Fotoalbum van Ruben01


Dan maar weer een updatje:

vijver:
IMG_2782.JPG
IMG_2783.JPG
IMG_2784.JPG
IMG_2785.JPG
IMG_2786.JPG
IMG_2787.JPG
IMG_2789.JPG
IMG_2790.JPG
IMG_2791.JPG


aquarium:
corydoras:
IMG_2792.JPG

Endlers( twee stuks):
IMG_2793.JPG
IMG_2797.JPG


Straks vervolg.
 
Endlers:
IMG_2803.JPG
IMG_2804.JPG


overig:
IMG_2806.JPG
IMG_2807.JPG
IMG_2808.JPG
IMG_2810.JPG
IMG_2811.JPG
IMG_2814.JPG
IMG_2815.JPG
IMG_2816.JPG
IMG_2817.JPG
IMG_2818.JPG


straks weer vervolg...
ik maak iets te veel foto's:D:D
 
vervolg:
IMG_2819.JPG
IMG_2821.JPG
IMG_2822.JPG
IMG_2823.JPG
IMG_2826.JPG


Kwaliteit van sommige foto's is niet erg goed..
Maar dat ligt aan mij, niet de aan de camera:br::engel:

Eindelijk klaar..:D:D
 
Bedankt John!

Ik moet het nog wel veel oefenen....:D:D:engel:
 
Bedankt Daan!
Je wilt niet weten hoeveel foto's ik heb weggegooid...:D:D
nee, grapje, ik heb de ergste verwijderd.:engel:

Weet jij hoe je het kan oplossen met die weerspiegeling? Mij lukt het niet...
 
Ik zit met een dilemma.....

Sind ik dat Jbl Sansibar Red heb, is mijn nitraat erg hoog (100+). En op sommige plekken is de bodem dichtgeslibt.:
image.jpg

En zoals jullie (mischien weten) zijn er nog meer probleempjes: gaatjes in de planten, hoog fosfaat.

Nu zit ik er dus overna te denken, om alle vissen te verkopen, zand eruit. En helemaal overnieuw beginnen, met filterzand (dat zand van jbl was €30,00! Dus ik vind het ook wel weer jammer om weg te doen:(), en drie weken laten indraaien (dit heb ik niet gedaan, toen ik met het aquarium begon:oops:).

Is dit een goed idee, of is er nog een andere uitweg?;)
 
Grote lege kuip of ton regelen,daar zoveel mogelijk water uit je bak in doen met de vissen en de rest van je inrichting.
Zak filterzand halen van 10-12 euro,oude bodem eruit en nieuwe erin.
Boel weer vullen en inrichten,klaar ben je!
 
Grote lege kuip of ton regelen,daar zoveel mogelijk water uit je bak in doen met de vissen en de rest van je inrichting.
Zak filterzand halen van 10-12 euro,oude bodem eruit en nieuwe erin.
Boel weer vullen en inrichten,klaar ben je!
Dat kan, maar dat heb ik al een keer gedaan, en toen heb ik 10 vissen verloren.... (heb natuurlijk alles verkeerd gedaan..:()

Wat kan ik met al dat zand doen, wat er nog in zit? Ik vind het wel jammer, om het allemaal weg te gooien, want dan is het dag €30,00......

Ik zou ook graag wel een biotoopaquarium willen maken.;)
En dan vissen in het aquarium doen, die erin kunnen. Want de hengli's willen eigelijk zachter water...;)

Volgens mij wil ik te veel...:D
 
Aan die 30 euro moet je niet meer denken,was al weg toen je dat aan de meneer of mevrouw van de winkel overhandigde! ;)
Nu is het enkel nog maar zand met zwarte plekken en een voedingsbodem eronder wat een heel gedoe gaat zijn omdat een beetje fatsoenlijk los van elkaar uit de bak te krijgen.
 
Nu is het enkel nog maar zand met zwarte plekken en een voedingsbodem eronder wat een heel gedoe gaat zijn omdat een beetje fatsoenlijk los van elkaar uit de bak te krijgen.
Als ik niks anders met het zand kan doen, gaan ze denk ik allebei in de otto.;)

Kan ik eigelijk nog iets anders met het zand doen?:juggle:
 
Ik zit met een dilemma.....

Sind ik dat Jbl Sansibar Red heb, is mijn nitraat erg hoog (100+). En op sommige plekken is de bodem dichtgeslibt.:
Bekijk bijlage 10223
En zoals jullie (mischien weten) zijn er nog meer probleempjes: gaatjes in de planten, hoog fosfaat.

Nu zit ik er dus overna te denken, om alle vissen te verkopen, zand eruit. En helemaal overnieuw beginnen, met filterzand (dat zand van jbl was €30,00! Dus ik vind het ook wel weer jammer om weg te doen:(), en drie weken laten indraaien (dit heb ik niet gedaan, toen ik met het aquarium begon:oops:).

Is dit een goed idee, of is er nog een andere uitweg?;)

Da's vervelend Ruben..... Maar het kan natuurlijk een keer leuk zijn om iets compleet nieuws te doen. Als je alles verkoopt heb je best veel geld voor plantjes enzo toch?
 
[
Da's vervelend Ruben..... Maar het kan natuurlijk een keer leuk zijn om iets compleet nieuws te doen. Als je alles verkoopt heb je best veel geld voor plantjes enzo toch?
Ja, hopelijk:engel::D
 
Ik denk dat ik het wel ga doen. Lijkt me wel leuk, een keer iets totaal anders.
Dan ga ik dus het aquarium helemaal opnieuw opstarten, mischien zelf een achterwand maken, mischien het binnenfilter eruit. Filtezand erin.


Zijn er nog mensen totaal tegen?:daisy:;)
 
Wanneer ben je van plan dit te doen dan Ruben? Als alle vissen zijn verkocht?
 
Zand mooi in de tuin mikken, jammer dat het zo verrot is..
Paar keer bodem afzuigen en zand omwoelen helpt niet?
 
Ik had in mijn kleine bakje slechts 2cm zand liggen toen ik nog zand had.
Maar als je nitraat door je bodem komt zou dat ook meteen over moeten zijn..
En anders doe je ergens iets verkeerd ben ik bang..
 
Ik had in mijn kleine bakje slechts 2cm zand liggen toen ik nog zand had.
Maar als je nitraat door je bodem komt zou dat ook meteen over moeten zijn..
En anders doe je ergens iets verkeerd ben ik bang..
Dan ga ik het proberen, hoeveel zal ik er 3cm zand inlaten?
 
Kan je proberen.
Planten is wel echt een kriem met zo'n dunne bodem, maar zodra het staat blijft het wel redelijk staan
 
Heb je het zand wel regelmatig afgeheveld?
Ik heb ook jbl sansibar, de witte variant.. maar bij mij is de stroming zo sterk dat het langzaam van links naar rechts verplaatst en rechts is de plek waar ik het dan regelmatig afzuig en links vul ik dan schoon zand weer aan..
Ik ben met grotere korrels zand altijd bang dat bodemvissen het per ongeluk zullen inslikken met gulzig eten en verstopping krijgen..
 
Heb je het zand wel regelmatig afgeheveld?
Nee, ik heb het gewoon laten liggen.:rolleyes:
Bij mij blijft het zand ook liggen.

Ik ben met grotere korrels zand altijd bang dat bodemvissen het per ongeluk zullen inslikken met gulzig eten en verstopping krijgen..
Daar heb je een punt...;)

Ik heb ook jbl sansibar, de witte variant.. maar bij mij is de stroming zo sterk dat het langzaam van links naar rechts verplaatst en rechts is de plek waar ik het dan regelmatig afzuig en links vul ik dan schoon zand weer aan..
Dan ga ik dit weekend, een beetje zand weghalen, en het zand verplaatsen. Kijken of het werkt:daisy:
 
Fijn.....

https://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=19517
(Kijk even bij recensies, de recensie met de naam Ruben is van mij.)

Op de site van jbl staat dit:;)
De bodemgrond onder de kraan afspoelen om transportgerelateerde afzetting te verwijderen. Bodemgrond aanbrengen op een voedingsbodem (JBL AquaBasis) teneinde de plantengroei te bevorderen (voor een krachtige plantengroei ca. 6-8 cm).

  • Fijne, ongekleurde zandbodem: Bodemgrond voor zoet- en zoutwateraquaria en aquaterraria
  • Vitale plantengroei: Verhindert indringen van molm en andere soorten afval door fijne korrelgrootte en dichte opslag
  • Voorkomt beschadigingen aan de slijmhuid: Fijn, afgerond natuurzand ontziet de gevoelige tastdraden van bodemvissen. Ideaal voor bijvoorbeeld pantsermeervallen en modderkruipers.
  • Optimaal voor vissen, ongewervelden en planten: Geen afgifte van ongewenste schadelijke stoffen aan het water.
  • Inhoud: 1 zak Sansibar Red. Niet geschikt voor bodemverwarmingskabels.
Meer informatie
 
Ik heb vorige week de filteropstelling veranderd, nu stroomt het veel harder. En deze week een watervalletje gemaak.
Sorry, dat ik nog geen foto's heb geplaatst, maar ik was een beetje lui. Morgen komen (hopelijk) foto's.;)
 
Vandaag al het zwarte afgezogen, stinken dat het deed!
Toen ik afzoog kwamen er allemaal luchtbellen vrij, en soms zie ik dat ook gewoon. Waarom gebeurt dat?;)
 

Terug
Bovenaan