Fotoalbum van Ruben01


Leuk dit alles. Én met heerlijke muziek achter het filmpje dat maakt dat ik mijn gitaar pak en lustig mee jam! Mooi hoor, Ruben.
Haha, bedankt Ben!
Een Rio 120 is ook niet goedkoop in de aanschaf, maar het is maar net wat je te besteden hebt en er voor over hebt.
Tja, maar die kan dan weer niet in de woonkamsr:juggle:

Nu moet ik maar eens bepalem wat ik belangrijker vind, hoeveel tijd ik eraan uit kan geven en hoeveel het mag gaan kosten...:help::help:

Ps
Dat nieuwe osmoseapparaat werkt goed! Het zal nu nooit meer regenen uit het dak door mij:Dk

Weet alleen niet of ik de filters en membraan zal vervangen door de mijne, want weet niet water er allemaal mee gebeurt is.

Maar denk dat ik het zo laat, totdat het memraan 'op' is en dan vervang ik alle filters door de mijne:juggle:
 
Studeren is zo overtrokken,gewoon een baantje zoeken en thuis blijven wonen Ruben en is er niks aan de hand! ;)
Logt eraan waar ik ga studeren, wageningen is wel een tijdje met het ov:deal:

En 6 jaar op 80 is niet zoveel nee, maar dan moet ik alles door mijn moeder later doen en dat wordt niks:Dk

Of jij wil elke dag even hier langs komen:pk
 
Als je voor de lido kiest, zou je ook kunnen doen wat ik deed, gebruik maken van je moeder's woorden en een 60x60cm bak neerzetten :p Is waarschijnlijk nog goedkoper dan een lido, en een mooiere maat.

Maar als je de 100cm in de garage goed inricht mag die misschien later wel in de woonkamer ;)
 
Maar als je de 100cm in de garage goed inricht mag die misschien later wel in de woonkamer ;)
Die kans is 0,2%. De enige plek waar die kan hebben ze namelojk vorige maand een grote kast geplaatst:juggle:
Als je voor de lido kiest, zou je ook kunnen doen wat ik deed, gebruik maken van je moeder's woorden en een 60x60cm bak neerzetten :p Is waarschijnlijk nog goedkoper dan een lido, en een mooiere maat.
Haha, ja, hoi gewoon marktplaats in de gaten en kijk of er er eens wat moois langskomt;)k
 
Nog proficiat met het behalen van de tweede plaats Ruben, echt waanzinnig knap :petjeaf:

Die vissen met die moeilijke naam, zijn dat knorgoerami's?

Enne succes met het gegogel met welk bakje waar komt :Dk:Dk:Dk
 
Nog proficiat met het behalen van de tweede plaats Ruben, echt waanzinnig knap :petjeaf:
Bedankt Sanne!
Die vissen met die moeilijke naam, zijn dat knorgoerami's?
Nee, het is een verre achterneef van de knorgourami. Knorgourami is Trichopsis pumila, dit is de Parosphromenus filamentosus, ofwe prachtgourami. Hebben een 'iets' lagerder ph en zuiverder water nodig:pk
Meesten zijn met uitsterven bedreigt, maar het zijn hele mooie dieren:daisy:

Hier staat heel veel informatie:
http://www.parosphromenus-project.org/
 
Logt eraan waar ik ga studeren, wageningen is wel een tijdje met het ov:deal:

En 6 jaar op 80 is niet zoveel nee, maar dan moet ik alles door mijn moeder later doen en dat wordt niks:Dk

Of jij wil elke dag even hier langs komen:pk


Als Oldenzaler ga je toch aan de TU Twente studeren? Niet zo gek doen Ruben ;)k drie kwartier fietsen ;)k
 
IMG_0218.JPG

En daar staat ie! Mijn nieuwe 50*50*50 aquarium.
Mischien hebben jullie het meegekregen in het gmt.
Maar ik ga er niks aan veranderen, kan geen doorvoer in de droogkamer. Jammer maar waar, het waternivieau wordt tus 4cm onder de top(zou veel mooier zijn om tot de top te hebben).
Heb hem toch maar meegenomen omdat ik hem graag in de woonkamer wil hebben en dan mag ie niet groter dan 60cm...
Een lido 120 had ook gekund, maar deze is veel dieper, veel handiger met inrichten.
Volgens mij is dit een op maat gemaakt aquarium, staat ook geen merk op en het is geen standaard maat.

Zaten 2 tl lampjes in, die er al direct uitgesloopt en ga er mijn eigen led in maken:

IMG_0211.JPG
IMG_0213.JPG
IMG_0214.JPG
IMG_0215.JPG
IMG_0216.JPG
IMG_0219.JPG
IMG_0220.JPG


Aquarium met filter, meubel en tl kostte bij elkaar €150,- .
Heb nog geen krassen gezien.

In ga hier een aquascape van maken, een keer wat nieuws proberen, ervaring opdoen en de rest vind dat veel mooier.
Daarom wilde ik graag deze in de woonkamer:daisy:
Ben toch niet voor het grote meteraquarium gegaan wat in nog had, heb er dan 1,5 jaar plezier van en dan ga ik hoogs waarschijnlijk op kamer, daarom dit kleinere aquarium.
Het terrarium gaat weg, mochten toch geen dieren in en ik vond het een mislukt projectje. Nouja, heb er veel ervaring bij opgedaan, ga het zeker nog eens proberen, maar dan wordt die veel mooier. Dit terrarium was niet diep genoeg en telkens niet waterdicht, heb het wel 10 keer opnieuw geplakt.... (in het begin heb ik wat misgedaan....).
Heb het nou op marktplaats staan, eens kijken wat de gek ervoor geeft. Hoef er niet zo heel veel voor ge hebben, als de techniek die erbij zit maar wordt vergoed(is namelijk bijna nooit gebruikt:oops::oops:).
De 60cm gaat dan naar de garage, of mijn slaapkamer( vissen etc. blijven er gwn in hoor, daar verandert niks). En dan komt de 50cm op de plek van de 60cm.
Ik begin hiermee nadat de keuring is geweest, volgende week zaterdag ofzo.


Het was heel wat gedoe om dit voor elkaar te krijgen met mijn moeder, dat even gezegd hebbende:D
 
Yay! Handige Harry heeft een mooie nieuwe bak. Volgens mij geen cent teveel betaald, meubel, bak, lampen en filter.
We gaan het volgen Ruben, heel veel succes!

Wat ik me trouwens af vraag, hebben jullie verwarming in de garage dat je daar je bakken mag zetten? Kost nogal wat stroom om ze anders op temperatuur te houden.
 
Yay! Handige Harry heeft een mooie nieuwe bak. Volgens mij geen cent teveel betaald, meubel, bak, lampen en filter.
We gaan het volgen Ruben, heel veel succes!

Wat ik me trouwens af vraag, hebben jullie verwarming in de garage dat je daar je bakken mag zetten? Kost nogal wat stroom om ze anders op temperatuur te houden.
Bedankt!


Garage is 16 graden ofzo in de winter, maarja mijn moeder wil her in de garage, dus die betaald:D
 
Bedankt mensen! Ben benieuwd of het wat wordt:D

Mooie afmetingen.
Ja klopt, jammer dat er geen meer standaard bakken in deze maat te koop zijn:juggle:

Leuk Ruben! Jammer van de droogkamer, maar je zult er vast plezier van hebben. Zou je de droogkamer er niet uit kunnen slopen en een stuk glas op het gat plakken?
Kan, maar ik weet niet of de bak dan stevig genoeg is:juggle:
Daar ging het in het gmt over. Omdat de bak open is, zonder stabilisatiestrips oid en het stickertje van max ligt 5-6 cm onder de rand. Ik weet niet of de bak ervoor grmaakt is.
Glasdikte is 8mm, heb een collega gevraagt wat de minimale glasdikte voor een rimless aquarium is van deze hoogte en dat is 10mm.
Mischien is het heel erg overdreven, maar ik heb geen idee, dus voor alle zekerheid eerst maar eens zo;)
 
Zal maar eens een update plaatsen:D
Allereerst, ik kon weer op de vijver staan:D

Het terrarium staat op markplaats, maar ik denk dat ik hem ontmantel en alle bruikbare dingen houd(hoogste bod is nl €16,-, daarvoor €15,-:juggle::6).

De parosphromenusbskjes staan nu op het bureau. De 50*50*50 komt in de woonkamer, en de 60cm rechts naast de parospromenusbakjes.

(Vraag me niet hoe dit allemaal is gebeurd, met de aquaria's terrarium weg etc. Moeders...:oops:)

Zaterdag is de 60cm ook gekeurd voor de districtskeuring, eens kijken wat het wordt(tja, ik kan gratis meedoen, vereniging betaalt.:daisy:)

40747984_Unknown.JPG

40748256_Unknown.JPG
40748240_Unknown.JPG
40748192_Unknown.JPG
40748176_Unknown.JPG
40748080_Unknown.JPG
40747984_Unknown.JPG
40748000_Unknown.JPG
40748112_Unknown.JPG
40748128_Unknown.JPG
40748032_Unknown.JPG
40748144_Unknown.JPG
40748064_Unknown.JPG
 

Terug
Bovenaan