Felereca's Wabi Kusa Mountainscape


Nice! Nu ben ik hier niet mee bekend maar komt er iets van techniek aan te pas? Of alleen een lamp en af en toe verversen vh water?
 
Nice! Nu ben ik hier niet mee bekend maar komt er iets van techniek aan te pas? Of alleen een lamp en af en toe verversen vh water?
Geen techniek op een lamp na, ga er een lamp van 7w boven hangen met meer rood en blauw tinten dan normale led voor een betere groei.
Het is gewoon elke dag even besproeien, en daar blijft het bij.
 
Plantjes staan erin, en moet zeggen dat het aardig goed heeft uitgepakt.
Alles staat mooi naar m'n zin, nu alleen nog even laten groeien!
20170831_175352.jpg
20170831_173127.jpg
20170831_173142.jpg
20170831_173106.jpg
 
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden, stengelplantje stond net wat slapjes, dus zit nu folie over het bakje heen om de vochtigheid percentage hoog te houden om vervolgens af te bouwen.
 
Spannend! Ben heel benieuwd naar het verloop. Kijk uit dat er geen condens van het zakje je mooie kastje oploopt ;-)
 
Spannend! Ben heel benieuwd naar het verloop. Kijk uit dat er geen condens van het zakje je mooie kastje oploopt ;-)
daar pas ik inderdaad voor op, even een placemat eronder gelegen om dat te voorkomen.
Eigenlijk moet ik even van zolder een oud aquarium pakken waar ik hem in kan zetten om te laten wennen :)
 
Aquarium die ik boven had staan was maar 30 breed en dit bakje is 35 breed dus ik moest maar even improviseren met saté stokjes waar ik vershoudfolie overheen kan hangen haha
20170902_164827.jpg
 
Ziet er leuk uit, maar ben je niet bang dat de kom te laag is om een miniatuur klimaat te creëren?
Je hebt natuurlijk een hogere luchtvochtigheid nodig voor de planten in een wabi kusa

Of heb ik het verkeerd begrepen?
 
Ziet er leuk uit, maar ben je niet bang dat de kom te laag is om een miniatuur klimaat te creëren?
Je hebt natuurlijk een hogere luchtvochtigheid nodig voor de planten in een wabi kusa

Of heb ik het verkeerd begrepen?
Ja dat denk ik dus ook, ik heb momenteel op zolder dik plastic gevonden die ik om de schaal heen kan binden. Het is een stevigere muur eromheen en ook 2x zo hoog als het bakje, ik ga dit nu maken en hopen dat het op die manier beter een mini klimaat kan creëren.

We dachten dus hetzelfde :D
even een juiste maat uitzoeken, ben je voor een paar euro klaar
Bekijk bijlage 51663
Ook inderdaad een goed idee, dankje! Kan ik ook nog indaad naar kijken als dit niet blijkt te werken.
 
Valt niet echt heel veel te zeggen als update, alleen dat ik vandaag het folie er 5 uur af laat om de planten te laten wennen aan de normale lucht en morgen 6 uur and so on...

HC zie ik al wat groeien dus dat gaat de goede kant op!
20170905_161446.jpg
 
Word wel erg tof.

Ben normaal niet zo fan van hygrophila pinnatifida voor een aquarium maar hier komt hij wel erg mooi in uit.
 
Bedankt allemaal! :D
Van dit soort projecten krijg je spontaan zin om zelf een schaal aan te gaan schaffen :D:rolleyes:
Zo ging het bij mij dus ook nadat ik een aantal filmpjes op YouTube had bekeken :D
Word wel erg tof.

Ben normaal niet zo fan van hygrophila pinnatifida voor een aquarium maar hier komt hij wel erg mooi in uit.
Vind het zelf wel een leuk plantje, zelf eigenlijk nooit in mijn aquarium gehad, weet niet waarom maar nu staat die dus mooi hierin.
Moeten inderdaad soort van boompjes voorstellen, deze kwam daar het dichts van in de buurt naar mijn ogen.

Zal leuk zijn als ik ineens meer van dit soort projectjes op het forum ga tegenkomen haha
 
Zal leuk zijn als ik ineens meer van dit soort projectjes op het forum ga tegenkomen haha

Heb dit soort dingen wel geprobeerd, maar dan 'goedkoop' en met slechte soil en geen goede schaal. Als je zoiets moois wilt moet je er gewoon tijd en geld insteken voor een goed begin!
 
Valt niet echt heel veel te zeggen als update, alleen dat ik vandaag het folie er 5 uur af laat om de planten te laten wennen aan de normale lucht en morgen 6 uur and so on...

HC zie ik al wat groeien dus dat gaat de goede kant op!
Bekijk bijlage 51894


Mooi hoor. Het doet me denken aan Band of Brothers-broertje The Pacific. Zo'n pad tussen de rotsen door lijkt erg op sommige scenes op van die rotseilanden als Iwo Jima.
 
Heb dit soort dingen wel geprobeerd, maar dan 'goedkoop' en met slechte soil en geen goede schaal. Als je zoiets moois wilt moet je er gewoon tijd en geld insteken voor een goed begin!
Dat is zeker zo, de schaal zelf was al 27 euro, terwijl als je er 1 nam van 10 cm kleiner in diameter was je 7 euro kwijt.
Maar was bang dat ik niet de perfecte stenen zou krijgen voor de 25 cm omdat de stenen met "karakter" toch vaak wat aan de grote kant zijn, dus die andere 20 euro was het wel waard, heb er ook totaal geen spijt van dat ik een maatje groter heb genomen.
Mooi hoor. Het doet me denken aan Band of Brothers-broertje The Pacific. Zo'n pad tussen de rotsen door lijkt erg op sommige scenes op van die rotseilanden als Iwo Jima.
Daar had ik zelf niet aan gedacht, maar inderdaad! Ik krijg heel veel voorbeelden van waar het op lijkt, erg leuk :D
 

Terug
Bovenaan