Fotoalbum van Rubz


Ik dacht dat de lichtsterkte aan de rechterkant (kan je ook zien op de foto) te maken had met de weerkaatsing van het zand en dat het dus wat gezichtsbedrog was.
Maar niet dus. ;)
 
Ik dacht dat de lichtsterkte aan de rechterkant (kan je ook zien op de foto) te maken had met de weerkaatsing van het zand en dat het dus wat gezichtsbedrog was.
Maar niet dus. ;)

nope onderkant zal wel kaal worden maar dan zet ik daar tzt gewoon een steen voor.
 
Prachtig Ruben! Het begrip aquascape waardig:D Misschien is het al gevraagd, maar hoe doe je dit? Gebruik je co2?
En wat voor verlichting is het? Trouwens, waarom is dat plantje rechts 'ingepakt'?
 
Prachtig Ruben! Het begrip aquascmape waardig:D Misschien is het al gevraagd, maar hoe doe je dit? Gebruik je co2?
En wat voor verlichting is het? Trouwens, waarom is dat plantje rechts 'ingepakt'?

Bedankt voor het compliment. Ik gebruik een co2 diffusor (afvance set van columbo). Daarbij een lilypipe voor water circulatie. De stroming wordt als het ware om de boom heen gestuwd. En de inlaat zit dan dus ook linksachter een stuk in de bodem. Er zit een JBL cristalprofi E701 filter op die is volgens het boekje max 200 liter. Mijn bak is netto een dikke 90 liter dus een lichte overcapaciteit. Verlichting zijn gewoon 2 philips tl buizen bij de plaatselijke bouwmarkt vandaan. De bodem is aquasoil, die worden veel gebruikt in scapes kost zo'n 30 euro voor 9 liter. Deze bruine variant is ook nog eens ph verlagend. Verder pas ik de EI methode toe maar ondanks dat had ik laatst toch een ijzer tekort. Nu voeg ik een beetje ijzer bij. Eigenlijk meet ik heel weinig, alleen als er wat met de vissen aan de hand is.

Het plantje dat ingepakt is, is Riccia Fluitans, een drijfplant, dezelfde als bovenop de stam. Ik heb hem in het netje gedaan met een paar lavasteentjes erin zodat hij op de bodem blijft. Het idee is dat hij daar doorheen gaat groeien. Als je verdere vragen hebt hoor ik het graag! groetjes
 
En je hebt geen last van alg?

Nee gelukkig niet. Af en toe wat lichte bruinalg op de ruiten maar die neem ik elke week af met een sponsje. Mijn planten groeien wel maar niet extreem snel dit komt door het matige licht. Hoe sneller de planten willen groeien hoe groter de kans op een instabiliteit. Takashi amano had ook nooit een overdaad aan licht.
 
Maar met hoeveel watt/liter werk je nu dan?

ehmm volgens mij 2x 18 watt. Dus dat zou 36 watt zijn op ongeveer 90 nettoliters. 0,4 watt per liter. Maar bereken het nu voor het eerst moet ik zeggen. Ben niet zo'n fan van die regeltjes, watt per liter of vis per cm. Er zijn zoveel factoren die dat beïnvloeden.
 
Ik ben namelijk ook bezig met een soort 'iwagumi' bakje, en ik was benieuwd hoeveel watt ik voor dat bakje van 7L nodig zou hebben. Maar als ik idd hoor dat Tashaki Amano ook niet zo'n liefhebber is van veel licht, en zijn iwagumi bakjes prachtig zijn, ga ik het denk ik met minder ledstrips proberen! In zo'n bak is stroming ook een belangrijke factor ja, en ik geloof dat jiindat nu wel goed voor elkaar hebt weten te krijgen!
 
Bedankt, volgens mij kun je de watt per liter niet gebruiken bij ledverlichting. die hebben immers veel minder watt nodig om hetzelfde licht uit te stralen als een gloeilamp of tl. Als je voor iwagumi gaat zou ik eerder voor lengte kiezen dan hoogte. Wel leuk zo'n bakje erbij!
 
Rekord 600 verdient ook wel weer eens wat foto's. Is mooi op de kop gegaan!
111.jpg
222.jpg
333.jpg
 
Bedankt Steven en Ruben!
 
Week 12
1.jpg

2.jpg
3.jpg
CAM01321.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat hout met die pluk mos erop doet me een btje denken aan die ananas van spongebob xD

hahaha indd maar groeit zo wel lekker hard. Ben met het snoeiafval de andere bak wat aan het bekleden
 
Badis badis Bengalensis
Mr. Alfa gesetteled onder de boom
CAM01377.jpg


En volgens mij heb ik hier toch echt een dame te pakken. Voor zover mijn intuïtie. 1 alfa man, 1 omega man en een dame. Nr 4 kon ik nog niet vinden. kunnen jullie eens checken of ik het bij het juiste eind heb?
CAM01387.jpg
 

Terug
Bovenaan