Felereca's Wabi Kusa Mountainscape


Weer even een poosje geleden, vandaar weer even een update.

Alles verloopt best vlot vind ik, plantjes zijn goed gewend aan de open lucht alleen heeft de naaldgras wat probleempjes.
Het begon te schimmelen en groeide ook erg raar dus die heb ik er momenteel uit gehaald.
Graag wil ik hiervoor wel een andere plantje in de plaats maar dat word nog even zoeken, tuurlijk als jullie ideeën hebben voor een plantje wat emers kan groeien hoor ik 't graag!

Hier dan even een fotootje

Bodem aan de voorkant is wat lelijk maar heb ik al helemaal opgelost :D dit is zonder het naaldgras aan de zijkant.
20170924_224154.jpg
 
vind het alleen moeilijk om een vervangend plantje te vinden voor het naaldgras :p

Utricularia graminifolia!!

Veel makkelijker emers dan submers. Het kan dan zelfs bloemetjes en insecten vangende blaadjes vormen.
:smitten:
Ik zou bijna een wabi kusa beginnen enkel voor de UG!

Maar misschien blijft het te laag voor je plannen bedenk ik me nu...

Ugraminifolia.jpg


Of marsilea hirsuta. Lijkt wat meer op klavertje vier...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Utricularia graminifolia!!

Veel makkelijker emers dan submers. Het kan dan zelfs bloemetjes en insecten vangende blaadjes vormen.
:smitten:
Ik zou bijna een wabi kusa beginnen enkel voor de UG!

Maar misschien blijft het te laag voor je plannen bedenk ik me nu...

Bekijk bijlage 82525

Of marsilea hirsuta. Lijkt wat meer op klavertje vier...
Ziet er wel leuk uit ja! en heeft ook nog eens een goed effect op die irritante fruitvliegjes misschien :D
Het hoeft niet erg hoog te groeien, denk dat ruim 10 cm de hoogte in ruim voldoende is
 
Ziet er wel leuk uit ja! en heeft ook nog eens een goed effect op die irritante fruitvliegjes misschien :D
Het hoeft niet erg hoog te groeien, denk dat ruim 10 cm de hoogte in ruim voldoende is


Dan kan je misschien gaan voor een combinatie van Utricularia en Hirsuta. De hirsuta zal wat hoger groeien dan de UG, maar Utricularia kan een mooi matje vormen op de bodem. De bloemetjes gaan vrij hoog meer de UG zelf zal maximum een paar cm in de hoogte gaan vermoed ik.
Bijkomend voordeel lijkt me dat de wortels van de hirsuta misschien kunnen helpen om de UG te verankeren (UG maakt amper wortels aan).

En mocht de UG effectief als vliegenvanger werken dan is dat een mooie bonus en heb je nog wat micro-spektakel om van te genieten... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig! Maar dan is je Kusa aardig groot, of lijkt dat maar zo?
Stond dichter bij de Kusa dan bij de bak, maar de kusa is niet heel klein nee.
Het is een schaal van 35 cm doorsnede, en bijna niet meer op te tillen :D
 
Stond dichter bij de Kusa dan bij de bak, maar de kusa is niet heel klein nee.
Het is een schaal van 35 cm doorsnede, en bijna niet meer op te tillen :D
Haha zet je 's nachts stiekem het huis vol ermee en 's ochtends kan niemand het meer weghalen:D
 
Prachtig Peter, bij het zien van je bak dacht ik 'net een schilderij'.
Mooi geheel samen!
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met je bak gaat :D
 
Sorry, om 1 of andere reden kreeg ik geen melding dat er iets geplaatst werd in deze topic :( ook ben ik even wat minder actief omdat mijn monitor het begeven heeft waardoor ik niet op de computer kan.

Maar met het bakje gaat het wel oké, hij is nu alleen weer kaal omdat de plantjes niet heel mooi groeiden dus ben van plan wat anders erin te zetten.

Als ik weer wat anders erin heb plaats ik weer een update :D
 
Weet je ook waarom je planten het niet meer deden? Het zag er onwijs gezond uit.
 
Weet je ook waarom je planten het niet meer deden? Het zag er onwijs gezond uit.
De planten aan de zijkanten die gelijk in de soil stonden deden het prima. Alleen de planten die tussen de rotsen stonden waren niet direct verbonden met de soil dus ze kregen geen voeding.

Ik heb toch niets te doen dus ik wacht wel :D
Druk met je eigen bakje toch :D

Jammer van het bakje Peter maar dat gaat vast weer goed komen.
Komt goed, bestel planten tegelijk met die voor me aquarium zodat alles gelijk er weer goed bij staat.
 
Assist ik heb een vloek op mn bak dus ik geniet en wacht wel op andere hun bakken:D
 

Terug
Bovenaan