Wat is er nieuw

Fotoalbum van Rubz

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rubz
  • Startdatum Startdatum
Ja ook over nagedacht. Scholen wel als 1 van de beste maar me te groot.

Je hebt er iets prachtigs van gemaakt met je eenzame boomstam 😀
De soil wordt langzaam wat lichtbruiner van kleur, bij mij was hij in het begin wat roder van kleur, maar is nu wat bruiner dus.

Met je verlichting en filteruitlaat kun je ook nog wat spelen. Als je bijvoorbeeld je filteruitlaat iets anders plaatst, krijg je ook een ander licht in je bak.

Je rekord 600 vond ik de vorige scape wat mooier dan de laatste. Vooral die meidoorn takken in de voorgrond vind ik super mooi!

Bedankt voor je vette compliment Sanneke!. Als ik vanaf de bank zit zie ik de filteruitlaat niet. En daar zit ik het meest. Hoe je dat bedoelt met een ander licht in de bak begrijp ik niet helemaal. Zou je dat kunnen toelichten?

Wat betreft de Rekord600 staat nu even op een laag pitje. Gestopt met de carbo want had last van schurende tetra's waarvan nu 1 een wond heeft op zijn staart. Krijg momenteel een medicijn behandeling. En ga de verversing verlagen van 1x in de week naar 1x in de 3 weken. Merkte dat bij 1 maal in de week de bacterie cultuur wel 3 dagen verstoort was.

Ziet er mooi uit Ruben!!:smitten:

Maar hoe zie je dat de bacteriecultuur is verstoord?:S

Een blijvende waas in de bak. Dan lijkt het water wat mistig.

En bedankt naamgenoot!

Weet ik dat ook weer, bedankt:smitten:

Als je benieuwd bent moet je even naar het eerst tabblad gaan van deze topic en dan de foto zoeken waar de neon tetra's allemaal zo mooi op staan uitgelijnd. Daar zie je een duidelijk waas.

Rekord600
CAM01085.jpg

Mooi Ruben. Is is altijd zo iets speciaal aan je foto's, ik weet niet als dat zo in het echt is.
Het is hier nog al gezegd, je water ziet er zo wat dwaas/mat uit, maar is dat ook zo in het echt?

Mooi Ruben. Is is altijd zo iets speciaal aan je foto's, ik weet niet als dat zo in het echt is.
Het is hier nog al gezegd, je water ziet er zo wat dwaas/mat uit, maar is dat ook zo in het echt?

Zal ook wel wat door overbelichting komen. camera telefoon

even met instellingen geklooid dit ziet er meer zo uit als het is.

Het ziet er echt mooi uit! Ik heb er geen stenen in en je ziet wel dat het echt anders lijkt

Dat zijn lava stenen! Bedankt voor compliment!

Bedankt voor je vette compliment Sanneke!. Als ik vanaf de bank zit zie ik de filteruitlaat niet. En daar zit ik het meest. Hoe je dat bedoelt met een ander licht in de bak begrijp ik niet helemaal. Zou je dat kunnen toelichten?

Wat betreft de Rekord600 staat nu even op een laag pitje. Gestopt met de carbo want had last van schurende tetra's waarvan nu 1 een wond heeft op zijn staart. Krijg momenteel een medicijn behandeling. En ga de verversing verlagen van 1x in de week naar 1x in de 3 weken. Merkte dat bij 1 maal in de week de bacterie cultuur wel 3 dagen verstoort was.

Ruben, daar heb je een goed punt. Het kan behoorlijk lang duren voor de bacterie cultuur echt stabiel is. Veel verversen in de begin fase helpt daar niet bij.
Probeer het te verminderen zonder dat de waterwaardes te slecht worden. Als er eenmaal een goede cultuur is, dan kan je weer meer gaan verversen.

Ruben, daar heb je een goed punt. Het kan behoorlijk lang duren voor de bacterie cultuur echt stabiel is. Veel verversen in de begin fase helpt daar niet bij.
Probeer het te verminderen zonder dat de waterwaardes te slecht worden. Als er eenmaal een goede cultuur is, dan kan je weer meer gaan verversen.

Ja het is ook maar een klein aquarium dus snel uit balans. Heb er ook onlangs een groter filter ingezet dat zal enorm helpen straks.

in de bodem drukken en dan het grind er tegen aan vegen. Ik heb het 1 dag klem gezet met een groot plantenpincet. Die kleine stukjes hout zijn zomaar ingeweekt.

Sorry zie nu pas je vraag 😉

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat wanneer je bijvoorbeeld net een andere tint tl buis pakt, dat je grind/soil dan ook een andere tint krijgt. Omdat je hem erg rood vond zei je.
Ook kun je wat spelen met drijfplanten en je filteruitlaat. Als je bijvoorbeeld meer rimpels in je wateroppervlak hebt, dan breekt het licht daar ook weer anders doorheen.

Sorry zie nu pas je vraag 😉

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat wanneer je bijvoorbeeld net een andere tint tl buis pakt, dat je grind/soil dan ook een andere tint krijgt. Omdat je hem erg rood vond zei je.
Ook kun je wat spelen met drijfplanten en je filteruitlaat. Als je bijvoorbeeld meer rimpels in je wateroppervlak hebt, dan breekt het licht daar ook weer anders doorheen.

Ooh zo, die rimpeling vind ik wel mooi. Maar ik had inderdaad iets witter licht gehad. Maar eens even rondkijken.

Week 2 - 'Lonely Tree'
CAM01124.jpg

gast ga iemand anders album vol spammen

gast ga iemand anders album vol spammen

Ja hallo, mister sensitive over here!
Vol spammen is net iets anders hoor Rub, Marcel zal nu wel twee keer nadenken vooraleer hij nog eens een grapje maakt in jouw richting dus als dat de bedoeling was: goed zo..

Ja hallo, mister sensitive over here!
Vol spammen is net iets anders hoor Rub, Marcel zal nu wel twee keer nadenken vooraleer hij nog eens een grapje maakt in jouw richting dus als dat de bedoeling was: goed zo..

Het is een fotoalbum, als je filmpjes wil kijken ga je maar naar youtube. En bedankt voor je ongevraagde commentaar mister bemoeial.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan