Wat is er nieuw

Foto album. Juwel primo led 70. (Benjamin010)

Of gelijk een mooi excuses voor een bak die ze wel passen, Haha. Je maakt mooie stappen. Hou het vol. Kan niet wachten tot de planten er in komen en goed groeien. Veranderd de hele bak straks

Ik ga morgen samen met mijn broer vissen halen bij westdijk in Barendrecht. Ik zal ook vertellen dat ik een ancistrus in mijn bak heb die op termijn te groot word. Wellicht willen of kunnen zij hem kwijt of overnemen.

Ik wil eerst bodem vissen halen en dit worden de corydoras panda. Krijg ik vanwege de kerst als cadeau van mijn broer. 🙂.
Dan ga ik ook gelijk wat plantjes aanschaffen voor de voorgrond en wat midden plantjes.
De anubias is erg mooi en kan ik mooi binden aan de stukken hout die in de bak zitten.

Wat kan ik gebruiken om de anubias vast te maken?

Ik ga morgen samen met mijn broer vissen halen bij westdijk in Barendrecht. Ik zal ook vertellen dat ik een ancistrus in mijn bak heb die op termijn te groot word. Wellicht willen of kunnen zij hem kwijt of overnemen.

Ik wil eerst bodem vissen halen en dit worden de corydoras panda. Krijg ik vanwege de kerst als cadeau van mijn broer. 🙂.
Dan ga ik ook gelijk wat plantjes aanschaffen voor de voorgrond en wat midden plantjes.
De anubias is erg mooi en kan ik mooi binden aan de stukken hout die in de bak zitten.

Wat kan ik gebruiken om de anubias vast te maken?

Ik heb visdraad gebruikt om de anubias vast te maken aan het hout. Het is heel fijn, doorzichtig en sterk. Ik kijk alvast uit naar uw nieuwe foto's met de Corydoras Panda! :-D

Visdraad kun je beter niet gebruiken, algeneters die aan het hout knagen lopen risico eronder vast te komen te zitten en daardoor dan overlijden, je hebt ook plantenlijm, werkt net zo goed en is garnalensafe

De panda’s moeten nu al rondzwemmen toch? Leuk dat je broer je sponsort. Mijn broer pest me alleen maar met, dat er straks ineens een betta in me bak rondzwemt, grappenmaker.🙄

Nog gelukt met de plantjes? Ik eis een update.😀

helaas vorige week door omstandigheden niet naar de viswinkel kunnen gaan. dus de vissen laten nog even op hun wachten.
ben van plan om vandaag wat lage en midden plantjes te halen en deze dan in de bak te plaatsten.

De panda’s moeten nu al rondzwemmen toch? Leuk dat je broer je sponsort. Mijn broer pest me alleen maar met, dat er straks ineens een betta in me bak rondzwemt, grappenmaker.🙄, hahaha

Mooie bak. Ben benueuwd welke vissen het worden. Rasbora galaxi zijn leuke visjes ook de corrydoras panda goede keus.
, dank je. ik wilde eigenlijk ZA visjes in mijn bak maar ik heb het idee dat er bij de aziatische meer keus is voor de afmeting van mijn aquarium.

Dit is de bak nu met wat nieuwe plantjes.

97065B98-8165-4BE6-990A-1C6713488E9D.jpeg

Dank je. Nee niets meer veranderen. Eerst maar is lekker laten groeien nu en de bewoners erin.

Hele leuke bak zo, hopelijk kan de rode plant rechts het filter mooi uit zicht nemen (niet de makkelijkste planten vaak)

Dank je. Ik vraag mij alleen nu af of de corydoras panda genoeg ruimte hebben om te grondelen nu met al die plantjes.

Okay. Dat is denk ook wel weer het leuke aan die visjes.
Ja dat hoop ik ook en idd gelezen dat rode planten lastig zijn.
Ik heb er 2 maanden geleden “growcaps” in gedaan als planten voeding. Voor dit formaat bak moeten er 5 in en dan ben je voor 3 maanden klaar. Na 3 maanden weer 5 capsules erin. Enz. Enz.
Volgens mij werken ze wel. Planten die erin zaten groeiden goed en heb ook geen last gehad van alg. Op 1 plantje wat puntalg.

In de toekomst wil ik de techniek nog wat aanpassen maar ik merk dat ik de hobby toch wel leuk vind en al aan het dromen/plannen ben voor een grotere bak. Dus kan ik dit geld miss beter in mijn nieuwe bak stoppen.
Mijn oog is gevallen op de bakken van trofis en akvastabil. Daar deze bakken wat meer diepte hebben.

Ja ik heb toch gemerkt dat 30 cm best lastig is kwa diepte.
Dus 45 tot 50 cm diepte lijkt mij perfect.

Leuk geheel aan het worden.
:thumbs:

Dit is de bak nu met wat nieuwe plantjes.

Bekijk bijlage 266175

Welke plant staat er achteraan centraal in de bak?
Met de drie grote, donkergroene licht-gekartelde bladeren.

En de bucephalandra (vooraan centraal) moet met de wortelstok boven het substraat geplant worden (of opgebonden, vastgeplakt aan een steen/hout). Het is niet duidelijk zichtbaar dus misschien zit er wal een steentje onder? 😉
En bucephalandra's staan meestal ook liever iets meer in de schaduw/minder pal in het licht. Het kan wel hoor maar dan moet je ze wel goed in het oog houden.

Dat is een anubias. Deze is geklemd onder de steen.
Okay ik ga wat doen met je opmerkingen. Geeft niet. Ben aan het leren.
Wat ik wel bijzonder vind is dat je dus met planten ook diepte kunt creëren.

Ik vroeg het vooral omdat ik daar precies een rode stengel zie tussen de bladeren en dat herkende ik niet direct van bij Anubias maar bij de "coffeefolia" zie ik het nu precies ook terug ... :juggle:

Ah ik denk dat het de kwaliteit van de foto is dan.
Ik maak de foto’s met mijn phone. Is een iPhone 8.

Ik denk persoonlijk wel dat je hout (en dan vooral de twee rechtopstaande buitenste stukken) een pak natuurlijker zou ogen mocht je de takken omdraaien zodat het zwaarste stuk onderaan komt te liggen.
Maar dat is maar een tip gebaseerd op mijn persoonlijke mening, hé. Geen kritiek of zo...

Hey. Ik vat het niet op als kritiek.
Ik ben een beginner en luister daarom altijd naar ervaren.
Echter ben ik ook eigenwijs en ga ik kijken wat mogelijk is en haalbaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan