Fotoalbum van Rubz


Fijn heren! en ik blijf posten. De bedoeling is om het een jaar lang bij te houden en dan knal ik hem op youtube. Alles wat groeit fascineert me gewoon. Check dit:
CAM01146.jpg
 
Vroeger had je van die plaatjes, waarin je de 10 verschillen moest vinden. Dit lijkt daar wel op.
Links en in het midden is er een plantje bij gekomen.
En de pluk rechts is gegroeid.:daisy:
 
hahaha ja inderdaad, Ach het heeft niks om de hakken hshs oh man
 
dat aquarium van jou heeft meer deze vibe:

 
het heeft niet veel om het lijf. Het is meer een frisisme. Kom uit Friesland
 
dat aquarium van jou heeft meer deze vibe:



Ja dat klopt wel een beetje. Al vind ik zo'n aquarium als jij hebt ook wel wat.
Ik houd zelf eigenlijk best wel van rust. En dat stralen jou bakken wel uit.
 
Dankje, ik merk het ook aan mezelf. Werk in het weekend in de zorg, best wel intensief. Als ik zoals nu dan ook op de bank aan het chillen ben kom je helemaal tot rust. Muziekje erbij. Heb bij de inrichting altijd gebruik gemaakt van de guldensnede
 
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de nieuwe kweek kubotai bij volwassenen zet? En schieten de gesnoeide toppen ook wortel als je ze plant? Ohja en wat voor waterwaarden streef jij na voor het houden als voor de kweek?

Goh, ik zet ze terug wanneer ze op het zicht groot genoeg zijn, ik heb deze zomer een jong na anderhalve maand bij de rest gelaten omdat ik een periode in het buitenland zat en ik geen voedselautomaat had voor het kleine bakje. Hij was nog vrij klein en hield zich aanvankelijk wat afzijdig maar zwom toch vrij snel af en toe mee met de rest. Nu is hij ongeveer 6 maand en zo goed als volgroeid.

De klimop maakt vrij veel 'luchtwortels' aan dus is makkelijk te stekken en te herplanten. Na het toppen krijg je ook vrij snel vertakkingen, heb het nu ook nog niet zo lang in de bak maar groeit snel en makkelijk!

Ik streef niet echt bepaalde waterwaarden na specifiek om te kweken. Ik volg de EI met CO2 in de bak en heb steeds vrij hoge CO2 waardes maar heb op dat vlak nog nooit problemen gemerkt bij de visjes.
Ik heb de indruk dat ze vrij snel (en frequent) tot afleggen overgaan als ze zich goed voelen in de bak. Ze hebben wel (drijf-)plantjes nodig om in af te zetten, bij mij leggen ze meestal in de mosselplantjes (de eitjes zijn fotofobisch dus in de wortels onder een drijfplantje is ergens een logische keuze ;) )
 
Gelezen! Thanks, Ben benieuwd hoe het zal gaan.
 
Update!! Klaar voor de eerste visjes. Week 6!
IMG-20161113-WA0006.jpeg
 
Mooi Ruben!!!!!!,
Wat worden de nieuwe vissen?

En het grind is niet eens vermengd:)
 
Dankje dit zijn ze. 14 stuks microdevario kubotai. 1 heeft het niet overleeft. Die zag er ook niet zo best uit bij aankomst. Ik denk dat ik het schooltje nog iets uitbreid naar zo'n 20 a 25 stuks.
CAM01160.jpg
 
Mooi vissies!!

Jammer dat er 1 het niet heeft gehaald.
Komen er ook andere vissen in?
 
Mooi vissies!!

Jammer dat er 1 het niet heeft gehaald.
Komen er ook andere vissen in?

Ik denk een klein schooltje otocinclus, welke weet ik nog niet. Als ze maar klein zijn.
 
Helaas dat het glas wat bekalkt is en ik niet zo'n goeie camera heb op tellie maar toch nog een kleine sfeer impressie van de rekord600 die nu alweer bijna een jaartje draait.

CAM01184.jpg
 
Prachtig visje Ruben! Dat gaat heel mooi worden. Een grote school van 1 soort is wel het mooiste.
Otocinclus zijn heel leuk, en nuttig.
 
Prachtig visje Ruben! Dat gaat heel mooi worden. Een grote school van 1 soort is wel het mooiste.
Otocinclus zijn heel leuk, en nuttig.

Bedankt! Is mijn Helferi veilig met otocinclus? Heb gelezen dat ze zacht grootbladig blad eten als er niet genoeg voedsel aanwezig is.
 
Mooie bak ! ;)
Misschien wel nog mooier met een (donkere) folie achterwand :)
 
Bedankt allemaal. Gaat de goeie kant uit! Donker folie was ook mooi geweest. Andere bakje heeft zwarte achtergrond. Geeft een heel leuk contrast.
 
Weinig verandert, toch weer even een update Week 8!
CAM01213.jpg
 

Terug
Bovenaan