Fotoalbum van Ruben01


Meegedaan met de huiskeuring van de vereniging en tweede geworden! Met 1 puntje verschil:oops:


IMG_0169.JPG
IMG_0170.JPG
IMG_0173.JPG

Dit keer wel het adres bewerkt:Dk:juggle:

Zal eens vragen of ze de foto's die gemaakt zijn door willen sturen, hoef ik ze ook niet te maken:pk
Of ik ga in de vakantie weer eens voor de bakken zitten:daisy:

Mag en ga meedoen met de districtskeuring, eens zien wat het wordt:daisy::Dk
 
Gefeliciteerd, succes met de districtskeuring, we gaan het horen.
 
En een klein ongelukje gehad op school, was in het weekend heel wat water verdampt waardoor het zoutgehalfe 1.032 of hoger(hoger fing de meter niet), is gegaan. Moet daar dur op letten met zo'n klein bakkie, nog maar wat op verzinnen.:juggle:
 
Erg gaaf. Auto-topoff? Hoeven geen hele ingewikkelde systemen te zijn volgens mij?
 
Fantastisch resultaat Ruben, proficiat!
 
Bedankt allemaal!!

Erg gaaf. Auto-topoff? Hoeven geen hele ingewikkelde systemen te zijn volgens mij?
Nee klopt, denk daf ik er gewoon een fles op de kop boven zet:juggle:
 
Ja, zonder dop:deal:

Telkens als het waterniveau onder de opening komt, dan kan de lucht de fles in en dan gaat het water eruit. Gebruik makend van zwaartekracht en dat de lucht niet de fles uit kan:juggle:;)k
 
Klopt Ruben en zo gaf ik ook de kids altijd de fles (het zegt me echt niks hoor):Dk
IMG_0174.PNG

Als water dan onder de dop komt, kan er lucht in de fles komen en gaat het water erweer uit. Totdat het water weer boven de dop komt. ;)
Het ziet er niet uit, maar wel lekker goedkoop :D
 
Meegedaan met de huiskeuring van de vereniging en tweede geworden! Met 1 puntje verschil:oops:


Bekijk bijlage 264530 Bekijk bijlage 264531 Bekijk bijlage 264532
Dit keer wel het adres bewerkt:Dk:juggle:

Zal eens vragen of ze de foto's die gemaakt zijn door willen sturen, hoef ik ze ook niet te maken:pk
Of ik ga in de vakantie weer eens voor de bakken zitten:daisy:

Mag en ga meedoen met de districtskeuring, eens zien wat het wordt:daisy::Dk
Mooi resultaat Ruben, gefeliciteerd!
 
Erg leuk om te zien hoe ze moeite doen om de witte mugenlarve te eten. (t.o.v. mijn maantjes :D)
 
Erg leuk om te zien hoe ze moeite doen om de witte mugenlarve te eten. (t.o.v. mijn maantjes :D)
Bedankt Ton!
Het mannetje probeert de hele tijd indruk te maken op het vrouwtje, terwijl die aan het eten is. Titel klopt dus niet helemaal:juggle:;)k
Leuke video Ruben.
Bedankt John!
 
Mooi filmpje Ruben, dat extra licht scheelt veel.
Bijzondere visjes!
 
Nou, dilemma hier...

De 100*50*50 die ik gratis met een paar extra bakken(rest is naar school), staat nog steeds hier. Eerst mocht die in de woonkamer, toen weer niet, dan weer wel... Nu mag die in de garage, maar dan moet het terrarium weg.
Verhaal is in het echt nog een stuk ingewikkelder, mijn moeder weet niet wat ze wil, maar dat zal ik jullie besparen:juggle:

Maar terrarium mag dus weg, en dan komt die grote bak in de plaats. Nu wil ik daar een 'normaal' gezelschapsbak van maken:oops:
Alleen ondat die bak zo groot is, zullen de onderhoudskosten en aanschafkosten ook hoog zijn... Ik kan er maar 1,5 jaar van genieten en dan ga ik studeren. Geen idee of ik op kamers ga en hoeveel tijd ik dan over heb:help:

Nu deni ik eraan een lido 200 op de plek van de 60cm te zetten(mag geen extra aquarium in de woonkamer en als ik wissel, mag de lengte niet langer dan 60-70cm zijn:help:). En dan de 60cm naar de garage, bij de parobakjes, dan gaat het terrarium weg.
Maar ik kan de meterbak ook in de garage plaatsen en dan het terrarium weg. In de meterbak kan namelijk wel een leeri(die ik heel graag wil:Dk) en heb ik meer keus qua vis. Maarja, dan zijn de kosten weer hoger en het staat dan niet in de woonkamer waar ik er altijd naar kan kijken....


Als je dit verhaal niet begrijpt, vind ik het logisch, want op sommige momenten begrijp ik het ook niet...:oops:

Maarja, ik moet keuzes gaan maken:juggle:
 
Tja... klinkt als een lastige keuze. Zelf vind ik de lido's lastig inrichten ivm de diepte en als daar een 60cm staat die goed draait, waarom die weghalen. Metertje valt best mee. Filters hoeven niet te duur te zijn en als je eenvoudige planten houdt valt dat toch ook wel mee? Zandbodem hoeft ook niet te duur te zijn en heb je een natuurlijke look. Garage wel verwarmt? Of heb je daardoor extra verwarming enzo nodig?
Wat heb je allemaal nog nodig dan voor de meterbak? En aan welke kosten zit je te denken?
 
Verhaal is in het echt nog een stuk ingewikkelder, mijn moeder weet niet wat ze wil, maar dat zal ik jullie besparen:juggle:
Welkom in de wondere wereld van het vrouwenbrein :Dk

Succes met nadenken en puzzelen. In dit tempo ben je er net uit voor je op kamers gaat ;)k
 
Keuzes maken is nu eenmaal lastig Ruben en je weet nu wel dat vrouwen nogal wispelturig kunnen zijn:Dk:Dk
 
ivm de diepte en als daar een 60cm staat die goed draait, waarom die weghalen.
Gaat niet weg, blijft gewoon draaien maar gaat dan naar de garage. Rest van het gezin vund deze nl niet mooi:daisy:
Maar zou de 60cm nooit wegdoen:cool:

Filters hoeven niet te duur te zijn en als je eenvoudige planten houdt valt dat toch ook wel mee? Z

Wat heb je allemaal nog nodig dan voor de meterbak? En aan welke kosten zit je te denken?
Dat is dus het probleem, ik wilde er dan een soort aquascape van maken, met veel planten(die kant van de hobby heb ik nog niet gedaan:juggle:). En dan direct met een CO2 systeem, aquasoil etc, om het dan direct goed te doen:Dk



Voor de mensen die in het gmt dat osmoseapparaat nog weten, ik heb het gekcht voor €40,-.
De pomp werkt iig. Zit nu op 1:2,5 ipv 1:4:daisy:
Het membraan wat e nu bijzit zorgt voor een tds van 14 ppm. Dus denk dat ik deze nog wel effe kan gebruiken. Die drie filters doe ervoor zitten zijn sendi,ent en kool geloof ik, zal ik die laten zitten of weghalen? Geen idee hoelang het apparaat staat:juggle:
Zal ik dit membraan gwn blijven gebruiken? Denk het wel.

Zit ook een opslagvst bij. Dot systeem kun je op een kraan aansluiten. Als het vat vol is(druk wordt te groot in het vat), slaat alles automatisch af. Dan kun je de kraan opendraaien, gaat alles weer aan en door de dru op het vat wordt het water eruit gepersr(eerstweer door het actieve kool filter).
Dis ik geloof dat ik een goede koop jeb gedaan:Dk

IMG_0191.JPG
IMG_0192.JPG
IMG_0193.JPG
IMG_0194.JPG
IMG_0195.JPG
 
Gaat niet weg, blijft gewoon draaien maar gaat dan naar de garage. Rest van het gezin vund deze nl niet mooi:daisy:
Maar zou de 60cm nooit wegdoen:cool:




Dat is dus het probleem, ik wilde er dan een soort aquascape van maken, met veel planten(die kant van de hobby heb ik nog niet gedaan:juggle:). En dan direct met een CO2 systeem, aquasoil etc, om het dan direct goed te doen:Dk



Voor de mensen die in het gmt dat osmoseapparaat nog weten, ik heb het gekcht voor €40,-.
De pomp werkt iig. Zit nu op 1:2,5 ipv 1:4:daisy:
Het membraan wat e nu bijzit zorgt voor een tds van 14 ppm. Dus denk dat ik deze nog wel effe kan gebruiken. Die drie filters doe ervoor zitten zijn sendi,ent en kool geloof ik, zal ik die laten zitten of weghalen? Geen idee hoelang het apparaat staat:juggle:
Zal ik dit membraan gwn blijven gebruiken? Denk het wel.

Zit ook een opslagvst bij. Dot systeem kun je op een kraan aansluiten. Als het vat vol is(druk wordt te groot in het vat), slaat alles automatisch af. Dan kun je de kraan opendraaien, gaat alles weer aan en door de dru op het vat wordt het water eruit gepersr(eerstweer door het actieve kool filter).
Dis ik geloof dat ik een goede koop jeb gedaan:Dk

Bekijk bijlage 265169 Bekijk bijlage 265170 Bekijk bijlage 265171 Bekijk bijlage 265172 Bekijk bijlage 265173

Klinkt goed (ik heb er weinig verstand van hoor). Ga je hem nu naast het andere osmose apparaat gebruiken of in plaats van?
 
Dat is dus het probleem, ik wilde er dan een soort aquascape van maken, met veel planten(die kant van de hobby heb ik nog niet gedaan:juggle:). En dan direct met een CO2 systeem, aquasoil etc, om het dan direct goed te doen:Dk
Tja de vraag is of je dat moet doen vlak voordat je gaat studeren. Kun je daar niet beter mee wachten totdat je weet hoeveel tijd je er voor hebt zodra je "een groepje" hoger gaat?
 
Klinkt goed (ik heb er weinig verstand van hoor). Ga je hem nu naast het andere osmose apparaat gebruiken of in plaats van?
In plaats van en als dit memraam kapot is, dan vervang ik het gwn voor die andere.
Nu kan het apparaat weer op zolder en nooit meer :regen::regen::regen::regen:, als ne goed is
Tja de vraag is of je dat moet doen vlak voordat je gaat studeren. Kun je daar niet beter mee wachten totdat je weet hoeveel tijd je er voor hebt zodra je "een groepje" hoger gaat?
Keuzes...:stars:

Daarom lijkt me een kleinere bak beter -> minder onderhoud.
Maar dan kan ik de vissen etc. niet in, die ik graag wil.

En.. Als het een plantenbak wordt, zou ik het graag in de woonkamer hebben. Want nu zegt iedereen(het komt erop neer, ze zeggen het niet:Dk): lelijk ding, veel te donker, zie de vissen niet etc.
Kan ik ze wat laten zien:Dk
 
In plaats van en als dit memraam kapot is, dan vervang ik het gwn voor die andere.
Nu kan het apparaat weer op zolder en nooit meer :regen::regen::regen::regen:, als ne goed is

Keuzes...:stars:

Daarom lijkt me een kleinere bak beter -> minder onderhoud.
Maar dan kan ik de vissen etc. niet in, die ik graag wil.

En.. Als het een plantenbak wordt, zou ik het graag in de woonkamer hebben. Want nu zegt iedereen(het komt erop neer, ze zeggen het niet:Dk): lelijk ding, veel te donker, zie de vissen niet etc.
Kan ik ze wat laten zien:Dk


Moeilijk hoor Ruben. Een Rio 120 is ook niet goedkoop in de aanschaf, maar het is maar net wat je te besteden hebt en er voor over hebt. Zeker met CO2 trekt het toch behoorlijk door.
Ik snap wel dat ze black water niet mooi vinden, het is ook zo specifiek en mensen die zelf geen aquarium hebben kijken er toch anders naar.

Zelf zie je alle onvolkomenheden, andere zien het totaalplaatje en het is dan mooi of niet mooi.
 
Zal ze morgen hier plaatsen:)
Nu geen zin meer in:sorry:

Wel geprobeerd foto's en filmpjes te maken van de D10 'vrouw', met de camera en een zaklamp erbij zodat je nog iets kunt zien(zonsondergang nu):
Bekijk bijlage 252447 Bekijk bijlage 252448 Bekijk bijlage 252449 Bekijk bijlage 252450



Op het filmpje zie je de nanno's ook er goed:r
Ik zie soms echt een paar puntjes op de staart en in het filmpje zie je dat soms ook, geloof ik. Twijfelgeval:oops:
Ik laat de man nog even in de breeder zitten:)
(voor alle duidelijkheid, de man zit in de netbreeder, dit is alleen de vrouw.)


Leuk dit alles. Én met heerlijke muziek achter het filmpje dat maakt dat ik mijn gitaar pak en lustig mee jam! Mooi hoor, Ruben.
 

Terug
Bovenaan