El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Ondanks de wrede praktijken van de Discus, moet ik zeggen dat ik ze wel heel gaaf vind! Ik begin ook steeds meer te dromen over een discus aquarium voor in de verre toekomst
 
Nieuw voer gekocht.
Ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren.


Stikko’s discusvoer.
Hoe word ons voer gemaakt?

De basis is een mix van vismeel, trouvit, groente en vis:
Zalm, forel, mossel, pangasius, schol, garnalen.
Paprika, knoflook, spinazie, erwten,hennep.
Hieraan voegen we chlorella en spirulina toe.

Er word GEEN water aan de mix toegevoegd, het enige vocht in het voer komt van de groente. Alsnog proberen wij dit zoveel mogelijk af te gieten.

Vissen worden schoongemaakt en gefileerd, wij gebruiken enkel het vlees en de huid. Dus geen hele vissen door de maal machine of afval vis/rommel.

Ons voer binden we doormiddel van eiwit. Er worden verder GEEN bindmiddelen gebruikt.

De toegevoegde vitamines zijn:
A, B1, B2, B3, B5, B12, C, D, E, K.

Sporenelementen:
Calcium, chroom, ijzer, fosfor, jodium, koper, biotine, magnesium, mangaan, molybdeen, selenium, zink, foliumzuur
 
Er is ook een olympische oplossing voor de communicatieproblemen in je bak...


Discussie.jpg


Geen discus-sie meer in de bak.
 
Echtelijke ruzie in familie Geo.

Blijkbaar had het vrouwtje weer eens hoofdpijn en geen zin op de kids te passen.
Het mannetje deed nog een poging het vrouwtje te laten inzien dat haar hulp echt nodig is op het nest.
Maar alles tevergeefs.

Een onbewaakt moment en de Discus heeft een heerlijke feestmaal.

Bekijk bijlage 317698

Bekijk bijlage 317697
Je kunt ook beter geen discus nemen als bijvis 🤔
 
Op basis van de laatste ontwikkelingen denk ik de rode draad in dit verhaal te zien.
Dus, rasechte trendwatcher zijnde, heb ik alvast preventief een passend fotootje gezocht om de introductie van de volgende vissoort op te leuken.

Laten we dus de volgorde omdraaien:
ik plaats dit keer eerst de foto zodat jij weet welke vis je nu eigenlijk "moet" kopen op basis van de prognoses.
Spannend!!!!

Nafissatou.jpg


Beetje duidelijk zo?
:DD :DD ;))
 
Volgens mij heeft hij het naar zijn zin, zo af en toe zwemt ie tussen de discus door, krult zich erom heen en de discus is het inmiddels ook gewend dat hij geen gevaar is.
Dus het is weer lekker rustig in de bak.
De hele dag zit ie een beetje in dat hout links te chillen.
 
IMG_20210131_194311__01.jpg

Erg lastig om Messi scherp te krijgen met de phone. Voordat ik focus heb is ie al weg.
 
Zo het hele topic eens doorgenomen. Petje af van het begin vol blijven houden met de tegenvallers. Bak ziet er mooi uit, die discussen helemaal. :smitten:
Knap stuk techniek ook. Bevalt de Daytime Matrix Led? Ben zelf op zoek naar wat anders, gebruik nu Kitelight, maar wordt langzaam tijd om te gaan vervangen. Gezien de maten van de rail van Daytime kunnen deze mooi op de plek van de nu nog aanwezige TL units, die al een aantal jaar toch niet worden gebruikt en enkel in de weg liggen.
 
Bevalt wel maar ik vind het een veel te dure oplossing.
Op een nieuwe bak zou ik het niet weer kopen.
 
Hoe is het voer van Stikko bevallen bij de discussen?


Het voer is echt goed.
Vorige knoflookvoer viel uit elkaar en maakte het aquarium alleen maar stoffig.
Dit voer is vele malen beter, blijft lekker bij elkaar en maakt geen zooi van het aquarium.

Een nadeel is wel dat er dus geen vocht in het voer zit waardoor het niet echt een ijsklontje wordt.
In bevroren toestant kiep ik het het aquarium in en het zinkt meteen terwijl als er meer vocht bevroren is het voer blijft drijven.
De Discus is gewend dat het eten van boven komt dus ze vonden het in het begin een beetje raar dat het op de bodem ligt.
Maar ik zie dat ze nu door hebben wat de bedoeling is.
Het wordt goed gegeten, nu hopen dat ze er ook lekker van groeien.

Ik moet er wel twee stukjes in doen want als de L001 erop zit dan maakt de discus nog maar weinig kans.


Over het onbevroren verzenden, het kwam bij mij met DHL die bij ons toch even wat sneller levert dan Post.nl.
In de zomer zou ik het niet doen maar nu met de kou buiten zie ik geen bezwaar.
Ik weet van te voren wanneer het voer gedraaid wordt en wanneer het verstuurd wordt, zorgen dat ik dan thuis ben en meteen de vriezer in.


IMG_20210202_133138.jpg
 
Vandaag even bij @rjoemman op bezoek geweest om naar de bak en de techniek te kijken. In het echt is de bak echt nog veel mooier dan op de foto's. Hele mooie rustige bak met vooral prachtig gekleurde discusvissen. Mooi om te zien ook wat een rust er heerst in de bak en hoe prettig de bak eruitziet met het zachte licht. Ook leuk om @Nanoe nog even ontmoet te hebben, die ook nog even langs kwam. Het is dat ik het echt niet kwijt kan in me huis, anders zou ik ook wel zo'n gigantische bak willen :) misschien ooit haha. En ben wel een beetje verliefd op de Geo's geworden en gelukkig mijn vriendin nu ook. Was leuk je te ontmoeten!
 

Terug
Bovenaan