M
Mascha&Ivo
Guest
zorg dat het rizoom boven het substraat uitkomtWist ik nog niet. Ik zal ze wat minder diep in de bodem potten.
zorg dat het rizoom boven het substraat uitkomtWist ik nog niet. Ik zal ze wat minder diep in de bodem potten.
Oké, ik ga ook eens zien voor een stukje hout.beste helemaal uit de bodem halen en ergens opbinden, steentje op stukje hout ofso.
verder allemaal maar lekker laten groeien.
heb je ook voedingscapsules bij de plantenwortels gestoken die dat nodig hebben?
hoeft niet 1-2-3 te gebeuren maar zou het toch maar even doen.
zodra het allemaal goed gaat groeien krijg je mits je niet genoeg snoeit best een oerwoud denk ik. en dat is in mijn opinie helemaal niet erg 🙂
Dat is inderdaad een vollen plantenbak. Hopelijk slaat alles goed aan.
En omdat je dit in andere topics meermaals hebt gezegd.
.....Haal die lelijke thermometer weg.......
Hang maar aan de zijkant ofzo..
Dank je! 😉@Cédric Vleminckx Mooie bak Cedric! Ben blij voor je! En ook dat je nou eindelijk zelf een bak hebt om mee op je bek te gaan😀 U know what i mean🙂
Inderdaad, Hemigraphis colorata.heb je daar een hemiographis staan in het midden?
Bedankt! 😉Mooi vol beplant Cedric! Ik vind t juist wel mooi zo, niet te vol hoor. Stuk hout kan inderdaad nog wel mooie aanvulling zijn (ik hou wel van een beetje hout of steen in een aquarium), maar doe vooral wat je mooi vindt!
TIP 2.: Laat de bak de komende tijd met rust ! Kijk eerst maar eens of, en welke, planten aanslaan. Weggeven kan altijd nog. Geduld is één van de lastigste dingen bij het starten van een aquarium.De bak staat alsnog wat vol, maar ik heb al met enkele leden hier contact gehad voor het paar overnemen van planten.
Ik had een pakket besteld, en daar zat ie mee in.He Cedric, de plant viel me erg op in je lay-out, het is een plant die het beter doet in een paludarium oid. Zie het kamerplanten topic helemaal bovenaan in het planten forum. De plant zal het wel even blijven doen, maar gaat dan dood. Als je het donkergroene en paarsige mooi vindt kun je misschien beter iets als een echinodorus "Red Devil" of een mooie crypto met die kleuren daar neer zetten.
Dank voor de tip! Nu ga ik hem laten groeien en bloeien, ik ben benieuwd.TIP 2.: Laat de bak de komende tijd met rust ! Kijk eerst maar eens of, en welke, planten aanslaan. Weggeven kan altijd nog. Geduld is één van de lastigste dingen bij het starten van een aquarium.
Dank u. 😉Lekker groen zo Cedric.
Mooie bak hoor! Hopelijk gaat alles goed en krijg je niet zoveel opstart problemen als ik^^. Maar je hebt ook meer ervaring dan ik dus komt goed 😉. Weet je al wat meer over je vis bestand?
Dank je! 😉
Ik hoop ook dat alles goed gaat,, maar langs de andere kant dan ook weer niet altijd.
Je leert van de fouten die je maakt, dus kan het ook wel af en toe handig zijn om die dan ook te maken. Daar wordt je alsmaar sterker van, en wordt je ervaring-gedeelte direct een stuk breder.
Het visbestand heb ik eigenlijk nog geen idee van, heb wel al besloten dat ik een mooie scholenvis wil houden. Mag natuurlijk niet mankeren. 😉
Eerst en vooral bedankt voor de tips. 😉Ja ik heb ook al veel geleerd de eerste 2 maanden zoals niet teveel voeren->fosfaat omhoog->alg en natuurlijk dat tijd het beste medicijn is tegen het meeste.
Scholenvissen zijn inderdaad heel mooi, eerst wilde ik een grote school regenboogzalmen maar nu een zuid amerikaanse biotoop gecreëerd. Er is zoveel keuze, hadden we maar heel veel ruimte en geld😛
Ik zou er ook nog een dwergcichlide in gaan houden😉Dank je! 😉
Ik hoop ook dat alles goed gaat,, maar langs de andere kant dan ook weer niet altijd.
Je leert van de fouten die je maakt, dus kan het ook wel af en toe handig zijn om die dan ook te maken. Daar wordt je alsmaar sterker van, en wordt je ervaring-gedeelte direct een stuk breder.
Het visbestand heb ik eigenlijk nog geen idee van, heb wel al besloten dat ik een mooie scholenvis wil houden. Mag natuurlijk niet mankeren. 😉
Ik had anders gedacht aan wat Apistogramma's, maar dwergcichlides lijken ook een mooie optie.

een terrariumplant zelfs, volgens Dennerle: http://dennerle.com/nl/service/plantendatabaseHe Cedric, de plant viel me erg op in je lay-out, het is een plant die het beter doet in een paludarium oid. Zie het kamerplanten topic helemaal bovenaan in het planten forum. De plant zal het wel even blijven doen, maar gaat dan dood. Als je het donkergroene en paarsige mooi vindt kun je misschien beter iets als een echinodorus "Red Devil" of een mooie crypto met die kleuren daar neer zetten.
Dank je! 😉Lekker bezig Cedric en wat de sokken aangaat die van mij zijn bijna op dus wil wel een paar niet geleegde overnemen😉
Gr. Jan
😀Dan moet ik toch even voor een oplossing gaan zorgen.een terrariumplant zelfs, volgens Dennerle: http://dennerle.com/nl/service/plantendatabase
Dank je! 😉
Sokken? Ik ben even niet mee.😀
Hier is geld momenteel geen probleem, lijkt wel alsof de sokken met geld thuis leeg moeten. 😀
Al begint tijd hier nu wel wat minder te worden, heb zoveel te doen momenteel.

zou toch fraai zijn als je op zijn minst even vermeldt dat het geen aquariumplant is...Dan moet ik toch even voor een oplossing gaan zorgen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.