Erwin's zijn thuis oceaan.......


E

Erwin

Guest
Ik ben dus Erwin :)
Jaren super actief geweest op dit forum met diverse aquaria, uiteenlopend gezelschaps en biotoop bakken.
Toen maakte ik de overstap naar een (best) groot roofvissen aquarium met zoetwaterroggen en kwam ik op andere fora terecht.
Nu draait hier sinds een klein halfjaar mijn droom tank :D
Het gaat hier om een aquarium met de maten: 250x100x80 met twee sumps. Sump 1: 150x50x50 en sump twee 70x50x50, totaliteit van 2200 liter zoutwater inhoud.
Techniek:
Eiwitafschuimer: Royal Exclusive Bubble King 300 de luxe met rd3 Red Dragon speedy 3 pomp

Opvoerpomp Red Dragon RD1 11.000 l/u

Verlichting: drie keer Philips Coralcare full power led

Stroming: Maxpect Gyre XF 280 (23.000 l/u) en een Panta Rhei Hydrowizard ECM63 met volledig touchscreen die 62 k/u doet.

Doseer computer: Grotech 4 kanaals en een Grotech 3 kanaals

Regeling: Profilux drie met 6 delig stekkerblok die de verwarming ph en temperatuur regelt

Osmose: Vertex 100 GE Deluxe met extra triple filterhuis voor silicaat en nitraat (380 l/d opbrengst)

Opslag: een tank van 145x65x65 met een schot in het midden. Hier staat altijd 250 osmose en 250 liter zeewater klaar.

Foto afschuimer:
bubble king 300.jpg


20170904_204839-2.jpg


20170904_204901-2.jpg


20170904_204924-2.jpg




Ik heb genoeg filmpjes en foto's uiteraard :)

Als je vragen hebt, roep je maar......


Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCloiLIlCqgr_P_IyzMHogig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig Erwin, en leuk dat we het nu kunnen volgen, veel succes met de bak.
Misschien nog even verwijzen naar je youtube kanaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ff andere koek maar ook weer bijzonder mooi!
 
Kijk dit is de manier waarop ik zee-bakken pas mooi vind

groots :D zeer mooi :)
 
Prachtig!

Ik heb je kanaal maar meteen geabboneerd:D;)
 
Prachtige koralen Erwin .
Wordt/is een prachtbak !!!
 
Jammer dat Erwin zn laatste post is verloren gegaan moet ik zeggen met de back up:)
 
Niet alleen de laatste als ik zo kijk ;)
 
Haha, ja en minder tijd:D:D. Wie weet wat de toekomst gaat brengen maar de eerste jaren vind ik dat meer dan genoeg en na mn pensioen kunnen we verder kijken;)

Als je ouder wordt is regelmatig een zoutbadje nemen erg gezond hoor:p
 
Ik zwem elke dag een paar baantjes :D :D :D
 
Ha, daar istie! Ik vind het prachtig, maar dat wist je al ;)
 
Dank je Ben :D miste je al :)
 
Het blijven toch rare beesten om te zien hoor die zee-water vissies :D allemaal kleuren en vormen zo gek als je ze maar kan bedenken :juggle:

is dat nou een aal soort op foto 7?
 
Ah, daar is de Murene al, ik miste hem er al tussen. Schitterend dier.
 
Wederom prachtige foto's !!!
 
Wow! Op alle vlakken!! Ik heb tijdelijk een steunbalkje onder mijn kin gemonteerd want typen met wijd open en licht kwijlende mond was lastig... :D

Schitterende bak qua afmetingen! Vrij indrukwekkende techniek in, boven en onder de bak! :thumbs:
Super vissen en echt spectaculair gekleurde koralen!
Welke soort is de geel-blauwe (de foto boven de murene)?
En die op de laatste foto? Wat is dat precies? Lijkt wel pure LSD qua vorm en kleur... :D:eek:


En ja, die murene .... lost for words!!
Is de eerste keer dat ik bij het zien van een murene in een aquarium geen dubbel gevoel krijg: meeste bakken vind ik persoonlijk te klein voor dergelijke dieren. Maar met 1 meter diepte is het duidelijk een heel ander verhaal! Ze lijkt het prima naar de zin te hebben alleszins.

Als ik ooit de lotto win kom ik graag eens bij je langs voor wat tips en kennis! ;)
Voorlopig blijft dit echter een droom.
 
ik heb de ruimte tot 280x90x60...
ik heb een bbk250 deluxe in de schuur..

ik ga ooit groter..

jij heb 3 coralcares op een bak van??
dat is namelijk mijn grootste hekel punt..
boven een 260x70x60 ofzo zou ik dan 16x 54w t5 hangrn , iets dat versxhrikkelijk veel energy en vaste lasten post wordt..
 
Het blijven toch rare beesten om te zien hoor die zee-water vissies :D allemaal kleuren en vormen zo gek als je ze maar kan bedenken :juggle:

is dat nou een aal soort op foto 7?

Is een zebra murene :)

Ah, daar is de Murene al, ik miste hem er al tussen. Schitterend dier.

Thanks :D

Wederom prachtige foto's !!!

Dank je Stefan.

Wow! Op alle vlakken!! Ik heb tijdelijk een steunbalkje onder mijn kin gemonteerd want typen met wijd open en licht kwijlende mond was lastig... :D

Schitterende bak qua afmetingen! Vrij indrukwekkende techniek in, boven en onder de bak! :thumbs:
Super vissen en echt spectaculair gekleurde koralen!
Welke soort is de geel-blauwe (de foto boven de murene)?
En die op de laatste foto? Wat is dat precies? Lijkt wel pure LSD qua vorm en kleur... :D:eek:


En ja, die murene .... lost for words!!
Is de eerste keer dat ik bij het zien van een murene in een aquarium geen dubbel gevoel krijg: meeste bakken vind ik persoonlijk te klein voor dergelijke dieren. Maar met 1 meter diepte is het duidelijk een heel ander verhaal! Ze lijkt het prima naar de zin te hebben alleszins.

Als ik ooit de lotto win kom ik graag eens bij je langs voor wat tips en kennis! ;)
Voorlopig blijft dit echter een droom.

Paars/gele is een turbinaria steenkoraal (groeit in vaasvorm)
De laatste foto is een hersenkoraal genaamd, Trachyplillia indonesia red rim ultra.
Je bent welkom hoor :)

Erg mooie foto s weer Erwin:thumbs:

Dank je :)
 
ik heb de ruimte tot 280x90x60...
ik heb een bbk250 deluxe in de schuur..

ik ga ooit groter..

jij heb 3 coralcares op een bak van??
dat is namelijk mijn grootste hekel punt..
boven een 260x70x60 ofzo zou ik dan 16x 54w t5 hangrn , iets dat versxhrikkelijk veel energy en vaste lasten post wordt..

Drie pcc op 250cm lengte bij 100cm diepte.
 
Wat een schitterend aquarium! De kleuren en vormen blijven toch bijzonder.
Het eerste waar ik aan moest denken bij het zien van je murene was Beetlejuice :D
 
Mooi om te zien!
 

Terug
Bovenaan