Foto-album van daniel 82


IMG_20210228_215808_151.jpg

Dat is wel even een verschilletje! Mooi hoor. :DD

De oude versie doet me een beetje denken aan mijn eigen bak, waar ik een cheap ass led-armatuur boven heb hangen. Kun je lange tijd tevreden mee zijn. Maar je betaalt dus wel een prijs voor een lage prijs. ;)
 
Dat is wel even een verschilletje! Mooi hoor. :DD

De oude versie doet me een beetje denken aan mijn eigen bak, waar ik een cheap ass led-armatuur boven heb hangen. Kun je lange tijd tevreden mee zijn. Maar je betaalt dus wel een prijs voor een lage prijs. ;)
Ik moet nog wel wennen. Als je dat witte licht gewend bent. Planten doen het iig goed met het nieuwe licht en de nieuwe voeding. Hopelijk nu van het laatste beetje alg af wat op de planten zat.
 
Mijn planten groeiden altijd wel oke, maar kon de balans niet goed vinden tussen Co2, plantenvoeding en verlichting.
De orginele LED van de Rio 180 zijn gewoon te intens met vaak voedingstekorten tot gevolg.

Nu na 2 week Aquarebell Flowgrow en NPK plantenvoeding en HVP 1x HVP Goldline en 1x daylight Rettoline zie ik al echt wel verschil.

De planten hebben nu de turbo aangezet met in verhouding minder Co2 en plantenvoeding, ik denk dat deze voeding gewoonweg beter opneembaar is en meer in balans is qua NPK verhouding.
Ook slaat de Co2 controller minder vaak aan, Ph is 6.8 en KH 7 ook is de checker mooi groen richting licht geel dus zit mooi rond de 30 ppm.

En het water is kraakhelder 🥳


2021_03_06_14_31_42_718.jpg
 
IMG_20210311_233601_193.jpg


We gaan de 3e week in met mijn nieuwe LED en plantenvoeding, resultaat begint te komen.

Nieuwe plantjes zijn ook onderweg van Aquacompleet uit Rotjeknor.
 
Slim idee van die buis om de kabels, waar heb je die vandaan? Zoek ook zoiets voor een ander project
 
Slim idee van die buis om de kabels, waar heb je die vandaan? Zoek ook zoiets voor een ander project
Die koop je bij een zaak waar je auto onderdelen koopt, Brezan bijvoorbeeld.

In deze buis zit ook een gleuf waar de kabel door kan. Wordt gebruikt in de automotive om kabels in deuren en onder de motorkap weg te werken. Is vocht en hitte bestendig.
 
IMG_20210313_141049_616.jpg


Nieuwe planten zijn binnen.
Komen in de plaats van de laatste planten die nog wat alg op zich hadden.

Lilaeopsis Novea-zealandia
Rotala Rotundifolie
jarathana Ludwigia Mini Super Red

IMG_20210313_145111_150.jpg


20210313_193606.jpg


Plek gemaakt voor de nieuwe planten.
 
Leuk projectje zo met die verlichting. Denk dat de vissen het ook wel zullen waarderen in de zin dat het minder fel is.

Gr
Stefan
 
Bedankt @Stefan Akerboom

De vissen en zelfs de planten vinden het merkbaar fijner. Nu er ook een uur zonsopgang is en een uur zonsondergang vertonen de vissen totaal ander gedrag. Zijn minder schrikachtig en eten zelfs beter.
 
Ziet er goed uit, wat verlichting inderdaad al wel niet kan doen
Had ik ook niet verwacht, alle algen zijn op hun retour en de baardalg wordt iig niet meer. Moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel last had van algen.
Maat wou nu wel eens een bak waar de planten toch de overhand hadden.
Alle aanpassingen die ik nu heb gedaan hebben iig positief effect op de balans van de bak.
 
Dat mos schiet de bak ook uit! Laatste post kan ik helaas niks zien
Oke... ik zie de afbeeldingen wel van de laatste post.

Het mos snoei ik ook nog elke week, probeer het nu een beetje te sturen zodat het niet gaat overwoekeren 😀
 
Fraai Daniel en hoe bevestig je die rode snelgroeier op het hout eigenlijk?
Ik veranker ze in het mos, zodra ze dan geworteld hebben dan gaan ze eigenlijk niet meer los.

Ik zorg dat ik 2 bladeren afknip maar de steel laat zitten van het blad, dan steek ik ze in het mos en blijven ze steken aan deze takjes.
 

Terug
Bovenaan