Erwin's zijn thuis oceaan.......


Wat een prachtvis!!!

En stiekem wel wat jaloers op je koraaltjes hoor.
Je mag wel wat meer foro’s van je vis laten zien.
 
Ik sluit me aan bij Ben zijn woorden .

Ik ook :D

Nou moest even goed kijken hahaha maar nu zie ik het ja :D

Niet afdwalen he :D

Blijft een prachtige bak :petjeaf:

Merci :)

Weet je wat ik nu zo jammer vind aan die foto's, Erwin? :D

Ja ik weet het :D

Je teiltje is te klein :p

Te weinig visfoto's vermoed ik :)

Wat kan licht ook veel met de kleuren doen als je de foto s zo bekijkt zeg. Het zijn en blijven mooie plaatjes Erwin:thumbs:

Dank je John.

Heel, heel mooi :thumbs:

Dank je.

Damn, Erwin...

Elke keer als ik je topic bekijk krijg ik kriebels, maar ik blijf sterk!

Volhouden kerel :D
 
Ey uhm @Erwin ging jij niet het weekend na een bepaalde winkel om bepaalde dingen te kopen ??????????
 
Gisteren eens lekker in mijn aquariumkast achter de bak gerommeld :)
Meteen eens een andere weg ingeslagen qua toevoegingen om de bak meer groei te laten verkrijgen.
20180310_181331.jpg
 
Het valt me op dat er de laatste tijd heel veel mensen overstappen op DSR, ook ik gebruik sinds een half jaartje DSR-EZ en bevalt me goed.
 
:eek::eek:


Nu maakt je me nieuwsgierig:D;)
Hoelang doe je eigelijk ongeveer met 1 zo'n groot vat DSR?


Wat staat er eigelijk nog meer? Hoe word alles gefilterd?;)
 
Leuk om dit deel van de bak ook eens te zien.

Keertje wat anders :)

Zoiets noemt men ook wel een machinekamer :D

Stukje van......... :D

:eek::eek:


Nu maakt je me nieuwsgierig:D;)
Hoelang doe je eigelijk ongeveer met 1 zo'n groot vat DSR?


Wat staat er eigelijk nog meer? Hoe word alles gefilterd?;)

grote vat is tien liter, ik heb een start dosering van 88ml per dag verdeeld over 12 momenten doseren.
Als de groei er eenmaal goed inzit moet je je doseringen gaan verhogen tot wel bv 2-300 ml per dag, tel dit uit op tien liter en je weet hoelng ik met een groot vat doe.
Voordeel dat ik met een pot poeder kh/ph buffer van 18 euro, tien liter nieuwe supplementen kan aanmaken.
De overige vatjes hebben een veel lichtere dosering dus daarom zijn die ook maar 5 liter.

Wat staat er:
op de foto staat rechts sump twee, deze is 70x60x60 netto met de eiwutafschuimer (bubble king 300) erin.
Deze staat gekoppeld aan sump twee die 150x50x50 netto is, in deze ligt levend steen voor bio massa, de opvoerpomp 11.000 liter/uur en mijn doseerslangen komen daar in uit. Ook ligt daar 60 meter spiraal die gekoppeld is aan de huisverwarming om de bak op temp te houden.
De elektronica van de bak, kleine 15 stopkontakten in gebruik.
Op de foto staan de twee doseer computers, in totaal 7 kanalen waarvan er nu 4 in full bedrijf zijn.
In de bak hangen twee stromingspompen, eentje met gyre effekt die op pulse staat en telkens 23.000 liter/uur water verplaatst. Er tegenover hangt een Panta Rhei laminaire stromingspomp die momenteel ook op pulseren staat, draait nu een 45 kuub/uur en kan tot 63 kuub/uur.
Licht drie keer coral care van philips full power led met volledig spectrum, units zijn 204 watt per stuk en kunnen alle kleuren en pars halen, evenals zons op en ondergangen.
Boven staat een opslag bak van 600 liter verdeeld in twee compartimenten, eentje heeft standaard 300 liter osmose/verdampingswater op voorraad en de ander maak ik synthetisch zeewater in aan mocht het nodig zijn.
Osmose toestel doet 380 liter netto per dag met verhouding schoon/afvam 1 op 1 dit filter heeft 5 trappen en boosterpomp.
Zal vast veel vergeten zijn maar zo heb je een idee van de techniek op dit kommetje :D

Nou daar staat voor een leuk bedrag schat ik zo in:D:D

Je kan er een hele leuke auto van kopen :D
 
Ik heb je hele stukje met tekst overgeslagen :D daar heb ik geen verstand van haha. Ik vind foto's van de voorkant van je bak leuker :D
 
Wat een kleuren Erwin, kan me voorstellen dat je uren naar je bak kunt kijken.
 
Prachtig Erwin! De onderkant van het eerste koraal is dat in het echt ook zo fluoriserend groen?
Ben alleen bang dat Ben iets gaat missen;)
 
Wat een kleuren Erwin, kan me voorstellen dat je uren naar je bak kunt kijken.

Dank je :)

Prachtig Erwin! De onderkant van het eerste koraal is dat in het echt ook zo fluoriserend groen?
Ben alleen bang dat Ben iets gaat missen;)

Dank je wel.
De volledige onderkant is gewoon steen (zijn skelet) de rand die zo mooi groen is gaat nog naast al de rode stukjes kleuren op den duur.
 
Prachtige foto's! Ik zou bijna denken dat de bak in nachtfase vele malen mooier uitziet dan overdag :D maar het is en blijft een prachtig beeld dag en nacht. Ik zou de bank voor de vak hebben ipv tv :D
 
Erg mooi weer!
Ik ben echt super benieuwd hoe je bak er over een jaar uit ziet, als de nu nog redelijk kleine koraaltjes uitgegroeid zijn tot een echt rif. :smitten:
 
Wat een inspiratie!
Nu wil ik al meer een zout bak..... bedankt hé, daar gaat me geld weer haha.

Erg mooie bak heb je!!
 

Terug
Bovenaan