Fotoalbum van Ruben01


Als je twijfelt kun je er iid nog een zelfde plank opschroeven zodat het een, dikker, geheel wordt.

De staanders li en re zien er iig wel stevig uit dus daar zou ik wel vertrouwen in hebben, heb ooit 800kg op 18 pootjes van 25x25 mm gehad en dat ging prima.
 
Oeh spannend Ruben, ik weet niet wat ik zou doen. Een stevige multiplex plaat eronder misschien?
 
Yes! Vak opgehaald! Was al klaar, maarja, nog geen tijd gehad. Alleen deze oen heeft de lengte en breedte mooi opgemeten, maar de hoogte, tja....
IMG_2385.JPG



Mijn opa gaat maar helpen de kast te verlagen, want dit word het niet:oops::stom::D;)

De bak is 57*30*40. Dus elk afzonderlijk bakje is omgeveer 19*30*40. 1 bakje word gebruikt als quarantaine/opkweekbakje. Andere 2 een koppeltje parosphromenus. Mischien in eentje 2m/3v, om te kijken of dat beter werkt dan een koppel.;)
 
2m/3v in 30x20 vind ik iets teveel van het goede, vooral met en grote soort als linkei. 1 koppeltje is wel ok.
:thumbs::thumbs:

Ben werd de P. Harveyi aangeraden en ik vind hem ook heel mooi, daar komt denk ik dan 1 koppeltje van in. Als het beter is gewoon 2 koppeltes, zou de P. tweediei kunnen?;)
 
:thumbs::thumbs:

Ben werd de P. Harveyi aangeraden en ik vind hem ook heel mooi, daar komt denk ik dan 1 koppeltje van in. Als het beter is gewoon 2 koppeltes, zou de P. tweediei kunnen?;)
Die moeten wel kunnen. Bedoel je 2 koppels in één bakje, of 2 koppels verdeeld tussen de twee bakjes? Twee koppels in één bak zou ik niet doen.

En, misschien een ideetje, als je het leuk vindt: Aangezien je zoveel hoogte hebt, zou je de bakjes tot iets meer dan de helft kunnen vullen, en bovenwater wat planten op hout kunnen binden. Heb je een terrarium en een aquarium in 1 bak :p
 
Die moeten wel kunnen. Bedoel je 2 koppels in één bakje, of 2 koppels verdeeld tussen de twee bakjes? Twee koppels in één bak zou ik niet doen.
Nee, 1 koppel per bakje:p
En, misschien een ideetje, als je et leuk vindt: Aangezien je zoveel hoogte hebt, zou je de bakjes tot iets meer dan de helft kunnen vullen, en bovenwater wat planten op hout kunnen binden. Heb je een terrarium en een aquarium in 1 bak :p
Hahaha, je kunt in de toekomst kijken:D
Ik wilde je net gaan vragen hoe hoog ik het water zou doen:D:p

Dus een waterhoogte van 20cm? :juggle:
 
Ja, 20-25 cm is wel genoeg. Je kunt het altijd meer vullen als je wilt.
Pffff, net een maitje gestuurd naar het parosphromenus project, om te vragen of ze hier ergens dichtbij te krijgen zijn. Ze komen denk ik pas in het voorjaar ofzo, eerst het terrarium af. Ik weet wel dat ik nog veel moeten oefenen met mijn Engels:D:D;)
 
Yes! Vak opgehaald! Was al klaar, maarja, nog geen tijd gehad. Alleen deze oen heeft de lengte en breedte mooi opgemeten, maar de hoogte, tja....
Bekijk bijlage 241341


Mijn opa gaat maar helpen de kast te verlagen, want dit word het niet:oops::stom::D;)

De bak is 57*30*40. Dus elk afzonderlijk bakje is omgeveer 19*30*40. 1 bakje word gebruikt als quarantaine/opkweekbakje. Andere 2 een koppeltje parosphromenus. Mischien in eentje 2m/3v, om te kijken of dat beter werkt dan een koppel.;)

Kun je geen gedeelte uit die schoenenplank halen?
 
Ooo zo:thumbs:
Denk dat ik toch liever de kast zelf ietsje verlaag. Want het heeft veel moeite gekost om de toestemming voor deze bak te krijgen, dan vraag ik het toch liever niet...;)
Hoe heeft je moeder tot nu toe gereageerd op dit probleem?
 
Hoe heeft je moeder tot nu toe gereageerd op dit probleem?
Ze zij dat het een beetje dom was, verder niks. Het verbaasde me, toen ze me op ging halen zei ze niks over de bak ofzo. Dacht dat ze wel ging zeggen dat hij een beetje groot was. Vgm heeft ze zich erbij neergelegt, ik blij:D;)
 
Ze zij dat het een beetje dom was, verder niks. Het verbaasde me, toen ze me op ging halen zei ze niks over de bak ofzo. Dacht dat ze wel ging zeggen dat hij een beetje groot was. Vgm heeft ze zich erbij neergelegt, ik blij:D;)
Hmmm ik denk dat ze de vraag over de schoenenplank wel aan ziet komen ;)
Als ik moeder zou zijn in elk geval wel
 
Hmmm ik denk dat ze de vraag over de schoenenplank wel aan ziet komen ;)
Als ik moeder zou zijn in elk geval wel
Hahahaha, daarom dus maar de kast zelf verlagen:D;)
 
Hahahaha, daarom dus maar de kast zelf verlagen:D;)
Stoere knaap, geen gezichtsverlies lijden hè? ;-)
Een keer vragen kan toch? Als jij zelf de boel eraf haalt en weer ophangt? Niet geschoten is mis geschoten en de bak heb je toch al ;)
 
Ik ga mee met Christian, dit zijn prima bakjes voor een koppel maar een groep zou ik hier niet doen. Te weinig oppervlak, dat wordt denk ik meer knokken.
Voor een groep zou ik toch minstens 50*30 doen.
 
Ruben, joch! Wat heb je dat weer mooi gedaan:D;)

Kastje niet verlaagd, maar het aquarium en terrarium omgedraaid. Het aquarium paste eerst niet, door een steunbeugel van het plankje... Die dus weggehaald. Nu ziet het er zo uit:
IMG_2391.JPG

(Ik sta er ook op, zo te zien, met mijn ipadje voor mijn kop:D)

Terrarium vastgemaakt:
IMG_2392.JPG


Het aquarium:
IMG_2393.JPG

Plexiglas plaatje past er precies op, ga er nog maar eentje halen dus. Dit ledstripje gaat zorgen voor de verlichting.

Eronder:
IMG_2394.JPG

Zitten 2 stukken hout onder, vanavond voor een kwart vullen, spannend!:!


Oja, aquarium staat geheel waterpas
 
Bedankt!
Ziet het er stevig genoeg uit?

Zit nu een klein laagje water in, ik zoe nog niks lekken:D;)


Ik zeg het je eerlijk dat het zo op de foto niet stevig overkomt maar omdat je zegt dat je opa er naar heeft gekeken zal het wel goed zijn! ;)
 
Volgens mij zitten er 4 metalen pootjes onder met versteviging in het midden dus ik denk dat het dan wel meevalt met de constructie.
 
Beter, zo! Aquarium zal meer gewicht hebben, dus dat wil je liever onderin hebben, lijkt me een betere keus zo.
Ben benieuwd wat het gaat worden! Weet je moeder al dat er plakpootjes komen? :D
 
Volgens mij zitten er 4 metalen pootjes onder met versteviging in het midden dus ik denk dat het dan wel meevalt met de constructie.
Klopt, 1 plank staat op de kast(niet zichtbaar), daarbovenop staat nog een plankt, en onder de plank van de kast, staan 2 stukje hout;)
Weet je moeder al dat er plakpootjes komen? :D
Hahahaha, nou, het mag niet, dus als ik ze toch meeneem, heb ik een groot probleem:D:help:;)
Ben benieuwd wat het gaat worden!
Ja, ik ook, nog genoeg te doen dit jaar:D:p
 
Update!!

Zondag komt de keurmeester langs, ben vandaag dus bezig geweest met de bak. 3 liter thee erin, turf vervangen, bladeren erin etc.

(water moet alleen nog wat hoger:oops:)
IMG_5553.JPG
IMG_5554.JPG
IMG_5555.JPG
IMG_5556.JPG
IMG_5557.JPG
IMG_5558.JPG



Iemand nog tips en trics? Vgm is het een beetje te druk met al die bladeren.

De groter echinodorus is toch de bleheri? En dat kleintje?:help:



De planty:
De fittonia doet het nu wel goed:

Alleen de cryptus..

IMG_5560.JPG
IMG_5561.JPG



Mijn wabi kusa probeersel:

Groeit nog niet echt...

IMG_5563.JPG
 
Plantje rechtsvoor vind ik wat storend.
En wat is dar ding rechts?
Kun je dat niet achter de planten kwijt?
 

Terug
Bovenaan