Fotoalbum van Ruben01


Leuke foto hoor!
Goed trouwens dat je je afvraagt wat te doen met oude medicijnen en ze niet zomaar in de prullenbak gooit!
Bedankt, John!
We hadden het daar een keer op school over. Toen zeiden ze dat als je medicijnen wegspoelt, die in het oppervlaktewater komen. Want ze zuiveren het water pas weer over kool als er drinkwater van word gemaakt.:)
 
Klopt,is een groot probleem al die stoffen in het grond en oppervlaktewater en zelfs met het filteren voor er drinkwater van gemaakt wordt krijgen ze er niet alles uit.
 
Klopt,is een groot probleem al die stoffen in het grond en oppervlaktewater en zelfs met het filteren voor er drinkwater van gemaakt wordt krijgen ze er niet alles uit.
Waarom zorgen ze dan niet, dat meer mensen weten wat je niet door het riool mag spoelen. Ik wist, net als mijn ouders ook niet, dat als me giftigige stoffen door het riool spoelt, het in oppervlakte water terechtkomt.

Derde updatje van vandaag:

Ik heb net via marktplaats 10 antoma helena's opgehaald. Ik vind die andere slakken echt niet mooi, ik weet dat ze handig zijn om te hebben. Maar ze verdienen niet de schoonheidsprijs.:D;)
IMG_1478.JPG
 
Ga ik doen, bedankt John!


Nog een updatje:

De garnalen organiseerden hun jaarlijkse bijeenkomst:

De hoofdgarnaal zit links op de kokosnoot.
Op de eerst rij zitten de wijzen,
Daarachter het gewone volk:D:engel:;)

Bekijk bijlage 7172

Vandaag voor de tweede keer plantenvoeding erin gedaan, volgende week post ik wel een foto van voor de plantenvoeding, en het aquarium daarna.;)

Leuk Ruben!! Prachtige garnaaltjes heb je!
 
De foto's zijn best mooi hoor Ruben, heb je al een helena slak gezien die een andere slak opat?
 
Leuke foto's! Mooie slakjes om te zien die helena's, ben je niet bang dat ze een garnaal pakken? Heb daar wel verschillende ervaringen over gelezen (ook wel ervaringen waar het prima samen ging hoor), was voor mij in ieder geval de reden om voor andere slakken te gaan.
 
Maar zitten er nu nog andere slakken in behalve helena's?
Ja, ik weet de naam niet, dan maar een foto:D:
image.jpg


Leuke foto's! Mooie slakjes om te zien die helena's, ben je niet bang dat ze een garnaal pakken? Heb daar wel verschillende ervaringen over gelezen (ook wel ervaringen waar het prima samen ging hoor), was voor mij in ieder geval de reden om voor andere slakken te gaan.
Bedankt, Stephan!

Ik heb die verhalen ook gehoord, en ook een filmpje gezien. Maar ik heb heel veel garnaaltjes, en als er een keer 1 word opgegeten, zou ik niet zo erg vinden. En als er een garnaal word opgegeten door een slak, zou de garnaal wel heel zwak of ziek zijn. Dus dan is het eigelijk goed dat hij is opgegeten.;)
 
Ja, ik weet de naam niet, dan maar een foto:D:
Bekijk bijlage 7216


Bedankt, Stephan!

Ik heb die verhalen ook gehoord, en ook een filmpje gezien. Maar ik heb heel veel garnaaltjes, en als er een keer 1 word opgegeten, zou ik niet zo erg vinden. En als er een garnaal word opgegeten door een slak, zou de garnaal wel heel zwak of ziek zijn. Dus dan is het eigelijk goed dat hij is opgegeten.;)

Die slakken heb ik volgensmij ook, (bron)blaashorens dacht ik.
 
Ik heb die verhalen ook gehoord, en ook een filmpje gezien. Maar ik heb heel veel garnaaltjes, en als er een keer 1 word opgegeten, zou ik niet zo erg vinden. En als er een garnaal word opgegeten door een slak, zou de garnaal wel heel zwak of ziek zijn. Dus dan is het eigelijk goed dat hij is opgegeten.;)

Ja natuurlijke selectie daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Zolang ze inderdaad alleen af en toe een zwakkere eruit pakken is het dan niet zo'n probleem.
 
Ja natuurlijke selectie daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Zolang ze inderdaad alleen af en toe een zwakkere eruit pakken is het dan niet zo'n probleem.
En een gezonde krijgen ze denk ik niet te pakken;)
 
Er is weer een corydoras overleden.
Van de drie nieuwe corydorassen, was er 1 die heel erg snel groeide. Maar de andere twee aten niet zo veel, en groeiden nauwelijks. Ik heb deze hele week diepvriesvoer gegeven, zodat ze dat mischien wel aten. Er is nu dus een overleden, van degene die niet aten. Met alle andere vissen gaat het goed.
 
Hopelijk was dit het laatste slachtoffer
jep.....;)

Weer even een updatje, ik vind het namelijk steeds leuker om foto's te maken:D:D. Hoewel de kwaliteit...........:oops:

Aquarium:

IMG_2673.JPG
IMG_2677.JPG
IMG_2678.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2683.JPG
IMG_2684.JPG


Vijver:

Het eerste plantje komt op, de dotterbloem, volgens mij begint die al te bloeien, vroeg in het voorjaar:
IMG_2689.JPG

nog een paar andere plaatjes van de vijver:
IMG_2690.JPG
IMG_2691.JPG


Ik dacht dat alle baby goudvissen waren overleden, want ik heb ze het hele winter niet gezien.
Maar vanochtend, zag ik er een stuk of 15 zwemmen!!!!!:rolleyes::rolleyes:
Hier is er eentje, kwaliteit is niet erg goed, sorry:
IMG_2692.JPG
 
Leuk Ruben! Mooie foto's!
Jammer van die Corydoras...... Hoe oud is hij geworden?
 

Terug
Bovenaan