Wat is er nieuw

Fotoalbum van Cédric Vleminckx

Zou dit echt niet gaan doen in je Rio.

Als je echt goed wilt kweken, dan zul je heel veel en goede voeding moeten geven aan de visjes.
Het is dan belangrijjk dat je dagelijks grote waterwissels doet, niet alleen door het vele voeren, maar ook om kans op ziektes zo klein mogelijk te houden, en de baby's lekke te laten groeien.
Je grindbodem en planten zijn dan echt een no-go

Waarom neem je niet een leuk trio met apisto cacatuoides?
Die kan je gewoon in je eigen bak houden en dan een 60 cm bakje om de kleintjes tijdelijk in te doen totdat ze groot genoeg zijn om naar de lfs te brengen

Of een groepje cory's, exact hetzelfde verhaal.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Leuke bak !

Een kweekprogramma lijkt wel echt leuk. Het zou wel zonde zijn van de bak, maar iedereen ervaart de hobby op zijn eigen manier dus geniet ervan zoals jij wil zou ik zeggen. Als je gaat kweken ben ik heel benieuwt naar wat je zal brengen !

Ik ben er nog steeds niet uit wat te doen nu, ik ga het even laten bezinken en na mijn examens zal ik jullie wat laten weten. 🙂

Ik geef nu even een tekstuele update.
Ik heb nog niet zo lang geleden een klein bakje op de kop weten te tikken.
Het is een rechthoekig bakje van 20 liter en er is nog wel wat werk aan.
Het moet eens goed opgekuist worden en het lekt zeer lichtjes, dus er zal eens nieuwe silicone in moeten.
Ik ben van plan er appelslakken in te houden.
Hopelijk kan ik dan nakweek verwachten want hier bij mij in de buurt zijn ze echt zeer zeldzaam.

Appeslakken heb en toch zo'n 10 liter per stuk nodig? Kun je ze niet in je rio doen?

10 liter per stuk? Is het niet zoals garnalen?

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/mijn-ervaringen-en-het-nut-van-appelslakken

’Als laatste wil ik vertellen dat ik het houden van dit soort slakken erg leuk ben gaan vinden. De voordelen in ben gaan zien,en ook verschillende vormen en kleuren bezit. Verder vond ik het belangrijk om hier eens een stukje over te schrijven. De beste temperatuur is deze slak overigens te houden tussen de 18 graden tot 28 graden. Waardoor ook deze slak zomers makkelijk buiten te hou'

Prachtig die roodkopzalmpjes! Scholen ze nog goed? Of gaan ze al een beetje hun eigen weg.

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/mijn-ervaringen-en-het-nut-van-appelslakken

’Als laatste wil ik vertellen dat ik het houden van dit soort slakken erg leuk ben gaan vinden. De voordelen in ben gaan zien,en ook verschillende vormen en kleuren bezit. Verder vond ik het belangrijk om hier eens een stukje over te schrijven. De beste temperatuur is deze slak overigens te houden tussen de 18 graden tot 28 graden. Waardoor ook deze slak zomers makkelijk buiten te hou'
Oh ja, heb het even doorgelezen en je hebt gelijk. Dat worden dan garnaaljes in het kleine bakje en appels in de Rio.

Appels hebben eigenlijk ook een lichtbak nodig voor de eitjes ivm de vochtigheid en de temp. Bij een open bak lukt dat niet denk ik maar ik ken het bakje niet natuurlijk.

Ik ben ook benieuwd want we zijn nu zondagnacht en je had beloofd van vrijdag foto's te plaatsen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan