El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Mijn pa bedoelt geen cola hoor.
Vroeger zat dit wel in Coca Cola. Vandaar de naam. Toen was dat heel normaal.. dat waren nog eens tijden 😜

Edit: ik lees dat er vandaag de dag nog steeds coca in zit. Alleen wel schoongemaakt en ontdaan van "psychoactieve elementen".
 
Laatst bewerkt:
Niet echt.
De vissen in de keuken hebben hun eerste periode met Levamicil gehad en zitten nu in de rust fase.
In de badkamer moeten ze nog tot het weekend Levamicil krijgen en ook dan gaan ze in de rust fase.

Ondertussen is Diploral binnen gekomen en daarmee start ik morgen in de keuken.

Het moet heel raar zijn hoor als er in de quarantaine bakken nu nog vissen dood gaan.
Ik verwacht dat ze alle 18 er gewoon goed doorheen komen.
 
Stomme beesten in de badkamer lieten me niet slapen vannacht. Ze gingen stoeien met de dekplaten. Hoop kabaal en hoop spetters.
Heb toen beide bakken voor 85 a 90% ververst.
Blijkbaar hadden ze het benauwd of gewoon zin in wat aandacht, knuffelen of zo.

Ik wil wel met je ruilen. Mijn dochter was rond 04:00 ruim een uur lang ontroostbaar.
 
Stomme beesten in de badkamer lieten me niet slapen vannacht. Ze gingen stoeien met de dekplaten. Hoop kabaal en hoop spetters.
Heb toen beide bakken voor 85 a 90% ververst.
Blijkbaar hadden ze het benauwd of gewoon zin in wat aandacht, knuffelen of zo.
Ze staan in elk geval op de juiste plaats om lekker te spetteren :regen:
 
Een grote bak zonder Discus is maar saai.
Daarom van de week met Judith een ritje Alkmaar gedaan om wat Bulldozers op te halen bij Wouter.
Serieuze vissen met mooi karakter.
Nu mogen ze de bak opnieuw inrichten voor als de Discus weer terug komt.
Ooit had ik de Geophagus Tapajos Red Head. Dit zijn de Geophagus Winemilleri.
Moeder met zoon en twee dochters.

Filmpje is gemaakt vlak nadat ze zijn los gelaten, hier nog beetje bleekjes, inmiddels mooi op kleur.
 
Ik heb er vandaag nog ongeveer 20 kg extra filterzand in gedumpt zodat ze lekker kunnen spelen, de boel verschuiven of zelfs verbouwen.
Het aquarium is wel een beetje mistig want ik ben natuurlijk weer te lui om dat zand uit te spoelen.
Ik verwacht dat het bioloog het morgenochtend weer kraak helder heeft getrokken.
 
Mooi hoor. Ze zien er groot uit maar kan het formaat niet goed inschatten. Die 20kg zand hebben ze snel doorgeploegd zo te zien 😮
 
IMG_20200911_093027.jpg

Bovenste bak badkamer tijdens dagelijks verversing
 
Ochtend ritueel:
Rol uit bed en ga naar de badkamer om ...
Dan meteen naar de keuken voor ...

... vissen checken en tellen natuurlijk ;)

3x6 check!

Dit is de keuken zojuist. Ze zien er goed uit.
Zitten op wat Diploral zout en Sanital zout op 35 graden te rusten.
IMG_20200912_101507.jpg


In de badkamer laatste dag op Levamicil op 28 graden.
 
Ik heb nooit problemen met mijn vorige Geophagus gehad met de temperatuur. Tot 30 a 31 doen ze het prima hoor.
Bak staat op 28.
 
Prachtige plant, als ik nog een plekje over heb in mn bak..... maar deze komt het beste uit de verf met veel ruime om zich heen zo te zien.
 

Terug
Bovenaan