Fotoalbum van Ruben01


update!
IMG_6843.JPG
IMG_6859.JPG
IMG_6889.JPG
IMG_6891.JPG
IMG_6892.JPG


Geen zin in een foto:D
IMG_6894.JPG
IMG_6903.JPG
IMG_6907.JPG
IMG_6908.JPG
IMG_6910.JPG
IMG_6911.JPG
IMG_6935.JPG


De plant die er nu inzit is de echinodorus horizontalis.

Wil weer meedoen met de biotope aquarium design contest, maar je moet de foto's inleveren voor eind september. Dan is de echino nog niet echt mooi groot...
Wat zat ik doen? Er braziliaanse klimop inzetten(komt ook uit colombia)? Of het zo laten?

Filmpie:


En alle paro's leven nog, de mannen zijn heel mooi. Heb geprobeert filmpjes en foto's te maken, maar dan komen er hele donkere plaatjes uit waar je niks mee kunt...
 
Heel erg mooi Rube.

Kun je aan een Braziliaanse klimop moederplant komen?
Ik weet niet of ik hem nu zou insturen. Een jaar wachten is lang.

Ik denk dat je zelf moet inschatten of je zo kans maakt, ik vind dat erg lastig te zeggen.
 
Vind de open ruimte ook wel wat hebben moet ik zeggen. Wellicht de andere plant eens plaatsen en een foto maken. Kun je vergelijken wat je mooier vind om het dan te finetunen
 
Gewoon insturen. Worst case scenario krijg je tips om de bak nóg mooier te maken. Ga ik ook doen, al weet ik zeker dat ik niet in de top 50 kom.

Ik moet zeggen dat ik het met die kleine plantjes veel mooier vind dan met een grote echino. Het lijkt veel meer op de biotoop die je probeert na te maken. In de meeste blackwater poeltjes van Zuid-Amerika zijn er amper planten. De kleine Echinodorus kan wel, maar ik zou eigenlijk geen andere planten toevoegen. Als je klimop toevoegt zou ik die tussen het hout planten, om de rechterkant vrij leeg te houden.
 
Heel erg mooi Rube.

Kun je aan een Braziliaanse klimop moederplant komen?
Ik weet niet of ik hem nu zou insturen. Een jaar wachten is lang.

Ik denk dat je zelf moet inschatten of je zo kans maakt, ik vind dat erg lastig te zeggen.

Vind de open ruimte ook wel wat hebben moet ik zeggen. Wellicht de andere plant eens plaatsen en een foto maken. Kun je vergelijken wat je mooier vind om het dan te finetunen

Gewoon insturen. Worst case scenario krijg je tips om de bak nóg mooier te maken. Ga ik ook doen, al weet ik zeker dat ik niet in de top 50 kom.

Ik moet zeggen dat ik het met die kleine plantjes veel mooier vind dan met een grote echino. Het lijkt veel meer op de biotoop die je probeert na te maken. In de meeste blackwater poeltjes van Zuid-Amerika zijn er amper planten. De kleine Echinodorus kan wel, maar ik zou eigenlijk geen andere planten toevoegen. Als je klimop toevoegt zou ik die tussen het hout planten, om de rechterkant vrij leeg te houden.

Erg mooi weer Ruben:thumbs:

Mooi film, prachtig al die verstopplekken aan de linkerkant.
Bedankt Nicole, Mike, Christian, John en Ton!!

Denk dat ik het dan wel zo houdt:juggle::thumbs:
 
Misschien als je die ergens hebt een drijfplant met wat meer wortels.
En ja iets meer dimmen kan maar de kleur is zo wel heel erg mooi.
 
Misschien als je die ergens hebt een drijfplant met wat meer wortels.
En ja iets meer dimmen kan maar de kleur is zo wel heel merg mooi.
Nee, mijn limnobium doet het de laatste tijd een stuk minder...:stom:

Dit is iets donkerder:
IMG_2839.JPG
 
Foto's zijn ingezonden en geaccepteerd;)

Beide nestjes zijn er nog en beide mannetjes bewaken ze!:daisy:

Een keer weer een terrarium update, werk er nog steeds aan, is deze week begonnen met lekken, dus een nieuw kitlaagje erover...

Voorheen had ik 2 plexiglas ruitjes die je er helemaal uit moest schuiven, nu wat professioneler gedaan. 1 ruitje(die andere ligt als dekglas op de parobakjes, daar komt hopelijk deze week vervanging voor) heb ik doormidden gezaagt, aan beide zijkanten een U-dinges vastgekit en nu kun je die twee ruitjes dus over elkaar heen schuiven en hoef je ze er niet uit te halen. Ziet er iets beter uit:
IMG_2848.JPG
IMG_2849.JPG
IMG_2850.JPG
IMG_2851.JPG
 

Terug
Bovenaan