Fotoalbum van Rubz


Week 14
CAM01392.jpg
 
Mooi, Ruben!
Het kuifje groeit mooi, net als de rest van de planten!


Je hebt je profielfoto ook veranderd, zag ik. Ik dacht eerst, wie is dat nou?:D:D;)

Komen er nog andere vissen in?
 
Mooi, Ruben!
Het kuifje groeit mooi, net als de rest van de planten!


Je hebt je profielfoto ook veranderd, zag ik. Ik dacht eerst, wie is dat nou?:D:D;)

Komen er nog andere vissen in?

haha jij let goed op:D Nee komt eerst niks meer bij. Zet alleen nog wat vrouwelijke japonica's over in deze bak.
 
Eerst?
Dus je bent wel van plan er wat in te doen?;)

Haha nu niet. Ja ik zal nog eens wat extra vuurgarnalen halen. Heb er nu heel weinig. Als die niet kweken haal ik er wat meer. En dan komen er in deze bak ook wat. Als mijn filter ze niet opzuigt.
 
Echt heel mooi maar twijfel zelf steeds over de achtergrond,het geheel steekt nu wel mooi af tegen het wit maar heel lichtblauw staat denk ik nog veel mooierderder! ;)
 
Echt heel mooi maar twijfel zelf steeds over de achtergrond,het geheel steekt nu wel mooi af tegen het wit maar heel lichtblauw staat denk ik nog veel mooierderder! ;)

Ja, blauw of zwart hea. of gewoon zo'n blue sky met een klein ledstripje achter het glas. Zelf zat ik ook te denken aan de rotala rotundifolia die ik dan achter de helferi zet. En die dan van snoeien in een golf beweging.
 
Ik heb hier al een aantal x gekeken en ik vind je "boom" te gek! Het lijkt net een baobab (google).
 
Ik heb hier al een aantal x gekeken en ik vind je "boom" te gek! Het lijkt net een baobab (google).

Bedankt! Haha ja he deze slaat vocht op 'om' zijn stam:stom:
 
Leuk gedaan en groeit allemaal goed zo te zien :)

Heb je nog iets speciaals gedaan bij de scheiding tussen het witte strandje en de rood/bruine berg? Blijft dat een beetje goed? Of moet je het wel steeds bijwerken?
 
Leuk gedaan en groeit allemaal goed zo te zien :)

Heb je nog iets speciaals gedaan bij de scheiding tussen het witte strandje en de rood/bruine berg? Blijft dat een beetje goed? Of moet je het wel steeds bijwerken?

Eerst moest ik het meer bijwerken. Dat doen de garnalen. Die lopen het door. Heb er een aantal uitgehaald en nu is het minder geworden. Verder liggen er alleen stenen als scheiding en wat plastic schotjes om de verzakking tegen tegaan. Als de planten wat overgroeien en de soil wat meer inklinkt denk ik dat het uiteindelijk niet meer mengt.
 
Ja kan me voorstellen dat je garnalen niet letten op de kleur van de steentjes. Zou je ze eigenlijk moeten leren om dat netjes gesorteerd weer terug te leggen ;)

Mooi mysterieus sfeertje in je 600 nu.
 
Haha dat of ik ga er dwerggarnalen in doen. Vind japonica's alleen erg handig.




Mooi mysterieus sfeertje in je 600 nu.

Bedankt! Dat is mijn pruts bakje:D
 
Nog steeds zeer clean! ;):thumbs:

Ik heb misschien een (vrijblijvende) tip in verband met de achterwand:

Ik las dat het moeilijk is om nu nog iets op het glas te kleven aan de achterzijde.
Om dat te vermijden gebruik ik in mijn bak een op maat gesneden plexiplaat die ik achter de bak klem.
Plexi is zeer makkelijk te versnijden met een breekmes, paar keer insnijden en dan op een plank of iets dergelijks leggen met de insnede langs de rand van de plank. Dan kan je dat in een vloeiende beweging "breken" eventueel met behulp van een tweede plankje dat je bovenaan op de snijlijn legt en waar je dan op duwt.

Dan heb je de keuze: ofwel steek je iets met de juiste kleur tussen de bak en de plexiplaat ofwel verf je de plaat of bekleef je ze met folie naar keuze. Je kan ze dan klemmen tussen bak en muur of iets ertussen steken om alles op zijn plaats te houden.

Ik vind het grote voordeel hiervan dat je dit makkelijk kan doen als de bak al vol is en dat je het ook ten allen tijde kan wegnemen of aanpassen en je dus makkelijk kan experimenteren tot het naar je zin is.
Ik heb er bvb een zwarte aquarium-mat tussen zitten wat ook nog wat isolerend werkt ;)

Als je voor iets donkers zou gaan kan je ook je CO2 slang vervangen door een zwarte en dan zie je ze bijna niet meer.
 
En je kan nog dan bvb een ledje installeren achter de plexi (mat of transparant) wat ook nog een leuk effect kan geven...
 
Bedankt voor de tip! Wel een mooi idee inderdaad. Dan kan ik ook gewoon posters er tussen zetten. Ik neem aan dat je het plexiglas aan de bovenkant geklemd hebt? En waarmee heb je dat gedaan?

Nu zit er doorzichtig raamfolie opgeplakt. Ben voor nu eerst wel tevreden. Heb de lampen vervangen voor wit blauwe tl (daylight) vandaag en vorige week. Sinds vandaag ook reflectors aangeschaft. De bak moet me wel bezig houden! haha
 
En je kan nog dan bvb een ledje installeren achter de plexi (mat of transparant) wat ook nog een leuk effect kan geven...

Er zit een ledlampje achter. Die heb ik vaak aan als 'maan' licht. Als de rest uit is. Ziet er wel zen uit.
 
Ik neem aan dat je het plexiglas aan de bovenkant geklemd hebt? En waarmee heb je dat gedaan?
Ik heb het eigenlijk gewoon geklemd tussen de muur en de bak, met twee buisjes die ik op maat heb gesneden. Dan zie je niets aan de bak zelf.

Je zou het ook bovenaan kunnen doen met verschillende zaken, ik heb het bij een vriend gedaan met een soort metalen klemmetjes die er net over pasten (ik zoek eens hoe dat precies heet)
Je zou ook een aluminium frame kunnen gebruiken, je vindt zo van die aluminium balkjes met één open zijde , in verschillende maten. Die bestaan ook in plastiek.
Of je zou ook een transparant flexibel darmpje kunnen opensnijden in de lengte en die erover klemmen.
Of ...

Nu zit er doorzichtig raamfolie opgeplakt.

Ah, dat had ik gemist. Dan is de tweede kabel op de foto eigenlijk de schaduw van je CO2 darmpje, ik dacht dat dat een elektriciteitskabel achter het glas was, vandaar de verwarring ;)

Er zit een ledlampje achter. Die heb ik vaak aan als 'maan' licht.

Ik had wel meer gemist blijkbaar... :engel:
 
Laatst bewerkt:
Of je zou ook een transparant flexibel darmpje kunnen opensnijden in de lengte en die erover klemmen.
Of ...

Die is handig!

Ah, dat had ik gemist. Dan is de tweede kabel op de foto eigenlijk de schaduw van je CO2 darmpje, ik dacht dat dat een elektriciteitskabel achter het glas was, vandaar de verwarring

Nope dat is de kabel van de verlichting. Die zit in de kap vast. Weet niet hoe ik die moet wegwerken dus heb hem maar met scheurtape ingetaped. Lekker beunhaasachtig.

Ik had wel meer gemist blijkbaar...

Nee had ik nooit gepost haha. Zal kijken of ik eens een foto kan posten. Maar camera van telefoon is snel overbelicht. En om apart een fototoestel aan te schaffen voor die paar foto's. Kan alleen zeggen 'in het echt issie mooierder'..
 
Je zal het zelf wel merken: als je met een transparante/semi-transparante achterwand werkt (zeker in combinatie met licht erachter) moet je wel wat opletten hoe en waar je de plaat klem zet.
In dat geval is het het makkelijkst om inderdaad bovenaan over het glas bvb een kabelrug te gebruiken en onderaan een plankje of zo (achter het bodemmateriaal) want als je in dat geval werkt met een steun tussen muur en bak kan het zijn dat je die uitlicht door de backlight te activeren...

Alleszins: je kan makkelijk aanpassen en zoeken naar je ideale backdrop zonder zware aanpassingen te moeten doen...
 
Alleszins: je kan makkelijk aanpassen en zoeken naar je ideale backdrop zonder zware aanpassingen te moeten doen...

Ja inderdaad. Bedankt voor je advies. Heeft me zeker op ideeën gebracht.
 

Terug
Bovenaan