Even een vraagje


De planten moeten ook wennen aan veranderde omstandigheden. Hoeveel dagen is dus lastig om zo aan te geven.
 
jessicapilon zei:
De planten moeten ook wennen aan veranderde omstandigheden. Hoeveel dagen is dus lastig om zo aan te geven.

Ik houw jullie op de hoogte. Zijn er nog andere middeltjes naast de profito die handig zijn om toe te voegen? :) Ik wil me zeer graag verdiepen in de planten.
 
Voldoende voeding is het belangrijkste. Dus voldoende plantenvoeding en nitraat en fosfaat en co2.
En licht is ook belangrijk voor een goede groei.
 
jessicapilon zei:
Voldoende voeding is het belangrijkste. Dus voldoende plantenvoeding en nitraat en fosfaat en co2.
En licht is ook belangrijk voor een goede groei.

Hoevaak moest is profito nou toevoegen? Gewoon 1x per week, dus nu volgende week dinsdag weer? of elke dag?
 
Dat mag jezelf bepalen. Ik doe het 1x in de week zodat ik het niet kan vergeten. Sommige mensen doen het dagelijks of 2-3x per week een evenredig deel.
 
jessicapilon zei:
Dat mag jezelf bepalen. Ik doe het 1x in de week zodat ik het niet kan vergeten. Sommige mensen doen het dagelijks of 2-3x per week een evenredig deel.

Het is zeker niet zo als je het 2x doet, dat het dan beter groeit? Overdoseer je niet als je het 2x per week doet? Dinsdag en donderdag ? Mijn licht staat aan van 10.00 tot 22.00 is dat goed ?
 
Je moet als je het verdeelt zoals ik ook schreef het naar verhouding doseren. Dus bij 2x doseren doe je beide keren de helft van de dosering.
10 uur licht kan als je voldoende voedingstoffen in je bak hebt. Anders kun je algen krijgen dor tekorten.
 

Terug
Bovenaan