Wat is er nieuw

GarField's garnalen aquarium (50x35x35)

Oeps dat ia balen. En filters die hebben stilgestaan dus.

Sjips, ook dat. Helemaal niet aan gedacht.

Sjips, ook dat. Helemaal niet aan gedacht.
Ja als dat het hele weekend is geweest dan zou ik het water in de gaten houden maar ja het is denk ik niet bekend hoelang de storing heeft geduurd.

De temperatuur is heel geleidelijk aan naar beneden gegaan. 18,5C is voor vele soorten niet ideaal, maar het zou me verbazen als dat problemen oplevert. Filters zijn een ander dingetje en houd je planten ook goed in de gaten. Als je over een paar weken een algenuitbraak krijgt, weet je waar het van komt.

De lagere temperatuur is geen probleem, stilstaand filter is wel minder. Zaten de garnalen veel aan de oppervlakte? Zo niet dan is het vast wel goed gegaan.

De lagere temperatuur is geen probleem, stilstaand filter is wel minder. Zaten de garnalen veel aan de oppervlakte? Zo niet dan is het vast wel goed gegaan.

De garnalen gedragen zich normaal. De waardes waren goed vandaag. De grote bak is niet gelukt vandaag te doen. Alleen het filter schoon maken en morgen even testen.

Hoe werkt dit?
Zoals je denkt. Je stop de slangen in een bak/curver en dan in de koelkast 🙂.

Ik heb een paar soorten die in de winter echt koud moeten. In de natuur gaan ze ook onder de grond in holen om te 'overwinteren'.
De natuur zit ook in een terrarium nog steeds zo en tegen de tijd dat het kouder wordt stoppen ze gewoon met eten.
Dan stop ik met voeren ... laat ze eerste 2 weken alles goed verteren. Dan gaan de lampen elke 2 dagen een uur minder lang aan.
Na 14 dagen zijn de lampen helemaal uit en doe ik ze in een curver/plastic bak met deksel met zaagsel waar ze in kunnen verdwijnen met een waterbak (je mag ze ook in vochtig zaagsel doen, dan drinken ze van de condens).
En dan gaan ze 3 maanden in de koelkast. Krijgen ze af en toe vers water en na 3 maanden haal ik ze eruit en gaan ze terug naar hun terrarium.
ik heb voor de grap wel eens voor en na winterslaap gewichten opgenomen. Maar ze verliezen nog geen 10 gram over de 3 maanden (gewicht tussen de 100 en 250 gram van de slang).
Hun hele gestel gaat op slaap netzoals je met de koi's doet in de winter.

Wave Hello GIF by Latch

1) er zitten gaten in de bakken
2) ik check ze 2 x per week en dan krijgen ze schoon water en dus frisse lucht

1) er zitten gaten in de bakken
2) ik check ze 2 x per week en dan krijgen ze schoon water en dus frisse lucht
Maar de zuurstof die aanwezig is in de koelkast is dus genoeg voor meerdere dagen. Wist ik niet.

Voor meerdere weken zelfs. Ze zijn in winterslaap he, dus alles staat op een HEEL laag pitje.

Yes. De eerste baby garnalen gespot 🙂. Nou ja 1. Die zat bovenop een steen hahaha.

Vandaag weer maandag.
Nitraat blijft stabiel. Constant rond de 10. Verhouding planten / vissen lijkt ok zo.
GH en KH zijn wel heel laag nu. 2 en 2. Waarom dit veranderd weet ik niet, dus op naar een waterwissel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan