Wat is er nieuw

Fotoalbum van Cédric Vleminckx

beste helemaal uit de bodem halen en ergens opbinden, steentje op stukje hout ofso.
verder allemaal maar lekker laten groeien.

heb je ook voedingscapsules bij de plantenwortels gestoken die dat nodig hebben?
hoeft niet 1-2-3 te gebeuren maar zou het toch maar even doen.

zodra het allemaal goed gaat groeien krijg je mits je niet genoeg snoeit best een oerwoud denk ik. en dat is in mijn opinie helemaal niet erg 🙂
Oké, ik ga ook eens zien voor een stukje hout.

Ik heb nog geen voeding of voedingcapsules gebruikt, zal dit in de toekomst wel gaan doen.

Nee, dat is zeker wat ik wil eigenlijk. Een mooi groen oerwoud.

Dat is inderdaad een vollen plantenbak. Hopelijk slaat alles goed aan.
En omdat je dit in andere topics meermaals hebt gezegd.
.....Haal die lelijke thermometer weg.......

Hang maar aan de zijkant ofzo..

muahaahahahaa

@Cédric Vleminckx Mooie bak Cedric! Ben blij voor je! En ook dat je nou eindelijk zelf een bak hebt om mee op je bek te gaan😀 U know what i mean🙂

Mooi vol beplant Cedric! Ik vind t juist wel mooi zo, niet te vol hoor. Stuk hout kan inderdaad nog wel mooie aanvulling zijn (ik hou wel van een beetje hout of steen in een aquarium), maar doe vooral wat je mooi vindt!

He Cedric, de plant viel me erg op in je lay-out, het is een plant die het beter doet in een paludarium oid. Zie het kamerplanten topic helemaal bovenaan in het planten forum. De plant zal het wel even blijven doen, maar gaat dan dood. Als je het donkergroene en paarsige mooi vindt kun je misschien beter iets als een echinodorus "Red Devil" of een mooie crypto met die kleuren daar neer zetten.

De bak staat alsnog wat vol, maar ik heb al met enkele leden hier contact gehad voor het paar overnemen van planten.
TIP 2.: Laat de bak de komende tijd met rust ! Kijk eerst maar eens of, en welke, planten aanslaan. Weggeven kan altijd nog. Geduld is één van de lastigste dingen bij het starten van een aquarium.

He Cedric, de plant viel me erg op in je lay-out, het is een plant die het beter doet in een paludarium oid. Zie het kamerplanten topic helemaal bovenaan in het planten forum. De plant zal het wel even blijven doen, maar gaat dan dood. Als je het donkergroene en paarsige mooi vindt kun je misschien beter iets als een echinodorus "Red Devil" of een mooie crypto met die kleuren daar neer zetten.
Ik had een pakket besteld, en daar zat ie mee in.
Ik zal een ander onderkomen voor hem zoeken.

Mooie bak hoor! Hopelijk gaat alles goed en krijg je niet zoveel opstart problemen als ik^^. Maar je hebt ook meer ervaring dan ik dus komt goed 😉. Weet je al wat meer over je vis bestand?

Mooie bak hoor! Hopelijk gaat alles goed en krijg je niet zoveel opstart problemen als ik^^. Maar je hebt ook meer ervaring dan ik dus komt goed 😉. Weet je al wat meer over je vis bestand?

Dank je! 😉

Ik hoop ook dat alles goed gaat,, maar langs de andere kant dan ook weer niet altijd.
Je leert van de fouten die je maakt, dus kan het ook wel af en toe handig zijn om die dan ook te maken. Daar wordt je alsmaar sterker van, en wordt je ervaring-gedeelte direct een stuk breder.

Het visbestand heb ik eigenlijk nog geen idee van, heb wel al besloten dat ik een mooie scholenvis wil houden. Mag natuurlijk niet mankeren. 😉

Dank je! 😉

Ik hoop ook dat alles goed gaat,, maar langs de andere kant dan ook weer niet altijd.
Je leert van de fouten die je maakt, dus kan het ook wel af en toe handig zijn om die dan ook te maken. Daar wordt je alsmaar sterker van, en wordt je ervaring-gedeelte direct een stuk breder.

Het visbestand heb ik eigenlijk nog geen idee van, heb wel al besloten dat ik een mooie scholenvis wil houden. Mag natuurlijk niet mankeren. 😉

Ja ik heb ook al veel geleerd de eerste 2 maanden zoals niet teveel voeren->fosfaat omhoog->alg en natuurlijk dat tijd het beste medicijn is tegen het meeste.
Scholenvissen zijn inderdaad heel mooi, eerst wilde ik een grote school regenboogzalmen maar nu een zuid amerikaanse biotoop gecreëerd. Er is zoveel keuze, hadden we maar heel veel ruimte en geld😛

Ja ik heb ook al veel geleerd de eerste 2 maanden zoals niet teveel voeren->fosfaat omhoog->alg en natuurlijk dat tijd het beste medicijn is tegen het meeste.
Scholenvissen zijn inderdaad heel mooi, eerst wilde ik een grote school regenboogzalmen maar nu een zuid amerikaanse biotoop gecreëerd. Er is zoveel keuze, hadden we maar heel veel ruimte en geld😛
Eerst en vooral bedankt voor de tips. 😉

Ik heb ook al aan roodkopzalmen gedacht. Ik, en uitzonderlijk ook mijn mama, vinden deze vissen super.
Hier is geld momenteel geen probleem, lijkt wel alsof de sokken met geld thuis leeg moeten. 😀
Al begint tijd hier nu wel wat minder te worden, heb zoveel te doen momenteel.

Dank je! 😉

Ik zou er ook nog een dwergcichlide in gaan houden😉

Ik had anders gedacht aan wat Apistogramma's, maar dwergcichlides lijken ook een mooie optie.

Appistogramma's zijn dwergcichliden^^ Ik heb zelf de viejtra. Dit was mijn lastigste keuze omdat er zoveel soorten zijn(echt wel honderd denk ik). Maar toen ik mijn mannelijke appistogramma zag bij de lfs, zie mijn foto album was ik gelijk verliefd erop:smitten:
Miin advies dus, dwergcichliden zijn heel mooi en vind ze zelf ook een leuk karakter hebben, maar ga eerst een paar uur zoeken naar de keuzes. En de meeste winkels kunnen veel meer bestellen dan ze op dat moment verkopen(dit weet ik omdat ok er gewerkt heb).

Cedric,

Mooi dat je alles nu zelf ook kunt ervaren ipv er over mee te praten.

Wat mij op viel op je eerste foto was de thermometer, en dat terwijl ik enkele minuten daar voor een opmerking van je tegen kwam bij een ander over een thermometer die op de foto te zien was.
Maar hier heb je ook al een opmerking over gehad, hoef je dus ook niet op te reageren 😉

Dan nog even een tip van mij.
Maak de ramen even schoon als je foto's maakt, volgens mij zit er bruinalg op.

Over aandacht mag je niet klagen.
Ik verheug me alweer op volgende week vrijdag:zwaai:

Ja, de thermometer had ik vooraan gezet, nu met het warme weer.
Zodat ik het zeker niet zou vergeten. Binnenkort verdwijnt hij achterin. 😉

Oeps, dan ga ik morgen eens even mijn armen nat maken en de ramen oplappen. 😉

een terrariumplant zelfs, volgens Dennerle: http://dennerle.com/nl/service/plantendatabase

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou die terarium plant ook uit je bak halen, gezien je deze toch wil verkopen. 😉

Bak ziet er leuk uit, laat maar lekker groeien.🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan