El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Op welke lichtintensiteit ga je ongeveer zitten Raoul? Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van je bak. Die schijven mogen er zoals altijd wezen!

Gr. Ed
Gewoon genoeg voor de planten maar niet teveel voor de vissen. Probleem is nu dat de opp nog open is. Als er weer van alles drijft dan heb ik gewoon te weinig licht.
Straks hoop ik wat valisneria te zien drijven en misschien komt er weer een lotus.
 
Lotus zou weer een schitterrende aanwinst zijn šŸ˜Š.
 
Dat is het idee ja.
Ik snap het ook niet.
Zijn ze meteen al rood of komt dat rode later?

Ben ik weer genept zeker.
Ik wilde een rode.
 
Ja ik heb er ook 1 bij zoals de jouwe en dat is ook niet de rode of de wildkleur. Nu heb ik via Google gezien dat er veel soorten in de familie Rineloricaria zijn dus misschien kun je via foto s op Google zien welke je hebt. Zover ik weet is de L010a de rode of anders de wildkleur.

De jouwe is net als de nieuwe van mij gevlekt en dat is de rode niet die ik als eerste heb gekocht. Ik denl ds dat mijn tweede ook een andere Rinelorcaria is dan de L010.

 
Heb de L010a hier denk ik op hetzelfde formaat gehaald als dat jij hem nu hebt, maar ze waren toen ook al echt rood. Ga mee met bovenstaande dat je dan wss een andere soort hebt

Edit, na wat googlen vind ik hem eerder lijken op de rineloricaria lanceolata. Al zijn de foto's daarin niet hetzelfde van elke vis
Screenshot_20211226-104809_Chrome.jpg
 
Hoe groot is hij nu? Ik heb de mijne gekocht met een centimeter of 4 a 5 en rood is hij zeker. Ik denk dat je genept bent en inderdaad de lanceolata hebt.
 
Hij is niet geboren in je aquarium? Je heb deze gekocht?
 
En je zag niet dat hij zwart ipv rood was .........

Nou een zwarte ipv rode wat maakt het uit en anders misschien even koken dan word ie misschien ook wel rood.
 
Ze waren allemaal bleek van de stress
 
Ze waren allemaal bleek van de stress

1,5 meter afstand houden. Wel een teken dat baby het naar zijn zin heeft in je aquarium en aan je gewend is want niet meer bleek. Kun je nog altijd een rooie erbij nemen.
 
Ziet er goed uit Raoul en nu mag je een oliebol nemen.
Fijne jaarwisseling alvast.
 
Ik hou mijn vingers gekruisd voor je šŸ¤ž. Maar verder mooi plaatje weer met die tosti's šŸ˜‰
 
Had dat gezegd dat je nog meer wilde hebben, dan had ik meer uit de axelotl bak gehaald šŸ˜….

Mooi dat ze het weer goed doen!
 
Ligt het aan mij...of zijn de Gigantea echt te diep geplaatst in het zand?

Mvg ronald
 
Ik zou de vallisneria ook iets naar boven trekken. Eventueel kun je er een siporax ring omheen doen zodat ze beter in het zand blijven staan. Een kleibol wil ook nog wel eens helpen, dan wortelen ze daar in.
 
Jij ook de beste wensen Raoul en ik heb speciaal voor jou een kroket in de vriezer hoor;)
 
Met Pasen toch pas?
 
In mijn vorige discus bak heb ik jaren lang de Gigantea gehad.
Maar nooit van die wokkels erin.
Heb nu deze gekocht maar de wokkels zitten er (nog) niet in. Iemand enig idee hoe dat werkt?

Screenshot_20220101-123933__01.jpg
 
Meestal is het zo met planten dat als er stengels, en blaadjes en uiteindelijk bloemen aan komen dat het begint bij de wortel en dan zijn weg naar boven vind
 

Terug
Bovenaan