Even een vraagje


Kijk eens ook bij anderen. op Google. plantvoeding aquarium.


voorbeeld.!!!!
Plantenvoeding aquarium, los tekorten op! - Aquariumfans



www.aquariumfans.nl � Aquariumplanten








Beoordeling: 4 - ‎5 stemmenAquariumplanten die niet goed groeien? Grote kans dat het te maken heeft met plantenvoeding aquarium en tekorten. Lees hier de oplossing rondom tekorten!
 
Mondeo zei:
FNATiiC zei:
Is er een product, wat eigenlijk alles-in-een is? Heb geen zin om zoveel potjes en dingetjes te hebben. :)

Profito

Profito bevat GEEN koolstof, GEEN nitraat en GEEN fosfaat. Dus zeker niet alles in ��n.

Er bestaan meststoffen met spoorelementen en koolstof in ��n.
Dacht dat floracarbo zoiets was.
Maar ook hier geen nitraat en fosfaat.
 
Ja die verkoopt ook plantenvoeding en die gebruik ik ook. Bevalt me prima hoor.
Staat ook onder zn posten ;)
 
Mondeo zei:
Fosfaat waag ik te betwijfelen. Maar voor een leek is dit produkt een goed begin.

http://www.easylife.nl/nl/zoetwater/profito

Wel frappante verklaringen op hun pagina:
Easy-Life ProFito is een extra complete, universele plantenvoeding geschikt voor alle waterplanten in aquaria.

even verder:
bevat geen nitraat en fosfaat

Laat fosfaat(P) en nitraat(N) naast kalium(K) nu een van de belangrijkste voedingsstoffen zijn. ;)

Maar dit ter zijde.
Profito zal in de meeste standaard aquaria prima volstaan. :)
 
Ja daarin zit echt geen no3 en po4 maar in veel kleine bakjes hoef je dat ook niet extra toe te voegen. De TS kan denk ik het beste eens de waterwaarden laten testen bij de lfs om daar inzicht in te krijgen.
 
Tja eigenlijk een rare vermelding dat het compleet is maar geen nitraat en fosfaat bevat.
Ik denk dat ze meer doelen op de sporen die erin zitten.
 
Jongens, ik heb 0 verstand van planten voeding. Ik begin met profito. Als alles lekker groeit, dan vindt ik het best. :) Als het nog steeds niet goed groeit dan, dan ga ik verder op onderzoek. :) Ik lees heel veel reviews op het internet dat het bij iedereen top goed. Ik hoop ook dat ik bij die 'heel veel' zit. :) Jullie recommenden nog steeds profito voor mij? Of toch een andere product?
 
Toen ik begon gebruikte ik niks qua spul en alles ging prima hoor, alleen door hier te lezen heb ik profito gekocht en gebruik het maar gewoon.
Je kan dus ook eerst beginnen met niks en dan zie je wel of je het nodig hebt. (bespaart ook geld)
 
Ja, Profito. Gebruiken de meeste,hoor. Ik ook.
gelijk 1 l. gekocht, vul ik het kleine flesje mee aan.
 
BettaFish96 zei:
Toen ik begon gebruikte ik niks qua spul en alles ging prima hoor, alleen door hier te lezen heb ik profito gekocht en gebruik het maar gewoon.
Je kan dus ook eerst beginnen met niks en dan zie je wel of je het nodig hebt. (bespaart ook geld)

Groeien je plantjes goed? :)
 
Voor de profito: ja groeide goed, moest vaak snoeien
toen kocht ik profito en paar keer gebruikt maar vergat het vaak XD
en toen beetje verwaarloosd en nu gebruik ik heb af en toe weer
 
BettaFish96 zei:
Voor de profito: ja groeide goed, moest vaak snoeien
toen kocht ik profito en paar keer gebruikt maar vergat het vaak XD
en toen beetje verwaarloosd en nu gebruik ik heb af en toe weer

Maar met profito groeiden het ook goed?
 
Heb niet echt verschil gemerkt, gebruik het niet heel vaak. Ik zou het eerder aan iemand anders vragen die het wekelijks gebruikt :sorry:
 
BettaFish96 zei:
Heb niet echt verschil gemerkt, gebruik het niet heel vaak. Ik zou het eerder aan iemand anders vragen die het wekelijks gebruikt :sorry:

Beetje jammer. :(
 
Is het mogelijk om easylife profito, en easylife easycarbo te combineren? Als dat kan, wanneer moet je dan Profito in het water doen ,en wanneer de carbo?
 
Profito voeg je na de waterwissel wekelijks toe of in delen 2 keer per weer of dagelijks de week hoeveelheid gedeeld door 7
De vraag is waarom je de carbo wil toedienen.
 
TonHageraats zei:
Profito voeg je na de waterwissel wekelijks toe of in delen 2 keer per weer ok dagelijks de week hoeveelheid gedeeld door 7
De vraag is waarom je de carbo wil toedienen.

Weet niet, ik dacht het hoort erbij. Dus ik kan Profito ook dagelijks toevoegen? Wat is dan het beste? Smorgens om half 7 wanneer ik naar me werk ga? Of smiddags half 5 als ik thuis ben?
 
De toevoeg tijd is onbelangrijk wel de regelmaat van het toedienen.

De carbo is een soort van vloeibare Co2 dus als je daar een tekort aan hebt kan je het toevoegen.
http://www.easylife.nl/nl/zoetwater/easycarbo

Maar dat zal je dan eerst moeten weten, maar het kan zeker geen kwaad. (baad het niet dan schaad het niet)
 
Profito is best goeie plantenvoeding.
Mocht je merken dat het niet zo lukt als je wil en je meet geen aanwezige PO4 en NO3 kan je die apart bij sturen. Dus geen paniek :)
 
Meet je met een testset ook je CO2? Ik voeg verder geen CO2 toe ofzo. De filter staat wel op het water oppervlakt, dat cre�ert toch ook wat CO2? Ik ga sowieso profito bestellen. Heb een 125 liter aquarium ( 100 x 40 x 30 ).
 
Met de kh en de ph kun je in de tabel de co2 aflezen. Al is dit niet 100% betrouwbaar doordat we met druppels meten.
Je kan ook een continutest voor de co2 overwegen.
 
Heb zojuist profito en andere dingetjes besteld op zooplus. Ik.houd jullie op de hoogte.
 
Ondertussen al een track & trace gekregen. Morgen tussen 13:30 en 16:30. Is niemand thuis, dus neem aan dat hij bij de buren komt.
 
Zojuist binnengekomen. Meteen ongeveer 12,5 ML erin gegooit. Me bak is ongeveer 125 liter. Na hoeveel dagen kan je ongeveer verschil zien aan je plantjes? :)
 

Terug
Bovenaan