Fotoalbum van Ruben01


Mooi hout.

Beetje zwart,mogen het ook grijze platte stenen zijn Ruben? ;)
 
Mooi hout.

Beetje zwart,mogen het ook grijze platte stenen zijn Ruben? ;)
Denk dat zwart mooier uitkomt:engel:

Maar heb je een foto/link ofzo van de stenen?;)
 
Nee je kan de stenen ook per stuk kopen.
Zijn niet de goedkoopste maar zijn wel heel mooi toch? dacht iets van 90 cent per kg.
 
Nee je kan de stenen ook per stuk kopen.
Zijn niet de goedkoopste maar zijn wel heel mooi toch? dacht iets van 90 cent per kg.
Oooo, dan ga ik eens kijken, bedankt!
Weet je welke winkel je ze zou kunnen krijgen? Of gewoon bij een tuincentrum gaan kijken?;)
 
Meeste tuincentra met een buitengedeelte moeten ze wel hebben.

Breuksteen heeft ook nog wel is redelijk platte stukken, word donkergrijs onder water

20170905_183506.jpg
 
Dan ga ik morgen even langs het tuincentrum, bedankt allemaal!!
 
Mooi spul verkoopt de beste man toch ook :) Beter geprijsd dan bij de baas, nietwaar?
 
Zondag geen vissen kunnen halen, omdat mijn oma plosteling zaterdag ochtend overleed (Goede Morgen Topic)

Zaterdag komen er dus nieuwe vissen in. Vandaag de garnaaltjes maar gedaan:
IMG_2056.JPG


Het zijn er 40. Zijn nu aan hrt overwennen. Deze had ik nog bewaard van het vorige bakje, ze zaten in het nanobakje. In dat nanobakje zitten nu nog planten en helena's. Zaterdag of zondag als ik die planty 25 beneden ga inrichten, haal ik de nano leeg, verkoop de helena's, de planten komen dan in de planty.
Gh is 5-6, nu al een tijdje;)

Er komen ook nog appelslakken in.
 
Gisteren 7 nannostomus marginatus (7, ja 7, zitten er nu 11 in, voor het geval er eentje dood gaat), begonnen direct al te eten. Ik maak morgen ofzo wel foto's.


Update planty:
Van Ben @bderooij een hele bak vol mos en javavaren gekregen, bedankt daarvoor! Nog 1 anubia en cryptus gehaald, er was nog een plantje die leefde, weet niet hoe die heet.
Eerst de grote planten erin gedaan, overal javavaren en mos ertussen gestopt. Had nog een stuk hout over, daar anubias, javavaren en mos op geplant. Brazziliaanse klimop zit er ook nog in.
Er komen denk ik citroengarnaaltjes in.
Oja, de bak staat naast de tv, in de woonkamer.
Foto's!:
IMG_2058.JPG
IMG_2059.JPG
IMG_2060.JPG
IMG_2061.JPG
IMG_2062.JPG
IMG_2064.JPG
IMG_2065.JPG
IMG_2066.JPG
IMG_2067.JPG
IMG_2068.JPG
IMG_2070.JPG



Ik heb nog heel veel mos over:D
 
Erg leuk zo Ruben maar drogen bepaalde plantjes nu niet snel uit zo boven het water?
 
Geinig maar als het stil is in huis zou ik door dat druppelende water steeds moeten plassen Ruben! ;)
Hahaha, we moeten er maar aan wennen:D
Als de planten groter worden, wordt het denk ik wel minder:D;)
 
Ik heb geen verstand van dit soort projecten en dacht dat het mos snel zou uitdrogen maar misschien is 2x sproeien voldoende.
Anders kun je misschien zo n zwenkbare tuinsproeier in de kamer plaatsen zodat het continu wordt bewaterd:D:D;)
 
Ik heb geen verstand van dit soort projecten en dacht dat het mos snel zou uitdrogen maar misschien is 2x sproeien voldoende
Ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor, probeer het gewoon uit, en als het mos doodgaat heb ik nog heel wat liggen:D;)
Alle planten die erin zitten zijn moerasplanten, dus in theorie zouden ze moeten overleven:D
Anders kun je misschien zo n zwenkbare tuinsproeier in de kamer plaatsen zodat het continu wordt bewaterd:D:D;)
Dat is nog eens een goed idee! Als ik hem wat harder zet, hoe ik het aquarium ook nooit meer bij te vullen:D;)
 
Tip Ruben: Dek hem eerst af met folie, dan heb je meer kans dat ze het overleven, en ohja, een redelijk sterke verlichting als bijvoorbeeld de superfish ledjes zijn aan te raden!
 
Tip Ruben: Dek hem eerst af met folie, dan heb je meer kans dat ze het overleven, en ohja, een redelijk sterke verlichting als bijvoorbeeld de superfish ledjes zijn aan te raden!
Bedankt voor de tips Daan! Ik ga het doen!
 

Terug
Bovenaan