El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


13 dagen wachten is best nog lang vooral als je alles nu in huis heb wil je neem ik aan starten. Word aquarium met stelling geleverd of heb je al wat staan waarop deze moet komen?
 
Ik neem aan dat ze wel met wat mannetjes komen en de boel dan ook op zijn plaats zetten. Jouw formaat aquarium zal wel ontzettend zwaar wezen om even op het kastje te zetten. Is deze naar een makkelijke plaats te krijgen of moet dat ding nog door allerlei bochten/deuren? Je heb nu tenminste een concrete datum want zo zitten te wachten en niets weten is helemaal zenuw slopend.
 
Hij wordt volledig waterpas op zijn plek gemonteerd. Dat is ook onderdeel van de garantie.
Volgens mij komt ie op een karretje.
Geen lastige bochten.
Ze hebben ervaring met het gewicht. Zal wel goedkomen.
 
Hij wordt volledig waterpas op zijn plek gemonteerd. Dat is ook onderdeel van de garantie.
Volgens mij komt ie op een karretje.
Geen lastige bochten.
Ze hebben ervaring met het gewicht. Zal wel goedkomen.

Dat is mooi.

Mijne werd gebracht door 1 man en ik was expres alleen thuis. Moest dus wel mee helpen en mijne een meter korter en minder hoog en dunner glas. Was heel erg zwaar :mad: Mail in me spam met verzoek til hulp voor plaatsen. Had ik niet gelezen. :juggle:
 
Spannend hoor beetje spanning opbouwen is ook leuk geniet er van zou ik zeggen.
En keep us updated.
 
Ik hou duimpje, en ben zoooo benieuwd over hoe het over een 6 maanden allemaal uitziet en wat je te vertellen hebt in de tussentijd
 
Tja dat is ver weg, misschien heb ik dan wel een grote bak erwtensoep.
 
Leuk om een datum te weten, kun je gaan plannen.
Erg benieuwd hoe het eruit komt te zien.
 
De laatste loodjes, donderdag zal de bak komen.

Vandaag en eerder deze week nog wat steen gescoord.
Ik wilde wat speciaals, niet het standaard spul.



Vandaag bij Diebo twee stuks "Maple Leaf Rock" gekocht.
Het zijn versteende plantenresten. Iedere steen is uniek en indrukwekkend en je kan nerven en ander plantenmateriaal erin ontdekken.
Het heeft een warm bruin oranje basiskleur. Het is niet super hard en het weegt ook minder dan een massief stuk steen.
Het heeft wel wat weg van lavasteen alleen vind ik het zelf mooier.

Eerder deze week heb ik nog 4 stuks rode "stone wood" gescoord.
Officieel is het gefossiliseerd hout, maar volgens mij is die ik gekocht heb een imitatie van keramiek.

In ieder geval alles wat gekocht is geeft geen stoffen af aan het water en heeft dus geen invloed op de hardheid.

IMG_20200126_193134.jpg


IMG_20200126_193448.jpg


De tweede foto is een beetje gelig, komt door de telefoon die niet helemaal begrijpt hoe de witbalans moet zijn.
 
Reden dat ik voor deze "stenen" heb gekozen is de bruin-rode kleur.
Het doet me zeer sterk denken aan bauxiet wat in Suriname veel voorkomt.
Ook in de Amazone komt veel bauxiet voor.
Van bauxiet wordt aluminium gemaakt.
 
De laatste loodjes, donderdag zal de bak komen.

Vandaag en eerder deze week nog wat steen gescoord.
Ik wilde wat speciaals, niet het standaard spul.



Vandaag bij Diebo twee stuks "Maple Leaf Rock" gekocht.
Het zijn versteende plantenresten. Iedere steen is uniek en indrukwekkend en je kan nerven en ander plantenmateriaal erin ontdekken.
Het heeft een warm bruin oranje basiskleur. Het is niet super hard en het weegt ook minder dan een massief stuk steen.
Het heeft wel wat weg van lavasteen alleen vind ik het zelf mooier.

Eerder deze week heb ik nog 4 stuks rode "stone wood" gescoord.
Officieel is het gefossiliseerd hout, maar volgens mij is die ik gekocht heb een imitatie van keramiek.

In ieder geval alles wat gekocht is geeft geen stoffen af aan het water en heeft dus geen invloed op de hardheid.

Bekijk bijlage 288312

Bekijk bijlage 288313

De tweede foto is een beetje gelig, komt door de telefoon die niet helemaal begrijpt hoe de witbalans moet zijn.

Hadden ze bij de Diebo de grote stukken hout staan? Zo ja, was het wat, ook qua prijs?
Of niet naar gekeken?

En mooie stenen! Vooral die Maple leaf rock!
 
Er lagen behoorlijk wat stukken hout van heel klein naar redelijk groot.
Ik had een stuk mangrove in mijn hand wat er redelijk uit zag, was in mijn ogen alleen veels te duur.
Ik heb daarom niet eens de moeite genomen om naar de grotere stukken te kijken.
 
Er lagen behoorlijk wat stukken hout van heel klein naar redelijk groot.
Ik had een stuk mangrove in mijn hand wat er redelijk uit zag, was in mijn ogen alleen veels te duur.
Ik heb daarom niet eens de moeite genomen om naar de grotere stukken te kijken.

Daar liep ik bij hen ook tegenaan.
Maar er waren nieuwe stukken binnen, dus was wel even benieuwd (werd gebeld).
We gaan van de week wel even kijken.
 
was iets van 3 a 4 meter hout wat er lag.
alles op 1 grote berg dus je moet echt iets er tussenuit vissen.
 
Dat is absoluut geen keramiek, keramiek ziet er heel anders uit en heeft een heel ander soortelijk gewicht, dit is gewoon versteend hout, wel heel mooi versteend hout
 
Dank.
Ik had het op google gezocht voor ik het ging kopen om zeker te zijn dat er geen kalk af komt, ik weet niet meer waar maar ergens op een engelstalige site hadden ze het over cearmic.
Ik vond/vind het gewoon mooi en denk dat het goed gaat passen in het aquarium.
Het weeg wel wat maar komt gewoon op het zand te liggen.
 

Terug
Bovenaan