus een bad nemen zit er momenteel niet in voor je Raoul :LOL: ;).
In elk geval heel mooi dat het weer veel beter gaat en je inspanningen worden beloond moet je maar denken :thumbs:
 
Raoul

Mooi om geen verticale strepen meer te zien, laten de overige discusvissen het streeppatroon ook achterwege,
 
Nee alleen de dominante mannetjes trekken hun strepen in.
Dat hoort gewoon zo.
Dat wat lager in rang is heeft strepen.
 
In de quarantaine bakken 3x6 vissen had ik steeds per bak twee vissen zonder strepen.
Die twee strijden om de macht de rest heeft strepen en is dus onderdanig.
Zodra je de twee dominante weg haalt zie je meteen dat de twee volgende hun strepen intrekken.
In de grote bak zitten er meestal 3 zonder strepen.

Net als in het leger.
De soldaten en sergeants hebben strepen. Daarboven krijg je sterren of balken.
 
Laatst bewerkt:
Jou ,reactie Raoul, de onderste regel had die a.u.b. Weggelaten want die had ik graag zelf geschreven en zat al in mijn gedachten voor deze reactie. :) .

Maar hoe weet je dat de dominantie bij de mannen vandaan komt, kan zomaar zijn dat een discus vrouw een discusman verleid ,,niks mis mee, het is net als bij mensen, een spel en het uiteindelijke resultaat van beiden.
Ga wel ver met jou mee dat een ( of meer) discussen in een groep, wanneer deze zich achtergesteld voelen de strepen laat zien, typisch discusgedrag. En een gevoel van onderdanigheid laat zich zien door het strepenpatroon.

Maar dat is nu het mooie van discusvissen houden, dat je uit het gedrag, maar niet bij elke aquariumvis ,stel /of paarvorming zie gebeuren, / ze laten zien wanneer ze niet in orde zijn/door verandering van kleur/donker worden/rangorde in de groep/niet meer eten en /afzondering.
Het gedrag van een discus is dus eigenlijk "uit te lezen" door het gedrag wat ze vertonen".

Een beetje afgeweken, naar links en rechts, maar wou het gewoon even kwijt. Het zijn vissen met een uitleesbaar karakter, maar we moeten het wel zien, geen kritiek naar jou hoor je ben goed bezig, maar een beetje heen en weer kletsen waardeer ikzelf wel ,met een gepaste reactie.
 
Heel erg leuk gevonden om er een Amerikaans. muziekje captain jack bij te voegen, geeft een leuk effect. Geeft ook de rangorde weer, ook een gegeven, zo van wie is wie, waar en wat op welke plaats.

Maar de vissen zie ik heel kort in het filmpje weer een gedrag vertonen wat duid op herstellende gezondheid, wat ik opmerk is het afweren of slaan met de staartvin, typisch discusgedrag.
Merk ook op dat de ontlasting op de bodem weer de goede kleur heeft,,,, :thumbs:.

Alleen zo erg jammer van,:sorry: de vissen die er later of vroeger bijgekomen zijn, al eerder verteld, dus neem mij niet kwalijk.
Had zo mooi geweest met alleen discus en een school van 20-25 coreadoras als opruimploeg ,maar goed jou keuze.

Vind overgens wel dat je na zoveel weken van ellende een positief resultaat heb bereikt, leer ik ook weer van.
gr.bert
 

Terug
Bovenaan