Dieren verliezen Is nooit een pretje. Wat een pech ook voor jou!Voor een ieder die te piepen heeft over de te zware belasting in mijn bak, er is weer lucht!
Deze drie beauties hebben vandaag het tijdelijke gegeven voor het eeuwige.
De Snowball en de Golden Nugget waren mij het meest dierbaar in het vissen bestand gevolgd door Jip en Janneke en pas daarna de tosti's!
Ik baal enorm van dit onverwachte verlies.
Pure stress door verhuizing naar boven ter voorbereiding van de grote verbouwing werd ze fataal.
Bekijk bijlage 314977
Wat super sneu 🙁 Dat is niet leuk. Sterkte Raoul.Voor een ieder die te piepen heeft over de te zware belasting in mijn bak, er is weer lucht!
Deze drie beauties hebben vandaag het tijdelijke gegeven voor het eeuwige.
De Snowball en de Golden Nugget waren mij het meest dierbaar in het vissen bestand gevolgd door Jip en Janneke en pas daarna de tosti's!
Ik baal enorm van dit onverwachte verlies.
Pure stress door verhuizing naar boven ter voorbereiding van de grote verbouwing werd ze fataal.
Bekijk bijlage 314977
Ik gebruik ook osmose en zonder DI filter heb je dan nog wel dat er zo n 5% van de stoffen achter kan blijven. Afhankelijk van welke je hebt en hoe de staat is. Zelf meet ik dan zo n 20-25 uS nog. Maar welke stoffen je dan nog erin hebt zitten weet ik niet maar volgens mij kan daar dan ook best nog een erg lage hoeveelheid nitraat inzitten als ik het goed heb.In osmose water zit helemaal geen nitraat
Foutje, je kan nu wel je filter uitsluitenIk kan niet anders concluderen dat de planten het nitraat hebben opgenomen.
Maar mijn test van gisteren heeft doen bewijzen dat het gewoon waardeloos spul is en in verhouding tot de rest relatief veel te duur voor wat het wel doet.
Zeewater heb je die verhouding nodig voor de opbouw van je koralen.Ik ben geen chemicus maar ik weet dat voor zeewater de verhouding ca/mg wel belangrijk is maar is dat bij zoetwater niet minder? Ik ken niemand die bij zoet test op calcium en magnesium.
Wat denk je waarom ze constant bij Raoul zit? 🤣🤣En ben ook heel benieuwd waar je de energie vandaan haalt nanoe nu je ook met kids thuis zit haha want ik ben moe moe moe en wordt gek gek gek🤣
Van de 100-200 eitjes hield ik er maximaal 10 over voor de handel, maar ze groeide bij mij op in het aquarium en niet in een kweekbakWaarschijnlijk blijft er niks van over, uitval is al groot.
Ik geef ze mikro aaltjes maar heb geen idee of dat gegeten wordt.
Blijft er wat over dan gaat het op MP.
Ik oefen nu gewoon een beetje voor het geval de discus kleintjes geeft.
In mijn remineralistie zoektocht een Btje er op uit gekomen dat SO4 lager moet blijven dan 100ppm.Volgens Vitens zit op mijn postcode het volgende in het water:
Fosfaat (PO4) 0.04 ppm
Nitraat (NO3) < 1 ppm
Calcium (Ca) 26.4 ppm
Magnesium (Mg) 2.10 ppm
Kalium (K) 0.79 ppm
Natrium (Na) 7.85 ppm
Sulfaat (SO4) 8 ppm
Chloride (Cl) 6 ppm
Totale hardheid 4.2 dH
Nu voeg ik kaliumnitraat (KNO3) toe om het nitraat en kalium te verhogen.
Wat ik me af vraag is of het verstandig is om ook een beetje magnesiumnitraat (MgNO3) toe te voegen?
Het lijkt me niet zinnig om er magnesiumsulfaat bij te doen gezien de 8 ppm sulfaat wat ik al heb toch?
Waar kan ik nu het beste op sturen ?
- Magnesium 8 - 10 ppm
- Kalium ?? ppm
big game fishing Almere.Zoals jullie zien laat raoul het harde werk over aan de professional. Bekijk bijlage 315131
CTRL ALT DELETE voor aquariums
soms is een reset de beste oplossing
ben wel voorzichtig met puntbelasting van de aquariumvloer....je hebt alleen ondersteuning op die dwarsbalken.
Over iemands gewicht praten op tweede kerstdag, zo ontstaan de beruchte kerstruziesJij wel nanoe, maar er zat nog iemand in de bak...of was dat maar ff voor de show ?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.