Fotoalbum van Ruben01


Dag 16, nog steeds geen ammoniak of nitriet gemeten, en ik heb om de 2-3 dagen gemeten.......:6:6;)
 
Dag 16, nog steeds geen ammoniak of nitriet gemeten, en ik heb om de 2-3 dagen gemeten.......:6:6;)
Frustrerend hè? Ik had op dag 17 voor het eerst gemeten en het was gelijk bingo. Nu moet de NO2 nog zakken.

Ik zou de komende week om de twee dagen blijven meten, het moet er toch echt aan zitten te komen. Je gooit zo nu en dan toch wel wat verkruimeld voer in de bak? Just in case...
 
Geweldig die foto's met tekst erbij :D
Ziet er ook leuk ook die vijver, ziet er erg gezellig uit daar!
 
Dag 16, nog steeds geen ammoniak of nitriet gemeten, en ik heb om de 2-3 dagen gemeten.......:6:6;)
Soms word het ook gelijk door je planten weggenomen en meet je niets, test eens op No3.
 
Soms word het ook gelijk door je planten weggenomen en meet je niets, test eens op No3.
Tja, in mijn plantenvoeding zit nitraat dus ik zal toch wel wat meten....
Ik mag pas na mijn vakantie vissen erin. Dat is dus over 4 weken. Dan draait hij dus ongeveer 6 weken, dat zal denk ik wek genoeg zijn?;)
 
Zes weken lijkt me meer dan voldoende Ruben. Beter iets te lang dan tekort zou ik denken;)
 
Toch maar nitraat gemeten, 10 mg/l kwam eruit. Ik voeg 6ml all-in-one per week toe;)
 
Ziet er mooi uit hoor Ruben! vind die witte sluier die toen de staartrot had echt een mooie vis om te zien.
 
Ziet er mooi uit hoor Ruben! vind die witte sluier die toen de staartrot had echt een mooie vis om te zien.
Bedankt Michelle!!


Hij was eerst over de hele bovenkant rood, nu alleen bij de staart. Heeft iemand een idee hoe dat komt?;)


We hadden toen 20 goudvissen uit de vijver van mijn overleden opa gehaald. Daarnhebben we er een paar van gehouden, en de rest verkocht. Dit was de eerste vis die we wilden houden:D;)
 
Heel mooi allemaal Ruben!
Volgens mij zijn het Vietnamese danio's toch?
 
Bedankt Michelle!!


Hij was eerst over de hele bovenkant rood, nu alleen bij de staart. Heeft iemand een idee hoe dat komt?;)


We hadden toen 20 goudvissen uit de vijver van mijn overleden opa gehaald. Daarnhebben we er een paar van gehouden, en de rest verkocht. Dit was de eerste vis die we wilden houden:D;)

Nee, ik heb geen idee hoe dat komt dat ze verkleuren. Ik had bij dino een leuke oranda gekocht oranje met zwart snorretje, wenkbrauwen en alle vinnen waren zwart omrand. Hij is nu helemaal oranje. Alle tekening weg.

Volgens mij kunnen ze allemaal verkleuren. Zo heb je een zwarte en binnen een week een oranje. Soort van toverballen. Ik geef ook kleurversterkende voer maar dat helpt dus niet echt hiervoor.

Maar vind juist dat vele witte mooi. Smaken verschillen
 
Heel mooi allemaal Ruben!
Bedankt John!!!
Volgens mij zijn het Vietnamese danio's toch?
Ik heb geen idee....
Diegene van wie ik ze kreeg zei dat het chinese danio's waren, maarja morgen maar eens uitzoeken:D;)

Nee, ik heb geen idee hoe dat komt dat ze verkleuren. Ik had bij dino een leuke oranda gekocht oranje met zwart snorretje, wenkbrauwen en alle vinnen waren zwart omrand. Hij is nu helemaal oranje. Alle tekening weg.

Volgens mij kunnen ze allemaal verkleuren. Zo heb je een zwarte en binnen een week een oranje. Soort van toverballen. Ik geef ook kleurversterkende voer maar dat helpt dus niet echt hiervoor.

Maar vind juist dat vele witte mooi. Smaken verschillen
Gelukkig, ben niet de enige waar het gebeurt:engel::D;)

Best raar eigelijk...



Ps
Er zijn net 8 kleintjes opgehaald, doe gaan naar een vijver die 10 keer zo groot is als die van mij:daisy:
 
Sinds een paar dagen heb ik een kaamlaag, geen idee of dit een goed of slecht teken is:juggle::D;)
 
Ik heb enkel plaatjes gekeken en geen tekst gelezen dus geen idee hoe of wat Ruben...
Is de bak nog aan het indraaien?
 
Ik heb enkel plaatjes gekeken en geen tekst gelezen dus geen idee hoe of wat Ruben...
Is de bak nog aan het indraaien?
Ja, nu 3 weken ofzo al, en nog geen ammoniak en nitriet gemeten....

Over nog eens 3 weken kunnen de vissen erin, dif omdat mijn moeder de vissen er pas na de vakantie in wil.;)
 
Elke week filter schoonmaken...

Na 1 week ziet het er zo uit:
IMG_1906.JPG
IMG_1907.JPG
IMG_1908.JPG


Zo moet het eruit zien:
IMG_1909.JPG


Voorfilter pomp:
IMG_1910.JPG
IMG_1911.JPG





Tja, maar wat wil je met 23 goudvissen van vijf cm....:mad::D;)
 
Wat een smurrie, gloeiende zeg!
 
Sinds een paar dagen heb ik een kaamlaag, geen idee of dit een goed of slecht teken is:juggle::D;)

Dat hoort erbij Ruben.

Die bacterien gaan op den duur een vaste plek zoeken.
 
Speciaal voor Nicole (@Roundabout ):


Ik ben bezig met een paludarium/terrarium, waar in de toekoms hopelijk (tja, toestemming heb ik nog niet...) gifkikkertjes ofzo inkomen. Hij staat in een kastje, ik kon geen bak vinden die precies groot genoeg was, dus ben ik hem van hout gemaakt. Afgelopen dagen veel gezaagd en getimmerd (eerste keer dat ik zoiers maak, dus als iets schreef is...:juggle:).
Laagje zwarte verf eroverheen, en daarna komen er nog 2 lagen epoxy. Daarna achterwand, inrichten etc. (Dit doe ik na mijn vakanfie). Onderin komt een klein watervalletje met planten, en aan de linkerkant waar het open is komt een klein plasje water met glas ervoor. Boven komen veel takken, planfen op de takken (orchideeën), klimplanten etc.

Zo ziet het er nu uit:
IMG_1926.JPG


IMG_1927.JPG
IMG_1928.JPG
IMG_1929.JPG


Dat rare vierkante midden komt omdat het een kast is, met vier planken:
image.jpg


Het terrarium wilde ik hoger maken dan 1 plank, dus ging er een plank uit. (Tja, toen ik hem in het gmt zetten was het maar de helf van dit bakje, dit omdat ik later een ingeving kreeg om het groter te maken.

En die planten zitten vast met ijzeren dingen:
image.jpg


Daar moest ik dus omheen bouwen:
image.jpg



Ik houd jullie op de hoogte:daisy:


En wie nog tips heeft om ouders te overtuigen...:D;)
 
Oja, de bak is 70 hoog, 57 lang, en 30 diep:daisy:
 
Leuk Ruben,ben benieuwd veel succes!
Bedankt John!
Je voorbeeldig gedragen en aanbieden om extra klusjes te doen:D:D
Extra klusjes:

Het terrarium met gifkikkers verzorgen, planten besproeien in het terrarium, het grotere aquarium verzorgen etc,:D:D;)
 
En wie nog tips heeft om ouders te overtuigen...:D;)
Heb het vooral over kikkertjes en niet over gifkikkertjes :D


Je bent hard opgeschoten! Ook al is het niet allemaal kaarsrecht, het is wel van jou en je leert hier zo ontzettend veel van! Al doende leert men Ruben.

Dat vierkante midden kun je misschien nog wel gebruiken bij het vastzetten van planten. Ik denk niet dat het op gaat vallen omdat alles zwart is.

Die epoxy is neem ik aan om het vochtbestendig te maken? Ik heb ooit zo iets met botanische orchideeën geprobeerd in een oud aquarium, ik had wel ventilatoren nodig ondanks ventilatieroosters. Er was lichtcirculatie nodig IN de bak. Ik gebruikte computer ventilatoren en de verlichting was gewoon pl. Ze deden het er goed onder, ik kan de kleurtemperatuur voor je nakijken, de lampen liggen hier nog.

Leuk dat je het hier laat zien, krijg gelijk zin om weer met botaantjes te beginnen :)
 
Ik heb net even gekeken. Ik gebruikte van het merk Osram het type 'DULUX L', kleur 840.
Ik had 4 x 36 Watt op 150 x 50 cm (oppervlak) en ongeveer 40-50 cm afstand tot de bladeren.
Ik gebruikte ook reflectoren.
 
Heb het vooral over kikkertjes en niet over gifkikkertjes :D
Ze zijn niet giftig hoor:engel: Ze worden giftig door het eten dat ze krijgen, zoals rode mieren, maar dat geef ik ze niet:juggle:
Maarja wel een goed idee! Ze weten dat denk ik niet:D:D;)
Je bent hard opgeschoten! Ook al is het niet allemaal kaarsrecht, het is wel van jou en je leert hier zo ontzettend veel van! Al doende leert men Ruben.
Bedankt!
Die epoxy is neem ik aan om het vochtbestendig te maken?
Klopt, vocht en hout....:juggle:
Ze deden het er goed onder, ik kan de kleurtemperatuur voor je nakijken, de lampen liggen hier nog.
Als je wilt graag:daisy:
Ik heb ooit zo iets met botanische orchideeën geprobeerd in een oud aquarium, ik had wel ventilatoren nodig ondanks ventilatieroosters. Er was lichtcirculatie nodig IN de bak. Ik gebruikte computer ventilatoren en de verlichting was gewoon pl.
Leuk!! :foto::foto::foto::foto::foto:
Leuk dat je het hier laat zien, krijg gelijk zin om weer met botaantjes te beginnen :)
Doen!:thumbs: Met :foto::foto::foto::foto:
 
Destijds had je hier Harry1 en die had ook prachtige foto s van kikkertjes.
 
Extra klusjes:

Het terrarium met gifkikkers verzorgen, planten besproeien in het terrarium, het grotere aquarium verzorgen etc,


Nee dat is niet wat ik bedoel en zo wordt het hem niet dus:'(
 
Ze zijn niet giftig hoor:engel: Ze worden giftig door het eten dat ze krijgen

Als je wilt graag:daisy:

Leuk!! :foto::foto::foto::foto::foto:

Doen!:thumbs: Met :foto::foto::foto::foto:

Ik wist niet dat ze giftig werden door hun eten! Weer wat geleerd.

Ik had al voor je opgezocht welke verlichting ik gebruikte, staat hier boven.

Foto's heb ik niet meer, geen back ups gemaakt en drie keer raden. Of ik er weer aan begin, het kan ook op de vensterbank hoor maar die stond destijds al vol :D, maar ik ken mezelf, voordat ik het weet zijn het er 10-20-50... en dan wordt het veel werk. Was dagelijks anderhalf uur bezig per dag met dompelen en dan natuurlijk blaadjes en bloemstengels eruit proberen te kijken. Elke dag weer Haha. Had ook een paar grote Vanda's, aanrader maar niet in jouw bakje :D. Beter voor een raam of aan de waslijn.
 

Terug
Bovenaan