Fotoalbum van Ruben01


Mooi filmpje Ruben! Ik weet volgens mij wel wat jij voor Sinterklaas gaat vragen: 10 platen piepschuim en 20 tubes purschuim:D
 
Wat een mooie video over het maken je achterwand Ruben:thumbs:
 
Vandaag om 10 uur begonnen, om 6 uur klaar....

Vandaag de vijver opnieuw ingericht, tenminste de bodem etc. niet de moerasplanten. Dit omdat de eerst witte bodem geheel bruin was...
Veel last van draadalg, door de vele vissen die erin zaten. Die worden allemaal vanavond opgehaald, en dan komen er in de lente nieuwe in: notropis chromosus, chinese danio en mischien rondstaartparadijsvis.
Ik had deze lente 5 chinese danio's erin gedaan, van iemand die ze niet meer kon onderhouden. Alleen die heb ik niet meer teruggevonden...
Laatste paar weken ook niet meer gezien, dus ze zijn dood...(of ze moeten het door een wonder hebben overleefd)


De vaten staan erop, zodat de vijverbak niet omhoog komt:
(in de middelste bak zit de waterlelie)
IMG_5105.JPG
IMG_5106.JPG
IMG_5110.JPG
IMG_5117.JPG


Bijna helemaal leeg:
Bodem is eruit om schoon gemaakt te worden

IMG_5118.JPG


Eindelijk leeg:

IMG_5123.JPG




Waterlelie er proberen weer in te krijgen:
IMG_5128.JPG


Hij zit erin, samen met de bodem:

IMG_5138.JPG



Voor het schoonmaken:

IMG_5112.JPG


erna:
IMG_5113.JPG


Een klein deel van de troep die eruit is gehaald:

IMG_5115.JPG



Er komt zo nog een bericht
 
Vervolg:

Tijdelijk onderkomen vissen: (totdat ze worden opgehaald)
IMG_5104.JPG



Filter:
Dit zijn alleen de filterwatten (vorige maand vervangen, wat eronder zit, ziet er iets minder erg uit dan dit)

IMG_5116.JPG


Zo ziet het filter er leeg uit:

IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG


2 aardappelzakken met vuursteen onderin:

Daarbovenop komen nog 2 filtermatten, en daarna van die filterwatten. De matten haal ik zondag, dus die komen er zondag in.


IMG_5122.JPG


De waterlelie:

Bekijk bijlage 84344


Netjes in het mandje blijven?? Nee! waarom zou ik?:D:D

IMG_5131.JPG
IMG_5133.JPG
IMG_5134.JPG



Klaar!!
Morgen ofzo maak ik wel nieuwe foto's als het een beetje is bijgetrokken.

Bekijk bijlage 84348
IMG_5141.JPG
Bekijk bijlage 84350 Bekijk bijlage 84351
IMG_5144.JPG



Uit het filter kwam, toen ik hem aandeed, een straaltje water...:6:6:6

Ducktape overhee
 
Leuk ziet het er nu uit Ruben! Ik weet hoe lang je er mee bezig kunt zijn.... Was ook een paar uur bezig om een kleine bak helemaal schoon te maken moet je nagaan zo'n vijver...... Is het niet leuk om nog een laar keien op de rand neer te leggen?
 
Leuk ziet het er nu uit Ruben! Ik weet hoe lang je er mee bezig kunt zijn.... Was ook een paar uur bezig om een kleine bak helemaal schoon te maken moet je nagaan zo'n vijver...... Is het niet leuk om nog een laar keien op de rand neer te leggen?
Thanks Daan!!

Dit is ook een kleinrje hoor:engel:
Heb de watermeter voor het vullen bekeken, en erna, er zit ongeveer 500liter in. (Ik wist dit nooit zeker, heb het berekend, en dat Wad dis goed:D)
 
Ruben , ik zeg dus niet meer dat ik het ....... vind , anders gaat de site terug plat , maar jij bent wel super bezig en je mag trots zijn al jou werk !!!
 
Netjes, man! Hard werk, maar het betaald zich uit.
 
Supermooi filmpje van de aquarium Ruben maar wat als je er een visje moet uit vangen ? Want met al die takken zal dat een zeer lastige klus worden.
Wat de vijver betreft die komt ook helemaal in orde zie ik en je bent een echte waterrat want je bent veel bezig met water en bovendien nog handig ook chapeau.:thumbs:
 
Mooi werk Ruben, leuk om te zien en dat aquarium wordt echt geweldig zeg!
 
Ruben , ik zeg dus niet meer dat ik het echt prachtig mooi vind , anders gaat de site terug plat , maar jij bent wel super bezig en je mag trots zijn al jou werk !!!
Bedankt Stefan!!
(Ik heb het maar even ingevuld, zag daar maar een paar puntjes staan:sorry::D:p)
Netjes, man! Hard werk, maar het betaald zich uit.
Ziet er weet netjes uit!
Mooi werk Ruben, leuk om te zien en dat aquarium wordt echt geweldig zeg!
Bedankt Ben, Mike en Carlijn!!!
Supermooi filmpje van de aquarium Ruben maar wat als je er een visje moet uit vangen ? Want met al die takken zal dat een zeer lastige klus worden.
Wat de vijver betreft die komt ook helemaal in orde zie ik en je bent een echte waterrat want je bent veel bezig met water en bovendien nog handig ook chapeau.:thumbs:
Bedankt Johnny!!
Tja, het uitvangen.....
Als ze nog leven doe ik het met een flessenval (flesje doormidden, de bovenkant op de kop in de onderkant, voer erin en wachten). Tja, met mijn 2 dode ramirezi's (snap nog steeds niet hoe ze dood zijn gegaan..,) ben ik 1 uur mee bezig geweesr om ze eruit te krijgen.:oops::mad:;)
 
Uitvangen met een flessenval zal wel lukken denk ik Ruben en ik heb me ook zo'n flessenval gemaakt maar daar kunnen geen maanvissen en goerami's door he.
 
Goed werk Ruben, het ziet er nu weer prachtig uit!
 
Uitvangen met een flessenval zal wel lukken denk ik Ruben en ik heb me ook zo'n flessenval gemaakt maar daar kunnen geen maanvissen en goerami's door he.
Klopt, maar ik heb ook geen maanvissen en gourami's:juggle::p
Goed werk Ruben, het ziet er nu weer prachtig uit!
Bedankt Nicole!!
 
:mad::mad:

de nannostomus met de halve staart heeft nu vgm een schimmelinfectie....


hoe ga ik dit aanpakken...
heb gewn ingedraide quarantainebak....

ideeen???:mad:
 
Klopt, maar ik heb ook geen maanvissen en gourami's:juggle::p

Bedankt Nicole!!
Nee dat weet ik ook wel maatje maar ik bedoelde het voor mezelf en hoopte dat je mss een oplossing had voor mij zodat ik de bak niet helemaal hoef leeg te maken.
 
Balen van de vis Ruben,zelf ben ik heel makkelijk met zulke dingen en help ik zo'n visje naar de vissenhemel zeg maar...

Ik vind het wel bijzonder hoe jij allemaal bezig bent,met school wat geen flauw niveau is en een baantje en deze hobby met zelfbouwprojecten etc.
Veel gasten van jouw leeftijd hangen ergens rond en zitten te blowen,hebben een grote muil tegen alles en iedereen bv.
Je ouders mogen trots op je zijn hoor,meen ik serieus! :thumbs:

Ps,en Daan is ook een goeie peer hoor dus als je dit leest niet jaloers worden want jullie lijken wel wat op elkaar! ;)
 
Balen van de vis Ruben,zelf ben ik heel makkelijk met zulke dingen en help ik zo'n visje naar de vissenhemel zeg maar...

Ik vind het wel bijzonder hoe jij allemaal bezig bent,met school wat geen flauw niveau is en een baantje en deze hobby met zelfbouwprojecten etc.
Veel gasten van jouw leeftijd hangen ergens rond en zitten te blowen,hebben een grote muil tegen alles en iedereen bv.
Je ouders mogen trots op je zijn hoor,meen ik serieus! :thumbs:

Ps,en Daan is ook een goeie peer hoor dus als je dit leest niet jaloers worden want jullie lijken wel wat op elkaar! ;)
Ja zo denk ik er ook over John en het zijn bovendien 2 hele goeie vrienden en quasi dezelfde leeftijd.:thumbs:
 
Ja klopt Johnny,mooi hoor.
Heb er hier thuis 2 die hangen ook niet op straat maar zijn nog te lui om hun remsporen in de pot weg te borstelen dus laat staan dat die een vijver helemaal onder handen nemen bv! :juggle: ;)
Tja das erg John amai en hoe oud zijn die 2 van jou dan ? Mss een moeilijke puber leeftijd want mijn 16 jarige dochter ruimt ook niet altijd op hoor maar mag er toch niet van klagen.
 
:mad::mad:

de nannostomus met de halve staart heeft nu vgm een schimmelinfectie....


hoe ga ik dit aanpakken...
heb gewn ingedraide quarantainebak....

ideeen???:mad:

Da's wel stom! En helemaal nu je filter niet meer werkt! Heb je hem al opgehaald?
 
Nee dat weet ik ook wel maatje maar ik bedoelde het voor mezelf en hoopte dat je mss een oplossing had voor mij zodat ik de bak niet helemaal hoef leeg te maken.
oooo, op die manier. pffffff, ik zou het niet weten. Veel geduld hebben op hem te vangen...;)
Balen van de vis Ruben,zelf ben ik heel makkelijk met zulke dingen en help ik zo'n visje naar de vissenhemel zeg maar...

Ik vind het wel bijzonder hoe jij allemaal bezig bent,met school wat geen flauw niveau is en een baantje en deze hobby met zelfbouwprojecten etc.
Veel gasten van jouw leeftijd hangen ergens rond en zitten te blowen,hebben een grote muil tegen alles en iedereen bv.
Je ouders mogen trots op je zijn hoor,meen ik serieus! :thumbs:

Ps,en Daan is ook een goeie peer hoor dus als je dit leest niet jaloers worden want jullie lijken wel wat op elkaar! ;)
:daisy::daisy:
Pfff, ik weet niet wat ik hier op moet zeggen, maar heel erg bedankt John!!
Haha ik zou toch eens jaloers worden, nou pas maar op:p:D
Je bent toch al jaloers op mijn bak of niet?:S:sorry::D:p


ps
zou een zoutbadje niet werken?
Ik wil eerst iets proberen, voordat ik hem naar de hemel breng:)
 
Da's wel stom! En helemaal nu je filter niet meer werkt! Heb je hem al opgehaald?
Vijverfilter Daan...:D:p

Er zitten geen vissen in de vijver, dus dat maakt niet erg veel uit:daisy:

Ik heb hem weer opgehaald, zij kunnen er niks mee... Mijn opa gaat nog wat proberen, maarja...:help:

Voor de mensen die denken: waar hebben zij het over?? Er zit een scheurtje bij de slangaansluiting dinges, van het vijverfilter....:mad:;)
 
Vijverfilter Daan...:D:p

Er zitten geen vissen in de vijver, dus dat maakt niet erg veel uit:daisy:

Ik heb hem weer opgehaald, zij kunnen er niks mee... Mijn opa gaat nog wat proberen, maarja...:help:

Voor de mensen die denken: waar hebben zij het over?? Er zit een scheurtje bij de slangaansluiting dinges, van het vijverfilter....:mad:;)

Ooooooohhh, ik dacht dat je JBL filter lekte:oops::D
Ahh, dan is het probleem iets minder erg, ik dact al 'geen garantie' terwijl je hem in die winkel had gekocht!
Maar nog steeds een probleem dus......
 
Ik ga een zoutbadje proberen. Vissenval erin, en meteen sicces, alleen niet de goede...
IMG_2245.JPG
IMG_2246.JPG
 
zoiezo buiten de groep houden ruben.

aquariumwater in een aparte bak en luchtsteentje erin, alles wat ze nodig hebben (tijdelijk)
 
Gedaan, klein bakje, 5 liter erin, verwarming, luchtpompje met luchtfilte, panty met turf erin, en het visje. Nu afwachten...
Morgen het zoutbadje herhalen;)
 
Gedaan, klein bakje, 5 liter erin, verwarming, luchtpompje met luchtfilte, panty met turf erin, en het visje. Nu afwachten...
Morgen het zoutbadje herhalen;)
Veel succes beste dierenvriend.:thumbs:
 

Terug
Bovenaan