El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Nanoe, klinkt goed! Heel veel succes voor de wederopbouw. Lastig om afscheid te nemen van t oude maar met wat geluk word de nieuwe opzet zelfs mooier.
 
Ging deze aanhalen als mogelijke verdachte van je huidige alg problemen.

Dat is denk niet het probleem.
Die zit er al in vanaf het begin. Heeft geen problemen gegeven
Alleen Janneke vind hem erg lekker en die knaagt er hele stukken uit.

@rjoemman ik snap dat het geld op is na zo'n verbouwing, maar die paar euro voor geen reclame heb je toch wel over :p
 
Dat is denk niet het probleem.
Die zit er al in vanaf het begin. Heeft geen problemen gegeven
Alleen Janneke vind hem erg lekker en die knaagt er hele stukken uit.

@rjoemman ik snap dat het geld op is na zo'n verbouwing, maar die paar euro voor geen reclame heb je toch wel over :p
Mwa met die jongen van zā€™n geophagus hoeft hij niet in armoede te zitten hoor xD
 
Zo, weer even bijgelezen, wat een drama. Maar gelukkig wel perspectief :)) Veel succes met de wederopbouw, @rjoemman . Komt vast goed.

Eerder succes naar mij toe. Ik mag alles weer ritselen en sturen....
Mannen.... Ongelofelijk, die kunnen zich echt niet zonder een vrouw redden.
Ben ik weer een hele dag kwijt met alles plannen en verzinnen, nog een dag kwijt om de hele boel leeg te halen en weer in te richten.
Maar ik zal wel weer zo goed zijn hoor :p
 
Eerder succes naar mij toe. Ik mag alles weer ritselen en sturen....
Mannen.... Ongelofelijk, die kunnen zich echt niet zonder een vrouw redden.
Ben ik weer een hele dag kwijt met alles plannen en verzinnen, nog een dag kwijt om de hele boel leeg te halen en weer in te richten.
Maar ik zal wel weer zo goed zijn hoor :p
Misschien moet de titel even worden aangepast naar El gran rio Amazonas de Raoul en Nanoe :deal:
 
je zou kunnen proberen een boven water groeiende klim plant die zou veel van je fosfaat weg moeten houden
 
ff van mijn stoel afgezakt.....ook weer terug erop geklommen.
PFFFF dat is ellende en stress...voor iedereen.
Als ik je kan helpen.....

Zal niet leuk klinken, maar geef de focus op alleen discus en hooguit corydoras dan is je belasting van het water ook niet zo hoog.
 
Zal niet leuk klinken, maar geef de focus op alleen discus en hooguit corydoras dan is je belasting van het water ook niet zo hoog.
Nee Jan, focus op de vissen en niet op planten ;) Kan het licht naar beneden en dus minder algen :D Wordt de bak lekker mysterieus van :D Maar jah ik ben dan ook van de m-A en daar zijn weinig planten die het volhouden bij die vissen. En gelukkig hebben wij niks te vertellen, alleen Nanoe :D
 
Ik doel op dat de planten en discus goed gaan, maar die Geo`s en L nummers zorgen wel voor een stevige belasting en daarnaast leiden ze af van de schoonheid van de discussen.
 
Denk ook dat er enigsinds een overbelasting is. Zeker als je aangeeft dat de problemen begonnen toen de discus weer terug kwamen. Je bent toen ook met osmose gaan werken trouwens maar weet niet in hoeverre dat een probleem zou moeten zijn. Een tweede bak beginnen voor je geoā€™s en l-nummer dan maar? šŸ¤£
 
Denk ook dat er enigsinds een overbelasting is. Zeker als je aangeeft dat de problemen begonnen toen de discus weer terug kwamen. Je bent toen ook met osmose gaan werken trouwens maar weet niet in hoeverre dat een probleem zou moeten zijn. Een tweede bak beginnen voor je geoā€™s en l-nummer dan maar? šŸ¤£

Ik heb ook wel ideeƫn over dat osmose water.
Vooral omdat het water wat in Almere uit de kraan komt al prachtig is.

En belasting wordt wel lager. Er verdwijnt wel het 1 en ander. Maar dat merken jullie vanzelf ;)
 
Zou een te laag kh en niveau van andere mineralen kunnen zorgen voor die ontzettende verslijming? Weet wel dat algen liever groeien in zacht water dan in harder water. Maar dat geldt meer voor groenalg, zweefalg en wieren... goed dat jullie er zo druk mee zijn, geeft veel hoop voor de toekomst! En ben ook heel benieuwd waar je de energie vandaan haalt nanoe nu je ook met kids thuis zit haha want ik ben moe moe moe en wordt gek gek gekšŸ¤£
 

Terug
Bovenaan