Fotoalbum van Ruben01


Dat is dus helemaal niet goed.....


Maar wat rot er eigelijk?
 
Nee is niet goed maar heb ik je maanden geleden al voor gewaarschuwd.
Bacteriën in de bodem zijn aan het rotten en daardoor komt gas vrij en dat ruik je.
Zolang je het ruikt is het niet gevaarlijk maar in grote concentraties is het echt giftig en reukloos,gelukkig zal dat niet zo snel gebeuren met een relatief dunne laag in een aquarium.
 
Ik snap het wel hoor maar je bent nu toch van plan om de boel opnieuw in te richten?
 
Ik snap het wel hoor maar je bent nu toch van plan om de boel opnieuw in te richten?
Jep, en ik denk dat ik dat wel moet doen.

Dan verkoop ik de vissen, en begin eens helemaal opnieuw, en dan ook een achterwand maken.:engel:;)
 
Een achterwand maken? Leuk!
 
Zou er iig niet te lang mee wachten want door het rotten van de bodem gaan je waterwaarden ook aangetast worden en zit je nog met een hoop zieke en dode vissen.
 
Ik las ooit dat in oude aquariums van vroeger er zo'n dikke laag afval lag dat er zo een intern co2 systeem ontstond.....
Kunnen die bubbels geen co2 zijn?
 
Is het al gelukt Ruben?
 
Net terug van de beurs, had me voorgenomen niet zoveel te halen...

Toen zij mijn moeder: je mag er nog wel een bakje bij Ruben!

En toen kwamen de inkopen:
IMG_1598.JPG
IMG_1599.JPG


Aquarium had ik nog, en de planten waren hier goedkoper dus...
Ik denk dat ik er crystel reds in doe, met een ph verlagende bodem.
Ze zeiden dat de planten nog weken hierin konden, dus ik heb de tijd.;)


En mijn broertje is ook besmet, hij zag een superfisch planty 25, en die wilde hij hebben:
IMG_1597.JPG

Was maar €20,00.:rolleyes:
 
Wat leuk! Dus binnenkort weer foto's.

Leuk zo'n moeder.
 
In het aquarium van mijn broertje mag hij nog niks inhouden, mama wil eerst kijken hoe hij hem onderhoud.;)
 
Had ik maar zo'n moeder:p Ik mag nu niet meer uitbreiden.......
 
Sssssssst, mijn moeder weet het nog niet:D Ze zal wel gek opkijken als ze thuiskomt!
 
Sssssssst, mijn moeder weet het nog niet:D Ze zal wel gek opkijken als ze thuiskomt!
Dat word wat...:D:D;)

Heeft je vader het ook op de beurs besloten, net als mijn moeder?:juggle:
 
Braziliaanse klimop, met dank aan Daan(@blackmoor ):
image.jpg
 
Zijn de vijverplanten ook goed aangekomen? De klimop zal wel enorm gaan groeien:D
Jep, ze liggen in de vijver, morgen even in de grond steken, dat word lekker koud.:br::br:;)


Kan ik eigelijk een gewoon lampje boven het kleine bakkie hangen?
 
Kan ik eigelijk een gewoon lampje boven het kleine bakkie hangen?

Ik heb ledjes van iKea, maar voor jouw bakje zal je iets meer nodig hebben denk ik. Als je voor een gewone lamp wil, zou ik gaan voor 0,4 watt per liter ofzo.
 
Ik heb ledjes van iKea, maar voor jouw bakje zal je iets meer nodig hebben denk ik. Als je voor een gewone lamp wil, zou ik gaan voor 0,4 watt per liter ofzo.
Het is een 10 liter bakje, dat word even kijken naar mooie lampjes.

Kun je eigelijk niet zo'n led stripje met een plakrandje, aan het grote aquarium plakken, zodat je een beetje een zonsopgang hebt?;)


ps, ik heb ook nog een klein sponsfiltertje gehaald.:daisy:
 
Kun je eigelijk niet zo'n led stripje met een plakrandje, aan het grote aquarium plakken, zodat je een beetje een zonsopgang hebt?;)

Ik weet niet,.... Je kunt ledjes plakken, maar je plakt hem met de niet-licht kant, wil je hem in de kap maken?
 
Hmm, die prijs is wel gekkigheid:
IMG_4087.PNG
 
Ik denk niet dat de plakrand zal houden in een zeer vochtige omgeving als een aquariumkap, wat ik zou aanraden is een goedkope kabelgoot waarin de ledstrip van breedte juist past.
Zo schijnen de leds uit de kabelgoot en is er dus geen lichtverlies, de kabelgoot kun je dan weer met aquariumkit of dergelijke plakken wat wel zeker zal blijven zitten.
 
Dat ruikt naar bedrog...:mad::engel:;)
 
Ik denk niet dat de plakrand zal houden in een zeer vochtige omgeving als een aquariumkap, wat ik zou aanraden is een goedkope kabelgoot waarin de ledstrip van breedte juist past.
Zo schijnen de leds uit de kabelgoot en is er dus geen lichtverlies, de kabelgoot kun je dan weer met aquariumkit of dergelijke plakken wat wel zeker zal blijven zitten.
Dat is wel een goed idee!:thumbs:
 

Terug
Bovenaan