Fotoalbum van Ruben01


Da's jammer. Weet je waaraan precies?
Nee, er was niks te zien op zijn lichaam.
Ze gedroegen zich wel raar, ze bleven de hele tijd aan het oppervlak. Ze hebben de bodem haast niet aangeraakt. De ene hing de hele tijd met zijn bek aan het oppervlak. Met de ander ging het wel beter dan gisteren, hij zwom de hele tijd. Maar ik zag hem net dood liggen. Ze hebben volgens mij geen zuurstoftekort, want de andere vissen gedroegen zich niet raar.
 
Aten de corydoras goed mee?
De nieuwe niet, de waren de hele tijd bovenin.

Het nadeel van de oude is, dat ik niet kan zien of ze eten.;)
Ze komen niet op het eten af. Dit hebben ze niet meer gedaan sinds ik het aquarium opnieuw heb ingericht, in de zomer.
Maar ze zullen wel genoeg binnenkrijgen. Want ze leven nog.
 
En daarvoor kwamen de oude wel op het eten af, en nu niet meer?
Ja, daarvoor kwamen ze meteen naar de voerplek toe toen het licht aanging.
Nu niet meer:mad:
Maar ze zwemmen nu wel meer, dan toen ze er net inzaten. Toen ze er net een week inzaten, zaten ze de hele tijd op dezelfde plek. (Ik heb het nu over de corydorassen die er altijd al in hebben gezeten).
 
Wat voer je? En wissel je genoeg af?
Dierlijke tabletten van Ludger,(sinds een maand. Daarvoor gewoon vlokvoer, dat ging ook goed, toen kwam ik erachter dat corydorassen dierlijk voer nodig hebben) Na de herinrichting aten de cory's ook geen vlokvoer.
Rode muggenlarven 1 à 2 keer per week.
Watervlooien 1 keer per maand ofzo. ( elke keer als ik naar de lfs ga:D)
 
Inderdaad, ze hebben nood aan dierlijke voeding. Goed dat je daar bent achtergekomen:thumbs:.
Da's raar dat ze niet komen. Maar je kan het wel eens wat meer in het oog houden, als ze niet wat komen eten;).
 
Heb vandaag gebeld naar de dierenwinkel, ik mag woensdag twee gratis nieuwe ophalen + nog een (die moet ik wel zelf betalen) Dus ik haal 3 nieuwe corydorassen.

De plantenvoeding heb ik gevraagd aan de goed heilig man. Ik heb gekozen voor de all-in-one.

Update!!!

Totaaltje: (ik weet het, de foto's zijn niet van goede kwaliteit. Ik kan totaal geen foto's maken:D:rolleyes:)

IMG_2359.JPG



1 van de twee endlers:
IMG_2362.JPG



ons schooltje espei:
IMG_2371.JPG
 
Heb woensdag 3 nieuwe cory's opgehaald. Moest er maar 1betalen. Ze leven alle drie nog, zijn erg actief en eten goed.
 
Je aquarium staat er mooi bij ruben!

Maar ehhh, zou je alsjeblieft je foto-album een foto-album willen laten, ik lees me suf? ;)
 
Je aquarium staat er mooi bij ruben!

Maar ehhh, zou je alsjeblieft je foto-album een foto-album willen laten, ik lees me suf? ;)

Bedankt Sanneke:smitten:

En
Sorry Sanneke:'(:D;), ik dacht ik stel de vraag hier even, want dan hoef ik geen nieuw topic te openen.;)
 
Bedankt Sanneke:smitten:

En
Sorry Sanneke:'(:D;), ik dacht ik stel de vraag hier even, want dan hoef ik geen nieuw topic te openen.;)

Dat snap ik ;)

Het nadeel als mensen de vragen in het foto album gaan stellen is dat ze niet in het aangewezen topic komen, waar men ze verwacht.
Ik kan onmogelijk alle foto-albums lezen, maar wel de topics bijhouden met specifieke onderwerpen.
Voordeel voor jou is dat je wellicht meer reacties krijgt.
Voordeel voor anderen is dat ze het eerder tegenkomen en er ook wat van kunnen leren/aan hebben
En je foto-album blijft dan ook een foto-album :D
 
Dat snap ik ;)

Het nadeel als mensen de vragen in het foto album gaan stellen is dat ze niet in het aangewezen topic komen, waar men ze verwacht.
Ik kan onmogelijk alle foto-albums lezen, maar wel de topics bijhouden met specifieke onderwerpen.
Voordeel voor jou is dat je wellicht meer reacties krijgt.
Voordeel voor anderen is dat ze het eerder tegenkomen en er ook wat van kunnen leren/aan hebben
En je foto-album blijft dan ook een foto-album :D
Is goed, dan stel ik de volgende keer wel een vraag in een nieuw topic.;)
Of ik moet een topic openen: vragen van ruben01:D
 
Cèdric, de update komt vandaag nog:sorry:

Tijd voor een update, maar eerst iets anders.

Ik wist niks voor sinterklaas dit jaar, en mama wou geen geld geven. Na sinterklaas weet je wel weer cadeau's bijvoorbeeld plantenvoeding of watertesten:br::rolleyes:. Maarja, de cadeau's waren al gekocht. Dus moest ik maar wat bedenken:D. Beetje gegoogld, en toen kwam ik hier op: klik. Maar dit werkt alleen als de gootsteen lager ligt dan het aquarium, dit was dus niet het geval bij mij:6
Dus dat werd zelf wat bedenken.

Toen ben ik wat verder op die site gaan zoeken, en toen kwam ik dit tegen: klik

Dat wou ik ernook in verwerken, zodat als er een vis of een garnaal of zand meekomt, dat die niet dood gaan.


Dit was mijn plan: (hopelijk is het duidelijk:D)
IMG_1410.PNG


Alle benodigdheden gevraagd voor sinterklaas:D
Toen ik alles had, ben ik bezig gegaan met de afvalemmer, ik heb hiervoor een plastic bak gehaald van de action.
Er moest dus eerst een gat in die bak, dat was de grootste uitdaging:stars:

Poging 1:rolleyes:: (met hulp van opa)
IMG_1391.JPG


Mislukt:(

Toen kwam opa op het idee om met de boor allemaal gaatjes te boren in een rondje. Maar omdat je op het plastic snel wegglijdt, heb ik dit gemaakt: (met natuurlijk hulp van opa)
IMG_1392.JPG

IMG_1395.JPG



Toen dit op de bak gezet, en boren maar:D. Daarna het rondje gevijld.
Dit was het eindresultaat:

IMG_1393.JPG


Toen het aansluitstuk erin:
IMG_1396.JPG


Klaar was de afvalplasticbak van de action:D

Daarna ben ik aan de slag gegaan met alle slangen.
Dit was het einresultaat:
IMG_1400.JPG


Aansluiting op de kraan:
IMG_1399.JPG


Onder het aquarium:
IMG_1411.JPG


Boven in het aquarium:

IMG_1406.JPG


Dit stuk slang kan nog een stuk langer worden, er zit heel veel achter het aquarium:rolleyes:
Aan deze slang kan ik gewoon een buisje maken, en dan kan ik beginnen met schoonmaken.:!


Er volgt nog meer, maar er kunnen maar 12 foto's in 1 bericht:rolleyes:
 
Vervolg,

Sorry, er ging iets helemaal mis met de foto's, maar dat is nu hopelijk opgelost.

De slang naar buiten

IMG_1403.JPG


De slang naar buiten, had eerst de dikte van een tuinslang. Maar toenwerd het water niet snel genoeg afgevoerd, dus moest ik een nieuwe wat grotere slang halen. Daar werkte het wel mee, maar dan moest ik de slang wel lager leggen dan het bakje.

Nu kan ik in 5 tot 10 minuutjes het water verversen.

Zo ziet alles er opgeruimd uit:
IMG_1405.JPG

image.jpg





Hoe het werkt:

Je doet het kraantje dat naar de plastic bak gaat dicht doen.
Doe de kraan aan, zodat de slangen zich vullen met water.
Doe de kraan dicht.
Doe het kraantje open die naar de plastic emmer gaat.
Nu begint het water te lopen van het aquarium naar de afvoer.
Als je het water hebt ververst, doe je het kraantje uit die naar de plastic bak gaat.
Doe je de gewone kraan open, en vul je het aquarium weer bij.

Klaar!!!

Vragen en opmerkingen zijn welkom:engel:
 
Mooi gemaakt Ruben!
Erg leuk zo'n knutsel opa!
 
Mooi gemaakt Ruben!
Erg leuk zo'n knutsel opa!
Bedankt, Marcel!!
Ja, opa's zijn erg handig, en al helemaal als ze een hele schuur met heel veel spullen tot hun beschikking hebben.:D:D
 
Creatief hoor en je bakje staat er mooi bij
 
Mooi bakje hoor Ruben en handig dat je een handige opa hebt:thumbs:.
 

Terug
Bovenaan