Fotoalbum van Ruben01


Dat is mooi Ruben, succes ermee.
Wat leuk voor je Ruben! Daar ga je vast iets moois van maken.
Bedankt Ton en Nicole!
Het word wel een langdurig projectje, volgende week eerst school. En het terrarium eerst afmaken etc.:juggle:
:rolleyes:;):D Weet je al welke soort?
Nee, nog geen idee. Moet ik me eerst over inlezen. Maar jij bent mijn inspiratiebron:D:p
Ik zei het nog in de conversatie:
Klopt, maarja, het kwam door de grote rotzooi en stank op mijn kamer:D
Welkom bij de Paro's club! ;)
Bedankt voor het hartelijke welkom!:daisy:
Ik denk dat ik voor 80 zou kiezen.
Maar heb er geen plek voor. Zag er vanmiddag nog bij de lfs en ze zijn zo mooi.
Tja, ik mag tot nu toe alleen nog een paar bakjes van 30 liter ofzo erbij, maar ik ga proberen te zorgen dat er nog iets naast kan:D;)
 
^

Ooh, 30 gallon is blijkbaar geen 30 liter... Foutje bij het bestellen... Maar hij staat er nou eenmaal, dus hij kan niet weg :rolleyes:
Precies. "Verkeerd gelezen, mam, sorry! Kan hem niet terug sturen, is maatwerk"
 
Ph: 5:eek:


Maandag dat gh+ spul toegevoegd (gh zou 6 moeten zijn), de gh is nu 3, dus ik denk dat er geen garnalen en slakken in komen...
Hoewel, er zitten nu ook plaakslakken in, maar hou zouden die kunnen groeien? Zonder kalk?;)
 
Ik heb het erdoor gekregen! De bak aan de onderkant mag 20cm uitsteken! Word dus 50cm diepte:D


Onderste plank gaat eruit, aquarium komt dan op de grond, en kan dan hoger.

Op de bovenkant kan de bak ook 5cm ofzo uitsteken, omdat het terrarium ook zover uitsteekt:
IMG_2038.JPG


Hoogt word bij beide dingen denk ik 40cm.

Op de bovensfe plank heb ik dan dus een ruimte van 57*33*40 (l*b*h) (75 liter)
Onderste plank heb ik dan een ruimte van 57*50*40 (l*b*h) (114 liter)

Foto (hopelijk) ter verduidelijking:
IMG_2039.JPG


Nu zit ik dus met een dilemma...

Wat ik graag zou willen houden:
Quarantaine/opkweekbakje (kleine bak)
1 jarige kilivissen (kleine bak)
Paro's (kleine bak)
Slakkenhuiscichliden (grote bak)

En ik denk nog wel veel meer:D
Nu kan ik dus kiezen voor 2 grote bakken, van de maten hierboven. Of 4 kleine bakjes. Of 1 grote en twee kleine, of....


Dilemma......
 
Oja, mischien denken jullie: haal dat terrariimpje er toch uit. Maarja dat vind ik wel weer jammer, en dan heb je op de plankjes maar een diepte van 27cm, en een hoogte van 24 (34 eigelijk, min 10 want ik moet er ook nog bijkunnen:D)
En dan kan het bovenste bakje ook niet uitsteken omdat er geen terrariumpje onder staat;)



Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb geschreven, anders vraag maar raak:D;)
 
Ten eerste, kan de bovenste plank het gewicht van de bak(ken) aan?
Oei, nog niet aan gedacht:D
Maar ik denk het wel, kastje zit aan de miur vast, maar ik zet er straks maar een paar emmers water op ofzo;)
 
Ten eerste, kan de bovenste plank het gewicht van de bak(ken) aan?
Hij kan mij dragen:D
Maar ik ben puntbelasting, ik maak het terrariumpje iets hoger, zodat de plank ook een beetje rust op het terrarium:!



Ps
Ik heb een echt luxeproblee,:D:oops:;)
 
Whoehahaha goed gedaan hoor, proficiat!
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Los van een puinhoop maken van je kamer?
 
Jep:D


Ik denk dat ik eruit ben:!
Ik laat twee bakken maken, op de maten hierboven. In bovenste bak laat ik een tussenschot plaatsen. (Voor het geval ik me ooit bedenk.
Dan heb ik dus twee bakjes 37 liter. Tenminste eentje als quarantaine/ kweekbakje. In de andere komen dan mischien paro's.
Daaronder komt dan die grote bak, vissen weet ik nog niet.
Of...
Ik doe boven hetzelfde, en doe onder 2 bakjes van 60 liter, en in eentje slakkenhuischicliden.
Of
Id doe hetzelfde als boven, en o der 1 bakje met slakkenhuiscicliden 60cm, en 2 30liter bakjes....

Denk dat ik voor de bovensfe ga...:engel:
 
Whoehahaha goed gedaan hoor, proficiat!
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Los van een puinhoop maken van je kamer?
Bedankt!

Bij mij moeder is het zo, dat als het mag, je direct door moet vragen, of het net iets groter kan, voordat ze zich bedenkt. Dat moet je dan heel lief vragen:D:D;)
 
Bedankt!

Bij mij moeder is het zo, dat als het mag, je direct door moet vragen, of het net iets groter kan, voordat ze zich bedenkt. Dat moet je dan heel lief vragen:D:D;)
Jij kent haar waarschijnlijk beter dan dat ze zichzelf kent :D
 
Waterlelie bloeit!:
IMG_2040.JPG


(Watel lijkt niet zo helder, maar de bodem is bruin, ligt allemaal troep, maar het water is harstikke helder)

Morgen betere foto:daisy:



Maar wat zou ik dan in die bak van 114 liter kunnen doen? Ideeën?
Ik heb nog tijd zatom erover na te denken, eerst het terrariumpje afmaken, en maandag weer school, dus...:juggle:;)
 
Is misschien krap aan maar als je hem dicht kan maken aan de bovenkant zeg ik chocolaatjes
 
Weet niet of het jullie opgevallen is maar ik vind chocolaatjes zo mooooi :smitten:
Dat was me nog niet opgevallen hoor:engel::D;)

Is misschien krap aan maar als je hem dicht kan maken aan de bovenkant zeg ik chocolaatjes
Dat is nog een idee!

Een azië biotoop! Kunnen de paro's ook in, betta's, gourami's aziatische killivisjes, rasbora's! Dat ga ik denk ik doen, voor die grote bak onder:D;)



Ps
Ik mocht er geen bak groter dan mijn bak plaatsen, het moest in de kast passen. Maar ik heb dus gevraagt of het mog uitsteken, ja dat kocht. 114 liter is wel wat groter dan mijn bak nu:D;):oops:
 
Dat was me nog niet opgevallen hoor:engel::D;)


Dat is nog een idee!

Een azië biotoop! Kunnen de paro's ook in, betta's, gourami's aziatische killivisjes, rasbora's! Dat ga ik denk ik doen, voor die grote bak onder:D;)
Misschien iets teveel van het goede. 57x50 wordt het, toch? Dan kan Parosphromenus + betta + Chocolade gourami + Boraras wel, maar killies... ik weet niet of dat dan weer téveel is.
 
Misschien iets teveel van het goede. 57x50 wordt het, toch? Dan kan Parosphromenus + betta + Chocolade gourami + Boraras wel, maar killies... ik weet niet of dat dan weer téveel is.
Ja klopt, ga me daar maar eens over inlezen. Word een langdurig projectje:D
 
Voor het terrarium wilde ik eerst hout uit het bos gebruiken. Ik had al wat opgezocht, maat toen ik het erin deed, kwam ik erachter dat het shit werk is, en ik dat liever niet wil doen, als het terrarium vol met planten zit (tja, mischien gaat het rotten, en moet ik het er weer uit halen) (en het komt ook nog eens vast in de achterwand).Toen maar bij colombiareizen.nl voor 22 euro aan hout gekocht:
IMG_2049.JPG
IMG_2050.JPG
IMG_2051.JPG


Dit gaat er dus in:daisy:;)
 

Terug
Bovenaan