Fotoalbum MarcelPeekel


onwijs mooie bak! en prachtige foto's
 
Hieronder de nieuwste bewoners van m'n aquarium. Een koppel Apistogramma Cacatuoides Red. Wat een fijne soort zeg. Niet schuw en lekker bezig met hun eigen dingetje in de bak.

DSC_2368.jpg


DSC_2380.jpg


DSC_2397.jpg


DSC_2570.jpg
 
Prachtige vissen en foto's. Altijd leuk Caca's in je bak. :)
 
Mooie foto s hoor en het blauw fluoriserend zie je erg duidelijk.
 
had deze bak nog niet gezien.. maar heel erg mooi!
 
fraaie foto's Marcel!
Wat een prachtig visje h�! vrij jonge exemplaren?
 
Dank jullie wel. Naast het karakter ben ik helemaal weg van de kleuren. :)

@ Zwits: Geen idee hoe oud ze zijn. Ben wel benieuwd of er ooit nog kleintjes van zullen komen. :)
 
Nog een paar indrukken van m'n aquarium.

Allereest een van de Congozalm-vrouwen:

De tandjes is toch steeds hetgeen me opvalt. En toch durven om je hand in de bak te steken. :)
DSC_2357.jpg


.. en hier vanuit een iets andere hoek:
DSC_2606.jpg


Dan een van de kleine Black Mollies. Ik heb gisteren begrepen dat net als bij kippen deze soort van geslacht kan veranderen. Ik heb nu 5 kleine vrouwtjes. Klopt het dat een vrouw om kan groeien naar een man?
DSC_2417.jpg


Een paar bijlzalmen:
DSC_2526.jpg


DSC_2578.jpg


En last but nog least een detail van de rode lotus:
DSC_2555.jpg


Van week heb ik wat onderhoud gepleegd. Met de Eheim stofzuiger kwam er een hoop vuil van de Monte Carlo grasmat. Die heb ik gelijk ook ingekort om meer groei in de breedte te krijgen. Het duurt echt een paar dagen voordat de vuiltjes in het water weg zijn. Als er weer iets mooi te tonen valt zal ik eens een filmpje plaatsen.

Fijne jaarwisseling allemaal.
 
Leuke foto's van een mooie bak :)
 
wist niet dat ze tandjes hadden. :)
complimenten voor de scherpe foto's!
 
Ik heb genoten van je foto's Marcel.
Ik vind je Paracheirodon Innesi wel heel mooi en apart.
 
Prachtige foto's Marcel, was genieten om door je album te bladeren.
 
Lekker bezig met deze bak en de D300s, master P!
Zitten mooie minimalistische foto's bij.
 
Ziet er weer goed uit zoals gewoonlijk
 
Hoe gaat het nu met deze bak Marcel?
zwemmen al je visjes nogsteeds rond?
 
Mooie foto's en mooie bak! Vooral de "tandjes" foto spreekt mij erg aan! :)
 
Heel mooi, maar die tandjes zijn wel een beetje eng ;)
 
@Zwits
Zit momenteel in een wat mindere fase met m'n aquarium. Heb veel last van zweefvuil. Ben bezig geweest om de techniek te verplaatsen voor een effectievere afzuiging. Er staat inmiddels een 2e pompje bij. Met name na het voederen zorgt de activiteit van de vissen voor opdwarrelen van vuil. De hoofdpomp is ook meer lawaai gaan maken. De rotor heb ik vervangen, maar dat lijkt het niet op te lossen. Daarnaast ben ik niet helemaal content meer met de indeling. Kortom, tijd voor een nieuwe aanpak.

Zit erover te denken om een totale andere indeling te combineren met het goed verwijderen van vuil in m'n aquarium. Het eerste valt nog wel goed uit te werken. Het laatste is wat lastiger. De vissen zitten tenslotte in het aquarium en het biologisch evenwicht zou wel eens verstoord kunnen raken. Enig idee hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?
 
Ligt een beetje aan wat je wil gaan doen.. bodem vervangen is wat meer gehannes maar ook goed te doen, mits je goed voorbereid bent.
als je de bodem met rust laat kan je eigenlijk wel doen en laten wat je wil. bak voor 50 % leeg halen en stuk voor stuk de planten eruit halen. wel handig om daar gelijk een bodemstofzuiger bij te houden, voor de troep die vrijkomt als je aan de planten gaat zitten.
als je gewoon bijv. van links naar rechts werkt, gaan de vissen vanzelf wel uit de weg.
 

Terug
Bovenaan