Fotoalbum edwin68


Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat weet jij allemaal niet.
16703568756271979435343.jpg
wat je vermoorden laat tijdens je dagelijks bestaan.
 
Zulleke dingen zijn voor mij niet wetenschappelijk serieus te nemen .
Moet je beetje big bang theorie innemen maar, tot het misschien dan nog ergens in uit komt.
 
Laat ze dan af halen door iemand ipv te vermoorden...... ff normaal hoor!

Maar over je plant. Ja uit pluizen en planten
Hier bij het afvaldepot wil men dat rockwoolpotje vol zo wel afnemen we gaan toch dat niet uitpluisen no way dan kan het nog sneller in de plasticsoep.
Moord me soep jij uitgepluist wezenšŸ˜€
 
167035849941459584336.jpg
met varenachtige blaadjes erbij.
De lens vd tablet is ook gebroken dus links zal vaag blijven in het vervolg.

Door je moordenaar , verguist , ding.
 
Maar als ik het goed begrijp zijn je maanvissen niet zo vriendelijk naar elkaar? Ik snap wel dat dat ergernis op kan wekken, maarja, wat het ook een beetje is: wij mensen stoppen vissen bij elkaar in een kleine plas water. Die vissen hebben een bepaalde sociale rangorde en vaak ook iets van een territorium. Dan is het gewoon vaak een probleem als daar weer vissen aan toegevoegd worden, of als er (binnen die kleine plas) koppels ontstaan of whatever.

Is niet fijn. Maar het is ook niet de schuld van de vis. šŸ™ƒ Die zit niet "sociaal wenselijk" of slim genoeg in elkaar om altijd gedrag te laten zien waar wij mensen blij van worden.

Verder zijn maanvissen toch mooie beesten? Waarom boos op ze worden. ;) Zet de nieuwe of de moeilijke vissen anders apart of geef ze een fijne plek bij iemand anders. Kan jij zelf ook weer wat beter van de hobby genieten. Hopelijk zonder zelfgemaakte kibbeling...
 
Nu zijn ze leuker na me wisseling van gisteren

Er zitten 4 vuurkelen bij maar die willen niet gefilmd worden.
Ik heb de bodem naar achter geduwd, daarom voor de helderheid 2 met filterwatjes bij ingezet, die gaan gauw verdwijnen hoor.
 
Die manen kunnen hier na mijn ellenlange ervaringen best in.
Gewone sufcichliden
Ik denk dat het die manen worst zal wezen hoeveel ervaring je hebt, ze zitten nu gewoon te krap. Ervaring veranderd daar helemaal niets aan. Waarom stop je ze in een klein aquarium terwijl je een mooi formaat hebt staan?
 
Ze zitten niet te klein hoor! Nujuist voelen ze zich veel cosi er.
Ze hebben nou pas een veilig groepsgevoel, veel meer op mij gericht ook.
Ik ben de vriendelijke zoetwaterdolfijn voor ze blijkbaar.
Raad wie wat
1670413457074804473491.jpg
gaan etenšŸ˜€
 
Omdat ik alle malawietters wel gehad heb, wil ik me toekomstige baarsjes wel eens tussen een zuid en een middenamerikabak gaan strooien en dan niet met oscars of schijven.
Niet bepaald endemisch maar dan weer wel als kwame het uit een eucologische nische.
Met de planten wel maar weer niet met dat importhout
 
Fantastisch dagboek dit! Zowel de soms compleet andere kijk en manier van doen als de reacties.
:book:
Persoonlijk had ik meer met de 2 meter bak gedaan en daar de manen ingezet, maar ik ben dan ook van hoe groter hoe beter.
Ik begrijp alleen niet waarom de temperatuur wisselingen.
 
Er is hier al het een en ander over geschreven maar wil er toch nog wat over kwijt. Volgens mij bedoel je dit niet letterlijk en heb je het dierenwelzijn zeker wel op de eerste plaats. Het lijkt me een impulsaankoop geweest te zijn en eerlijk is eerlijk, die fout maken we bijna allemaal. Het is natuurlijk not done om er op die manier mee om te gaan, er zijn zat andere oplossingen voor. Zelf ben ik niet van de medicijnen bij zieke dieren en zal ook niet twijfelen een ziek dier snel te verlossen, maar niet als het mijn fout zou zijn. Dan komt er een andere oplossing.

Je hebt een heel actief dagboek met waarschijnlijk veel volgers die graag aanhaken en reageren. De reacties moet je niet altijd te zwaar aan tillen. Zelf lees ik graag mee omdat je een zeer andere manier van aquariums houden hebt, grappige texten maakt, je katten ook mee doen en een fantastisch amsterdams accent hebt.

Hou het dierenwelzijn op 1 en experimenteer niet te veel onder het mom van ervaring. De rest is bijzaak.

Bovendien hebben ze de 400 kapot kunnen maken.
Die klotevissen maggen nog ff snel 60 heen en weer zwemmen hier voordat ze naar 120 int walhalla verwezen worden met 5 of was het tog leuker met 3 het maakt hier niks meer uit.
Ff de kook erover en er is weer visvoer zonder toevoegsels.

Ik vind maanvissen gemene gluiperige cichlidensoort, niks waard.
 
Ik ben alweer blijer met ze.
1670490269463192962680.jpg
ook 4 c meekies vuurkelen
16704903712461086300065.jpg
met mij in de keuken is het ook veel gezelligeršŸ˜€
De 2m wil ik ff nog niet
1670490717865875320622.jpg
met ze beginnen, als het me lukt om van me corys veel meer te maken mja ik moet ook afentoe een beetje proberen, ik heb snel in de gaten voor iets echt fout loopt.
 
AHA! je hebt me licht laten zien.vandaag heb ik om wat nieuwe planjes gevraagd voor volgende week, in de winkel hebben ze misschien wel wat voor me, helaas geen groot groeiende knolletjes als aponogeton en nympheas voor in de 2m daar kan ik niet meer goed inzien op postzegelformaat.
Vallisneria en windelof buccenogwatplantje ook , dan kan ik lekker kerst doorkomen.
 
16704979950191709385826.jpgoch ik zou ook wel mensen om me heen willen maar die zijn soms kritisch over mijnmanier van aquaristiek bedrijven en dan ruil ik ze liever in voor tuinslangen etc.
Erger nog heb ik nu me zinnen gezet op uvc, moet ff iem van internet voor me doen want niet uit de winkel maar dat is misschien al geregeld.
Met uvc zal me water minder geel worden en naast dat het een substantieel van zonlicht is, richt het ook uit dat de lakens bleken in de zon, en ja kranten vergelen, maar wat ik wil zien is dat het licht dieper komt door klaarder water, minder interceptie van algen,sporen, morgen shoppenšŸ˜€
 
Het staat er nog steeds mooi bij Edwin. Ik heb wel een beetje medelijden met je hoor...al dat ongevraagd advies hier, in je eigen album nog wel! :LOL:
 
Bekijk bijlage 352849och ik zou ook wel mensen om me heen willen maar die zijn soms kritisch over mijnmanier van aquaristiek bedrijven en dan ruil ik ze liever in voor tuinslangen etc.
Erger nog heb ik nu me zinnen gezet op uvc, moet ff iem van internet voor me doen want niet uit de winkel maar dat is misschien al geregeld.
Met uvc zal me water minder geel worden en naast dat het een substantieel van zonlicht is, richt het ook uit dat de lakens bleken in de zon, en ja kranten vergelen, maar wat ik wil zien is dat het licht dieper komt door klaarder water, minder interceptie van algen,sporen, morgen shoppenšŸ˜€
UVC kƔn helpen.... afhankelijk van wat het precies is waardoor je bak niet helder is. Maar mag ik je in deze tijden van dure energie een tip geven? Als je kijkt naar stroomverbuik, kosten, efficiƫntie.... Je bent minder euro's kwijt en krijgt helderder water (per watt aan vermogen) als je in plaats van UVC gewoon een extra filter aan je bak hangt. Een beetje een groot filter bedoel ik dan, en niet een superfish. :p

Stel bijv dat je overweegt om 24 watt UVC te nemen. Ik durf te wedden dat een filter van 24 watt met sponzen erin (geen keramische media), zo min mogelijk onderhouden, jouw bak veel beter helpt. UVC werkt op kortere termijn, dus daar zou je sneller resultaten mee moeten zien. Maar als je een paar maanden geduld hebt zou een goed filter meer moeten opleveren.

Okee, ik hoor het al, jij gaat voor UVC.

Ook goed hoor! Is in elk geval iets van een verbetering.

al dat ongevraagd advies hier
Ehhhhhhhh oepsssssssss
 
Ik wil graag iets van 9 watt eheim of maakt niet uit ook superfish.
Het hoeft nieteens continu in bedrijf te staan maar wel wil ik kunnen inzien of het doet wat uvc doet.
Heel vroeger al eens een waterbloei succesvol mee bestreden, nu wil ik er fijner mee omgaan.
 
Volgens mij heb ik nog een 9 watt eheim liggen. De lamp is nog goed, 6 maanden gebruikt ongeveer. Ik zak morgen even kijken voor je.
 
Wat heeft die lamp bij jou zich uit bedrijf gelaten dan?
Anyway cichlies .2

Vandaag 20 kilo rivierzand erbijgemengd en op nieuw inrichten
16706212724971198848378.jpg
de bodem laat ik vanzelf naar voren komen dat doen de torenslakken wel, en dan kan ik makkelijker planten.
16706216629591113563529.jpg
 
Ff helder trekken
1670671007696589810208.jpg
16706711370091740581952.jpg
naast links spiralis ingezet en rechts v gigantea, midden zuurstokkenbos en voor crypto enzo.
 
6 manen 6 meikies 4 bettasšŸ˜‹nu ook platys naast een rest guppen nog niet meer , het is toch een aanloop naar 2m
16706781803441605825967.jpg
voor op de bodem
16706782369481696044408.jpg
nog wat rood afsnoeien
1670678264450373420397.jpg
profijt van meerdere bakken.
 
Rode topjes
16706843589691483529069.jpg
ertussen, morgen of overmorgen weer nieuwe rode plukjes
1670684401680692224951.jpg

Ik dacht dat eerst minder Manen en uitval had gehad vandaar mn vraag.
Ik heb uitval gehad na het toevoegen van manen die camellanusinfecteerd waren, en een kuurtje colombo dactacid heeft veel dwergcichiden en tetras/zalmpjes gekost.
Maar die maanvissen gingen er niet dood aan.
Ik ga ook even niet meer naar die winkel terug, ze moesten het ff weten van me dat niet alles zomaar verkocht kan worden, daar heb ik uiteraard geen vrienden met ze mee gemaakt.
 
Maar de huidige opzet vd lido 200 bevalt me
16706867696321886978889.jpg
ik heb nog meer rode topjes om de bodem te bedekken, het wordt steeds fijner werk dat wel, doe ik het voor en dan moet jij zeggen dat het er leuk uitziet.
 
Beste Edwin, ik hoop dat je enige kritiek kan verdragen, een kuur met dactacid heeft er ondermeer voor gezorgd voor de dood van en dwergchichliden en zalmpje's, maar je vind het enigsinds positief dat de maanvissen er geen last van hebben, ofwel die gingen niet dood.

Als er vissen dood gaan, is dit dan de schuld van de winkel of heb jij misschien iets niet goed gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan