Even een vraagje


Mondeo zei:
Koolstof. Een co2 vervanger,kort door de bocht gezegd.

Dus naast dit moet ik nog meer dingen, toevoegen? Sorry, heb er geen verstand van :p
 
Is er een product, wat eigenlijk alles-in-een is? Heb geen zin om zoveel potjes en dingetjes te hebben. :)
 
profito is heel iets anders dan carbo. Profito is plantenvoeding en de carbo een vervanger voor de co2.
het is zeker aan te raden om plantenvoeding te gebruiken.
 
Zal ik dan ook carbo erbij kopen? Ik gebruik namelijk geen CO2...

ps sorry fnatiic dat ik je post gebruik haha
 
Als de planten het goed doen is carbo niet altijd nodig.

@TS
Ja de profito is verder een goede plantenvoeding hoor. Die van je link dus.
 
Ik heb dus een ��n meter aquarium. 100 x 30 x 40. Dat is ongeveer 125L? Hoeveel profito moet ik er dan in doen per x? Ben slecht in rekenen. XD
 
Ligt eraan hoeveel planten je hebt.

Per dag/week 5 ml. is het te weinig ,doe je wat meer.
 
Als je planten slecht groeien kun je ook een nitraat of fosfaat tekort hebben. Je zou je water eens moeten laten testen bij de lfs als dat kan.
 
FNATiiC zei:
Mondeo zei:
FNATiiC zei:
Is er een product, wat eigenlijk alles-in-een is? Heb geen zin om zoveel potjes en dingetjes te hebben. :)

Profito

Ik heb dit product gevonden op z00plus. Deze bedoel je?

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/aquar ... fito/71194

Idd die bedoel ik. Je geeft aan niet veel verstand van plantenvoeding te hebben.Je wilt niet verschillende potjes.Dan is dit een goed begin.Je kunt je later altijd nog inlezen,en zelf gaan mengen en toevoegen.
 
jessicapilon zei:
Als de planten het goed doen is carbo niet altijd nodig.
Ze groeien goed hoor, en mooi groen maar ik hoor iedereen hier praten dat ze c02 gebruiken en ik als enige niet zowat..
 
Co2 heb je vaak alleen nodig als je veel verlichting hebt boven de bak en/of veel planten. Ik gebruik maar bij 2 van de 14 bakken co2.
 
maar hij heeft 125 liter
10 ml voor 100 liter
2,5 ml voor 25 liter?

of bedoelen ze dat je 100 liter 10ml en dan past bij 200 liter 20 ml??
snap het nu ook niet meer?

ik heb 54 liter en doe 5 ml
 
BettaFish96 zei:
jessicapilon zei:
Als de planten het goed doen is carbo niet altijd nodig.
Ze groeien goed hoor, en mooi groen maar ik hoor iedereen hier praten dat ze c02 gebruiken en ik als enige niet zowat..

Extra CO2 is lang niet altijd nodig, ik ken legio bakken die het goed doen zonder extra CO2, dus als je planten het goed doen is de noodzaak blijkbaar niet echt aanwezig. Hieronder nog maar eens een voorbeeld. Ik heb deze foto al vaak laten zien hier.

X6N_DSERSOa4F3NCH0q5LeoP7MVHKA54.jpeg
 
Bedoelen ze met wekelijks 10 ML, dat je 1x per week 10 ML erin doet? of dagelijks 10 ML? Top, dan ga ik het zo bestellen.
 
Wie weet of je bij zooplus ook track en trace krijgt, en met welk bedrijf ze het versturen?
 
BettaFish96 zei:
Heb je niet een lfs of dierenwinkel in de buurt?

natuurlijk zijn die er :) maar zijn nu dicht :p en morgen werken, kom ik thuis zijn ze dicht, etc. :p
 

Terug
Bovenaan