Fotoalbum Aquaria van DanielHoogland


DanielHoogland

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2019
Berichten
3,557
Toch ook maar eens wat op een rijtje zetten hier. Is het niet voor jullie dan wel voor mijzelf om eens terug te kijken!

250L Zuid Amerika biotoop (in ieder geval de meeste planten en vissen)
Begin Juli
IMG_0483 (2).JPG
3 weken later:
IMG_0517 (2).JPG
Vissenbestand is nu 25x kardinaal tetra en 1x Ancistrus longfin (@Ancistruz z'n broer/zus). Het begin is er nu rustig opbouwen. Nog geen plantenvoeding gegeven behalve rootsticks voor de Echinodorus achtigen. Oh en ik weet het ik moet weer de bodem afzuigen. Zand is toch best bewerkelijk je ziet er alles op!

IMG_0502 (2).JPG

125L Platy
Begin Juli
IMG_0479.JPG
3 weken later:
IMG_0519 (2).JPG
Echinodorus plant gaat niet goed ik denk dat ik die omzeep geholpen heb met een warmte behandeling tegen witte stip. Ik kijk het nog even aan als die niet bijtrekt een ander plantje halen. Op dit moment zitten hier 3 platy (1m/2f) in, nog geen jonkies. Het plan met dit aquarium is nog niet helemaal duidelijk.

60L Betta
Begin Juli
IMG_0473 (2).JPG
3 weken later:
IMG_0522 (2).JPG
Niet helemaal eerlijk, de laatste foto is een aquarium wat ik vandaag heb opgebouwd omdat de oude bak lek was. Kitnaad van de bodem was helaas een beetje gaan lekken en ik had nog een Juwel rekord 60 staan. Geen idee waarom er een paarse TL balk in zit maar die vervang ik morgen met een daglicht TL.
 
Mooie bakken, vind alleen de laatste met de betta wat kaal. Maar gezien die net ingericht is, zal dat ook nog wel wat meer dichtgroeien. Enkel een man rondzwemmen in die bak?
 
Mooie bakken, vind alleen de laatste met de betta wat kaal. Maar gezien die net ingericht is, zal dat ook nog wel wat meer dichtgroeien. Enkel een man rondzwemmen in die bak?
Klopt helemaal die Betta bak is nog wat kaal en er zit 1 betta man in. Heb wat stekjes van planten uit de andere bak overgezet en moet zeker nog een heel eind dichtgroeien. Ik verwacht dat die hygrophilia augustifolia midden achter nog wel flink zal groeien en een mooie achtergrondplant wordt. Verder staan er nog drie hele kleine stekjes vallisneria in die hopelijk ook weer terug komen. Ik zal er deze week ook nog wel wat bij zetten, ook wat extra hout maar je moet wat als je op zondag ochtend merkt dat de oude bak lek is ;)
 
Mooie bakjes, met name de 250 liter, al zou je niet zeggen dat het 250 liter is
 
Mooie bakjes, met name de 250 liter, al zou je niet zeggen dat het 250 liter is
De verhouding is niet zo goed te zien maar het is zelfs iets meer, bruto 305 liter. Hij is 65cm hoog.

Vandaag dat rare paarse TL licht van de betta bak vervangen voor een 4000k TL balk. Ik was eerst van plan om naar 6500K te gaan maar toch gekozen voor iets warmer.

d9afcd79-0abd-48b9-93bd-1340168f1042 (2).jpg
 
Bijna twee weken verder, weer even een update.

250L
IMG_0534.JPG

Deze heb ik net gesnoeid, plantjes een klein beetje verplaatst en alles groeit boven verwachting.
Met de kleine longfin ancistrus gaat het ook goed:
IMG_0540.JPG

125L
IMG_0535.JPG

Deze is aardig aan het herstellen de Echinodorus is gelukkig wat bijgetrokken. Wat stekjes van de 250L in geplaatst en de waterpest drijft achterin voor de baby platys. De vis verstopt zich altijd voor de foto.

60L
IMG_0533.JPG

Met Bert zelf gaat het goed alleen de plantjes willen niet echt. Nu zo'n 10 dagen met de nieuwe lamp dus ik hoop dat ze nu een beetje gewend zijn en gaan groeien. Anders zal ik volgende week wat nieuwe plantjes op de kop tikken want dit is wel erg kaal zo. De javavarens beginnen wel wat nieuwe bladeren te groeien dus dat gaat de goede kant op.


 
Bedankt John en Jelle!
 
Mooie aquariums. Wat een weelde voor de mooie betta zoveel ruimte :D Is dat een open aquarium waar de betta in zit?
 
Mooie aquariums. Wat een weelde voor de mooie betta zoveel ruimte :D Is dat een open aquarium waar de betta in zit?
Hij heeft goed de ruimte inderdaad. Heeft hij zelf gedaan hoor want alles wat erbij komt wordt verjaagd.. Nog nooit zo'n agressieve Betta gehad. Er zit wel een kap op i.v.m. lucht temperatuur en springen ;)
 
De afgelopen 10 dagen de boel met rust gelaten en alles een beetje de boel gelaten. Ik zal de vuile was ook eens buiten hangen want het is niet allemaal spik en span.
Wel wat nieuwe bewoners toegevoegd verder zijn alleen de wekelijkse waterwissels uitgevoerd maar geen snoeiwerk of ander onderhoud gedaan.

250L Zuid Amerika:
IMG_0585 (2).JPG


Afgelopen week twee nieuwe bewoners mogen verwelkomen, man en vrouw Cacatuiodes en zij maken het goed. Kardinaaltjes zwemmen ook nog lekker rond en meneer of mevrouw ancistrus is er ook nog.
De groei gaat redelijk, weer nog niet zo goed wat ik met het plateau links boven in moet doen, er staat nu een stuk hout op. Wellicht nog wat laag blijvende plantjes in een bakje o.i.d.!

Closeup van Cacatuoides man:
IMG_0589.JPG


125L Platy:
IMG_0586 (2).JPG

Tsja dit blijft een beetje een rommeltje. Plantjes doen het matig (hangen ook nog twee T8 lampen boven) maar de vissen doen het prima. Hier zijn twee ancistrus sp's en 6 koperzalmpjes bijgekomen. Het is samen met de drie (+1 baby) platy's een drukke zwembak aan het worden. In de toekomst hier nog maar eens de verlichting upgraden naar LED.

60L Betta:
IMG_0592 (2).JPG

Deze bak doet het helaas matig. Bert heeft het wel naar z'n zin en heeft ook een vriendje Ancistrus gekregen. Zelfs in deze kleine bak kan de borstelneus zich goed verstoppen want hij is op de foto niet te zien al zijn z'n poepjes wel over de gehele bodem uitgespreid.. Zoals ik zei verder geen onderhoud gedaan dus ook niet gestofzuigd. De waterpest doet het blijkbaar voor de helft en een plantje wat ik enkele weken geleden heb toegevoegd is helemaal verslijmd. De bruinalg die onstaan is heeft meneer borstelneus direct opgegeten, dat is wel weer een pluspunt. Bertus vindt zijn nieuwe bewoner overigens maar niets, zodra hij halverwege het aquarium naar boven komt spring Bert er direct op.. Nu kan hij het wellicht nog winnen maar de borstelneus wordt groter.
 
Zien er goed uit. Wellicht een javavaren met wat fijnere bladeren op het plateau? Iets van een trident ofzo?Vind het hout niet zo passen in vergelijking met het andere stuk spiderwoodachtigestukhout
 
Zien er goed uit. Wellicht een javavaren met wat fijnere bladeren op het plateau? Iets van een trident ofzo?Vind het hout niet zo passen in vergelijking met het andere stuk spiderwoodachtigestukhout
Helemaal gelijk, dat stuk hout past daar inderdaad niet. Javavaren is wel een goed idee al is het een vrij lichte plek, wellicht iets wat meer licht behoeft. Over planten die veel licht nodig hebben gesproken (;)) een mooie grote Anubias zou daar ook niet misstaan. Al zijn het beide volgens mij geen Zuid Amerika planten.. maar ach ik heb al gesmokkeld met de javavaren op het hout aan de rechterkant.
 
Proberen kun je altijd toch, in het ergste geval zie je het wel aan de plant. Denk dat een anubias te grote bladeren heeft en dat een fijnbladerige plant mooier zal staan, maar zal ook een kwestie van smaak zijn
 
Proberen kun je altijd toch, in het ergste geval zie je het wel aan de plant. Denk dat een anubias te grote bladeren heeft en dat een fijnbladerige plant mooier zal staan, maar zal ook een kwestie van smaak zijn
Dankje, ik ga er eens over nadenken. Je zal het binnenkort hier wel zien wat het is geworden :)
 
De afgelopen 10 dagen de boel met rust gelaten en alles een beetje de boel gelaten. Ik zal de vuile was ook eens buiten hangen want het is niet allemaal spik en span.
Wel wat nieuwe bewoners toegevoegd verder zijn alleen de wekelijkse waterwissels uitgevoerd maar geen snoeiwerk of ander onderhoud gedaan.

250L Zuid Amerika:
Bekijk bijlage 278456

Afgelopen week twee nieuwe bewoners mogen verwelkomen, man en vrouw Cacatuiodes en zij maken het goed. Kardinaaltjes zwemmen ook nog lekker rond en meneer of mevrouw ancistrus is er ook nog.
De groei gaat redelijk, weer nog niet zo goed wat ik met het plateau links boven in moet doen, er staat nu een stuk hout op. Wellicht nog wat laag blijvende plantjes in een bakje o.i.d.!

Closeup van Cacatuoides man:
Bekijk bijlage 278459

125L Platy:
Bekijk bijlage 278457
Tsja dit blijft een beetje een rommeltje. Plantjes doen het matig (hangen ook nog twee T8 lampen boven) maar de vissen doen het prima. Hier zijn twee ancistrus sp's en 6 koperzalmpjes bijgekomen. Het is samen met de drie (+1 baby) platy's een drukke zwembak aan het worden. In de toekomst hier nog maar eens de verlichting upgraden naar LED.

60L Betta:
Bekijk bijlage 278458
Deze bak doet het helaas matig. Bert heeft het wel naar z'n zin en heeft ook een vriendje Ancistrus gekregen. Zelfs in deze kleine bak kan de borstelneus zich goed verstoppen want hij is op de foto niet te zien al zijn z'n poepjes wel over de gehele bodem uitgespreid.. Zoals ik zei verder geen onderhoud gedaan dus ook niet gestofzuigd. De waterpest doet het blijkbaar voor de helft en een plantje wat ik enkele weken geleden heb toegevoegd is helemaal verslijmd. De bruinalg die onstaan is heeft meneer borstelneus direct opgegeten, dat is wel weer een pluspunt. Bertus vindt zijn nieuwe bewoner overigens maar niets, zodra hij halverwege het aquarium naar boven komt spring Bert er direct op.. Nu kan hij het wellicht nog winnen maar de borstelneus wordt groter.
Mooie bakken hoor! EN een mooie Betta, maar je weet wel waarom :D
 
ja dat hout vind ik een beetje jammer,
maar ieder zijn eigen keuze he :)
 
ja dat hout vind ik een beetje jammer,
maar ieder zijn eigen keuze he :)
Welk stuk hout bedoel je precies? Ik zal binnenkort eens een nieuwe foto maken want die bak is wel wat verandert.. Het stuk spiderwood is er inmiddels uit.
 
Welk stuk hout bedoel je precies? Ik zal binnenkort eens een nieuwe foto maken want die bak is wel wat verandert.. Het stuk spiderwood is er inmiddels uit.
ok laat eens een nieuwe foto zien :)
 
Ik ben ook benieuwd. Kom maar door!
 
Daniel is de camera kwijt volgens mij ;)
 
Zoals belooft wat nieuwe foto's. Ik heb niks opgeruimd of voorbereid, dit is gewoon hoe het er nu uit ziet. In twee bakken ligt zelfs nog een vork zie ik.. ik probeer ze langzaam met bestek te laten eten.

125L
Als eerste dan de status van mijn 125L rio. Het begon met 3 platies en 2 borstelneusjes en is ondertussen uitgegroeid tot een ware beestenboel.

15-05-2020 (3).JPG

Zoals je ziet hebben zowel de platies als de borstelneusjes een heleboel jonkies gekregen. De hele bodem zit vol met borstelneusjes. Ik ben al aan het kijken waar ik ze allemaal moet gaan laten.. Ondertussen doe ik 2x een 50% waterwissel per week en zitten er twee filters op.

250L
Dan mijn 250L 'zuid amerika' bak. Hier besloten lekker wat grotere maar wel eenvoudige planten te houden. Heeft wel wat last van baardalg maar doet het prima. Helaas nog geen Cacatuoide jonkies. Zitten wel 1 man en 2 vrouwen in.
IMG_1076 (15-05-2020) (2).JPG


60L
Als laatste de bak van Bertus de Betta. Daar ben ik onlangs helemaal opnieuw mee begonnen. Zandbodem er uit en vervangen door wit grind.
Zijkanten en achterkant dicht gemaakt met zwart plak plastic. Paar oude plantjes over en deze bak is nu aan het bedenken wat die eigenlijk wil gaan worden.

IMG_10802 (2).JPG


Dan als allerlaatste, geïnspireerd door het "Levendbarende en andere vissen buiten 2020" topic heb ik buiten ook twee ronde kuipjes gestart.
Als bewoners wellicht een Danio soortje maar dat kan nog veranderen.
15-05-2020.JPG
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan