Fotoalbum van Rubz


CAM01513.jpg
 
Week 17 - Rekord800 (andere verlichting!!:D) And I'm very content. Still struggling with bruin alg. Verlichting half uurtje erbij van 13.30 tot 23.30.
CAM01509.jpg
 
Die heb ik in het kleine bakje gegooid. Nam teveel licht weg voor de braz. klimop. En bleef voer in hangen waardoor er slakken hun onderkomen er hadden gezocht. Kweek wel weer eens een ander kapsel op de boom. Misschien wel van klimop.
 
Die heb ik in het kleine bakje gegooid. Nam teveel licht weg voor de braz. klimop. En bleef voer in hangen waardoor er slakken hun onderkomen er hadden gezocht. Kweek wel weer eens een ander kapsel op de boom. Misschien wel van klimop.

Ohja, dan moet je het idd weghalen.....Het zag er wel leuk uit, dus het zou niet misstaan een ander plantje er op te planten!
 
Ik vind m zo ook wel mooi eigenlijk hoor! Leidt wat minder af van de plantjes op de bodem en van het strandje :)
 
Ik vind m zo ook wel mooi eigenlijk hoor! Leidt wat minder af van de plantjes op de bodem en van het strandje :)

Vind ik ook! Maar het mooiste vind ik eigenlijk dat ik af en toe eens wat kan veranderen:) Ik vind de lay out nu ook rustiger ogen.
 
Ik vind de bak een pak mooier zonder de kuif eerlijk gezegd :thumbs:
Het groen rond de stam is ook zeer mooi nu het wat dikker staat.

Enige opmerking blijft de CO2 darm en de ingewikkelde kabel achter de bak.. :engel::sorry:

Kan je bvb niet werken met een zwarte CO2 darm en deze strak langs de rechter kitrand bevestigen?
Of misschien is het een mogelijkheid om de diffuser achter de boom te plaatsen? Het is een mooie bak, hé, maar ik kan dat darmpje daar nooit genegeerd krijgen ;)
De kabel van de lamp kan je misschien langs de zijkant van de bak proberen hangen, dan zie je dat amper wanneer je voor de bak staat.
Ik denk echt dat de lage rechterkant mooier zou zijn zonder deze "storende" elementen.
Maar begrijp me niet verkeerd: ik ben aan het zagen over details besef ik zelf :)
Ik bedoel het dus zeker niet slecht...
 
Mooie bak Ruben! Het lijkt wel alsof op de foto van week 18 het witte grind donkerder is dan op die van week 17, komt dat door menging van het donkere grind?
 
Ik vind de bak een pak mooier zonder de kuif eerlijk gezegd :thumbs:
Het groen rond de stam is ook zeer mooi nu het wat dikker staat.

Enige opmerking blijft de CO2 darm en de ingewikkelde kabel achter de bak.. :engel::sorry:

Kan je bvb niet werken met een zwarte CO2 darm en deze strak langs de rechter kitrand bevestigen?
Of misschien is het een mogelijkheid om de diffuser achter de boom te plaatsen? Het is een mooie bak, hé, maar ik kan dat darmpje daar nooit genegeerd krijgen ;)
De kabel van de lamp kan je misschien langs de zijkant van de bak proberen hangen, dan zie je dat amper wanneer je voor de bak staat.
Ik denk echt dat de lage rechterkant mooier zou zijn zonder deze "storende" elementen.
Maar begrijp me niet verkeerd: ik ben aan het zagen over details besef ik zelf :)
Ik bedoel het dus zeker niet slecht...
a
Dankje, Ik heb wat moeite om de Braziliaanse klimop goed te krijgen. Blad gaat snel dood en er komen gaten in. Bruin alg is ook op zijn retour gelukkig.

Ik ben een beetje gebonden aan de gaten in de kap en de beperkte ruimte in de onderkast. En de diffusor verplaatsen is daardoor niet echt een optie. Plus dat hij zo naar mijn idee goed hangt. De belletjes circuleren door de hele bak. Misschien dat ik er nog een wat hogere achtergrond plant bij haal een rotala ofzo.. Beetje roodkleur erbij. Ik ben wel tevreden verder.. Zou het nog wel fijn vinden als de apparatuur links mooi weg gewerkt is.In iederval bedankt voor het meedenken en de complimenten.
 
Mooie bak Ruben! Het lijkt wel alsof op de foto van week 18 het witte grind donkerder is dan op die van week 17, komt dat door menging van het donkere grind?

Zit bruinalg op het glas onderin. Heb onlangs verlichting veranderd en reflectoren aangeschaft. Ook spreid ik de EI nu ipv in 2 dagen na verversen alles. Merk dat de bruinalg al stukken minder is geworden. Denk dat ik de co2 nog iets verhoog maar even 1 ding tegelijk veranderen zodat ik kan kijken of het helpt.
 
Ik heb wat moeite om de Braziliaanse klimop goed te krijgen. Blad gaat snel dood en er komen gaten in. Bruin alg is ook op zijn retour gelukkig


Gek.... Bij mij doet ie het super. Misschien houdt hij niet zo veel van co2....
 
Gek.... Bij mij doet ie het super. Gebruik je de gewone EI meststoffen? Misschien houdt hij niet zo veel van co2....

Hij staat in een redelijk donker hoekje voor een snelgroeier, Voeg nu ook extra ijzer toe. Hij maakt nu weer nieuw blad. Wat doe jij allemaal aan die klimop Daan?
 
Hij staat in een redelijk donker hoekje voor een snelgroeier, Voeg nu ook extra ijzer toe. Hij maakt nu weer nieuw blad. Wat doe jij allemaal aan die klimop Daan?

Nou, eerst deed hij het niet zo goed, maar met de EI schiet hij vooruit. Ik heb gewoon 2x 45 watt lampen erboven, en als hij eenmaal emerse bladeren gaat maken verdwijnt mijn alg op de stengels ook vanzelf. Voor de rest staat hij nauwelijks im de stroming, dus tegen de achterwand aan waar de spraybar niet spuit, maar de inlaat van het externe filter is. Mss keurt hij stroming af?
 
Nou, eerst deed hij het niet zo goed, maar met de EI schiet hij vooruit. Ik heb gewoon 2x 45 watt lampen erboven, en als hij eenmaal emerse bladeren gaat maken verdwijnt mijn alg op de stengels ook vanzelf. Voor de rest staat hij nauwelijks im de stroming, dus tegen de achterwand aan waar de spraybar niet spuit, maar de inlaat van het externe filter is. Mss keurt hij stroming af?

Hmm ja dan heb ik hem op hetzelfde plekje staan. Ook bij de inlaat. Maar ik denk dat ik het al heb gevonden. Deze plant haalt voeding voornamelijk uit het water. En ik heb hem in de bodem. Ik denk dat ik één eerst even laat drijven. Zodat hij een goed wortelstelsel kan ontwikkelen en dan zet ik hem terug.
 
Hmm ja dan heb ik hem op hetzelfde plekje staan. Ook bij de inlaat. Maar ik denk dat ik het al heb gevonden. Deze plant haalt voeding voornamelijk uit het water. En ik heb hem in de bodem. Ik denk dat ik één eerst even laat drijven. Zodat hij een goed wortelstelsel kan ontwikkelen en dan zet ik hem terug.

Bij mij blijven ze nauwelijks in de grond steken, meestal drijven ze en ontwikkelen ze zelfs geen wortels.Dit was het resultaat na lang niet snoeien......:

IMG_3319.JPG
 
Dit stond op hobbykwekers:

Het is een dankbare plant die met normaal licht, zonder aanvullende voeding en zonder aanvullend CO2 een gezonde groei te zien geeft.
 
Dit stond op hobbykwekers:

Het is een dankbare plant die met normaal licht, zonder aanvullende voeding en zonder aanvullend CO2 een gezonde groei te zien geeft.

Haha misschien doe ik teveel van het goeie.
 
De Braziliaanse klimop is zeer makkelijk. Gewoon de toppen in de grond steken. En gaan met die banaan. Als ze op driekwart hoogte zijn, afknippen op de helft. Dan wordt de bos dikker.
Op den duur is die bos zo dik. Dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Dat doe ik tenminste.
 
De Braziliaanse klimop is zeer makkelijk. Gewoon de toppen in de grond steken. En gaan met die banaan. Als ze op driekwart hoogte zijn, afknippen op de helft. Dan wordt de bos dikker.
Op den duur is die bos zo dik. Dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Dat doe ik tenminste.

Bedankt, Ik heb hem wel vrij vroeg getopt. Misschien te vroeg.
 
Week 19 - van 55 bellen per minuut naar 65, voeding van di. tot vrijdag

CAM01534.jpg
 

Terug
Bovenaan