El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


We houden van veel foto's en filmpjes;)

mvg ronald
 
IMG_20200511_125849.jpg

Oelala wat is dat?
Vers water wat spannend.
 
Eerste en misschien laatste waterwissel op deze manier, ik ga nu werken net als @Nanoe aan een automatisch systeem.

En als je zo slank bent zwem je natuurlijk gewoon langs de voorruit en de korf heen he.



" www.youtube.com/watch?v=GMjoZH8iJY0
 
wat een prachtige vissen zijn het toch, ben wel jaloers zo hoor
 
Mooie Schietschijven Raoel. :)
 
ik hou je eraan, Almere is vanaf hier nog wel te doen
Geen probleem hoor, iedereen met interesse voor het aquarium is welkom.
Ik ga ook hier en daar.
 
WOWWWWWW...schitterend.
Lijkt wel als ze jaren in je bak zitten.
Helemaal niet bang of verkleurd.

mvg Ronald
 
WOWWWWWW...schitterend.
Lijkt wel als ze jaren in je bak zitten.
Helemaal niet bang of verkleurd.

mvg Ronald
Tja baasje is lief voor ze he
 
Prachtige vissen.:love:
Inderdaad, echt hartstikke mooi zijn ze zeg! :petjeaf:

Binnenkort een Discusmeeting bij Raoul ;)
Hoeveel stoelen passen er op 1,5 meter afstand van elkaar in jouw kamer Raoul?
Symposium bij Raoul thuis, ik doe mee!
Mondkapjes zijn bij de voordeur te verkrijgen voor € 1,- euro.
 
Na het zoveelste filmpje van jou gezien te hebben op YouTube heb ik maar een abonnement genomen. :DD :juggle:
 
Ooh heerlijk dat muziekje er ook onder! :DD
En ze zijn aan de overkant wanneer het muziek stopt he.
Eerst parkeren ze met zijn allen, dan gaan ze voorsorteren en bepalen wie de machinist is en daan gaan ze oversteken.
 
Wat ik uitermate mooi vindt is en zijn de 9 verticale strepen/banden,die lopen bij bij alle vissen recht zonder Y splitsingen,die je echt heel vaak zie bij de meer algemene ( doorgekweekte) Discusvissen,dit is een bijzondere vorm van en kwaliteit,super uitgezocht Rjoemman.
Natuurlijk gaan de strepen zoals bekend wel weer weg,en dan komt er een nog mooiere kleur tevoorschijn,misschien dat ze de strepen even laten zien na een zoals vermeld,,waterverversing.
 
my name is Bond, James Bond, 007.... geweldig filmpje
 
En nog een reactie,mij is wel eens kwalijk genomen dat ik aanstaande Discusliefhebbers adviseerde,of afkeurde om verschillende kleuren te mixen.

Ik hoop echt dat A.S. Liefhebbers dit topic van Rjoemman gaan inzien of bekijken voordat hij of zij er een gekleurde kermisattractie van gaan maken,,,daar ga ik weer sorry,excuses vooraf.

Als Rjoemman hier T.z.t.Mee kan of gaat kweken dan hebben deze vissen een naam,en de gemixte Discusvissen die we te vaak zien hebben geen afkomst meer.
 
Waarom heb je zo diep aquarium gekocht.......20 cm diep was diep genoeg;)

Mvg ronald
 
Waarom heb je zo diep aquarium gekocht.......20 cm diep was diep genoeg;)

Mvg ronald

Precies dat vroeg ik me vandaag ook af toen die hevel erin zat, tussen het glas en hevel zwemmen ze in.
Tja 5 tot 10 cm was voldoende geweest, alleen dat keren he wordt lastig.
 
En nog een reactie,mij is wel eens kwalijk genomen dat ik aanstaande Discusliefhebbers adviseerde,of afkeurde om verschillende kleuren te mixen.

Ik hoop echt dat A.S. Liefhebbers dit topic van Rjoemman gaan inzien of bekijken voordat hij of zij er een gekleurde kermisattractie van gaan maken,,,daar ga ik weer sorry,excuses vooraf.

Als Rjoemman hier T.z.t.Mee kan of gaat kweken dan hebben deze vissen een naam,en de gemixte Discusvissen die we te vaak zien hebben geen afkomst meer.

Yes en de naam van eventuele nakweek zal zijn:
F1 - Green, Red Spotted Discus
 
Ze hebben in ieder geval wel de 1,5 meter ter beschikking.;)
 
my name is Bond, James Bond, 007.... geweldig filmpje
Yes dit is heel MI6 nummers 001 t/m 014 (vrijdag 018), dus rara wie is 007 ? :cool:
 
Wie is de baas van de 14?
 
waarom heb je niet onmiddellijk de 18 meegenomen?
Staat een stukje terug geschreven.
Ik ben gisteren met Judith deze vissen in Vianen gaan ophalen bij Aqua Amazon.
Ze zijn in februari naar Nederland gekomen en zijn nu zo'n 12 cm.
Er zaten 18 in de bak en ik heb er vier laten zitten, ik twijfelde of 14 niet te veel zou zijn, eenmaal thuis valt dat enorm mee.
Vrijdag komen die vier andere ook nog deze kant op.
Daarnaast moest ik wegens omstandigheden waar ik jullie verder niet mee ga vermoeien cash betalen en ik had onvoldoende bij me voor 18 stuks.
We hebben het hier over een behoorlijk kapitaal aan vis hoor.
 
Ow die vier komen dus uit dezelfde bak als deze 14. Dus geen problemen met bacterie stammen waar de vissen niet resistent voor zijn.
 

Terug
Bovenaan