Fotoalbum van Rubz


Bedankt heren al die positieve reacties zijn fijn om te horen!
 
Week 9 - Eerste x wat gesnoeid.
CAM01219.jpg
 
Blijft een mooie bak zeg!

Misschien een tip om die storende kabels weg te werken.
Je hebt van die smalle kabelgootjes, misschien kun je die op een hoek van het aquarium plakken.
Maar misschien vind jij het helemaal niet storend, in dat geval gewoon houden zo :D
 
Blijft een mooie bak zeg!

Misschien een tip om die storende kabels weg te werken.
Je hebt van die smalle kabelgootjes, misschien kun je die op een hoek van het aquarium plakken.
Maar misschien vind jij het helemaal niet storend, in dat geval gewoon houden zo :D

Ja daar rechts hea. Vind ik inderdaad irritant! Had het al geprobeerd met een wasknijper maar wou niet. Bedankt voor de tip. Heb ik gelijk even een vraag. De Braziliaanse klimop zit vandaag ineens vol met gaten. Ik heb onlangs 10 nieuwe japonica garnalen toegevoegd. En heb erg weinig slakjes. Ik heb het vermoeden dat zij de daders zijn. Eerder gehoord? En kun je garnalen ook andijvie geven? Ik haal vaak andijvie voor mijn leguaan dus heb altijd wel wat bladgroente in huis.
 
Ziet er inderdaad erg mooi uit en ik hoop dat de bodems niet gaan mengen.

Bedankt John, De bodem begint nu wel te mengen door de extra garnalen. Heb gister de bovenlaag afgezogen en aangevuld. Ook extra plastic schotjes geplaatst tegen verzakking .
 
Ik heb toevallig in één bakje dat de garnalen de blaasjes van mijn rode lotus aanvreten. Dus het kan idd dat ze planten eten.

Ik heb zelf geen ervaring met andijve.
 
Ik heb toevallig in één bakje dat de garnalen de blaasjes van mijn rode lotus aanvreten. Dus het kan idd dat ze planten eten.

Ik heb zelf geen ervaring met andijve.

Even rond gegoogled het vermoeden schijnt er vaker te zijn. Iedere keer bij zachtbladige planten.
 
Ja blijft een toppertje deze bak.
Andijvie lusten ze ook en broccoli bv maar het gekste waren zie hier van brandnetelbladeren.
 
Ja blijft een toppertje deze bak.
Andijvie lusten ze ook en broccoli bv maar het gekste waren zie hier van brandnetelbladeren.

Bedankt fijn om te horen! Kan ik de andijvie er dan rauw in doen? Even afspoelen? Brandnetelbladeren.. kan ik van het zomer eens proberen!
 
Even een kiekje van dhr. en mevrouw Japonica
CAM01236.jpg
 
Aangenaam kennis te maken, Meneer Japonica en mevrouw Japonica:D

Ziet er erg mooi uit, Ruben:thumbs:

Met dat plantje op de boomstam, lijkt het het of de boomstam een kuif heeft, vind ik:D:D
 
Ja dat is zijn toupetje haha
 
Leuke foto :)

zijn ze bij jou een beetje actief de japonica´s?

ik heb er sinds 2weken 7stuks in me vio40 zitten maar zie ze echt nooit.
 
Leuke foto :)

zijn ze bij jou een beetje actief de japonica´s?

ik heb er sinds 2weken 7stuks in me vio40 zitten maar zie ze echt nooit.

s'avonds meer dan overdag. Bij mij zie ik ze eigenlijk altijd wel. Mannetjes 'vliegen' meer door de bak. Maar ik heb alleen de combi met kleine visjes. Je aantal zou voldoende moeten zijn, in mijn rekord600 zitten er 5 a 6 iets schuwer maar nog steeds aanwezig.

Je kunt overwegen er nog een paar bij te halen. Of het eerst nog even aan te zien.
 

Terug
Bovenaan