El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Ed je hebt het goed weergegeven, en dat in enkele zinnen.
Ik ben een groot liefhebber van de op tv weergegeven natuurprogamma's vooral als het gaat over grote schildpadden, die als ik het goed zeg hun eieren begraven om ze te beschermen tegen krokodillen en het ondergravende gedeelte en deponeren van de eieren geeft ook warmte in de bodem. Ook een vorm van eieren beschermen tot ze uitkomen, jammer dat er maar weinige van een groot nest overblijven, maar tja dat is de natuur, eten en opgegeten worden, ik wijk wat af maar wou het ook even kwijt.
Niet alles overleeft.
gr. bert
 
Beetje off topic.
Maar hier ben ik in Sri Lanka bij een schildpadden opvang. Ik heb zojuist een kleintje losgelaten richting de grote boze zee met veel gevaren. Als er per nest maar eentje overleeft zijn ze al blij.

DSC_7723.jpg



DSC_7751.jpg
 
Die twee lange dingen zijn HN die zitten er sinds zondag in en heb ik in deze lengte gekregen.
De rest begint langzaam aan te slaan.
Je ziet nog net een stukje lotus links die begint nu richting opp te gaan.
 
Is dat een koppel aequidens die links in de hoek zit?
Dat denk ik niet want volgens mij heb ik die niet.

Ik weet niet precies wat je ziet maar in de hoek zwemmen:
- krobia xinguensis zitten en vier van in.
- microgeophagus altispinosa heb ik zes van
 
Is de Nymphaea gardneriana aangeslagen trouwens?
Het leeft nog maar heeft nog niks gedaan.
Ik denk dat er toch te weinig mineralen in mijn water zit. Te zacht/zuur vergeleken bij jou.

Mijn rode tijger lotus begint ook nu pas wat te doen terwijl die er sinds kerst in zit.

Dus dat plantje van je geef ik nog een kans.
 
Het heeft bij mij ook maanden geduurd voordat het aansloeg. Ik had 3 plantjes waarvan er 1 verdween en de andere 2 tot mini plantjes krompen. Maar uiteindelijk werd het wat, dus zolang ze nog leven is er hoop voor je!
 
Blijft een aparte vis, de Discus, het zwemgedrag vind ik zo leuk, ze lijken net om een as te kantelen
 
zo ik had 3 avonden nodig om je topic geheel door te lezen,wat je in een jaar tijd al niet mee kan maken:rolleyes:
ik heb altijd gedacht dat discussen weinig konden hebben,maar ze hebben al heel wat meegemaakt bij jouw,en ze doen het super zo te zien.

prachtige sloot water die ik hier nooit zou kunnen huisvesten, en nu genieten maar..
 
Oja wat ik vergat te vragen, bij jouw continu verversen in je bioloog heb ik je zelf made afvoer hevel wel gezien ,maar de toevoer nog niet, waar doe je dit?

Zou je mij de werking kunnen vertellen van dat geheel zoals jij het opgelost heb?

Mvg frank
 
Eigenlijk heeft @Rebtor dat opgelost in de bak van @Nanoe en heb ik het brutaal gejat van hem.

Ik zal wat foto's maken als het licht aan is.
 

Terug
Bovenaan